Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjstef
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12-2021
Beste Forumleden ,

Ik wil me graag een LG OLED65C7V aanschaffen maar zit toch met een paar vragen omtrent 4K
Als ik nu via mijn nas een UHD BluRay 2160p TrueHD Atmos 7.1.HEVC.REMUX wil afspelen op een niet bestaande 4K tv ( samsung UE60D8000 ) hapert de film steeds.
Komt dit omdat het enkel en alleen geen 4k tv is ? of zijn der meerdere factoren waar ik moet op letten ?

Dit bezit ik om 4K films te willen afspelen op mijn nieuwe tv ( wil desnoods nog een nvidia shield aanschaffen )

DS212+ ( synology ) aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
Surface 4 Pro i5 ( kodi als player en ook hierop hapert de film ) aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
X box one aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
cromecast
apple tv 3 aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
Yamaha RX-V675 ( hier staat alles via hdmi op aangesloten )

Kan iemand me helpen voordat ik me een oled 4k aanschaf en geen 4k films kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Pjstef schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:45:
Ik wil me graag een LG OLED65C7V aanschaffen
Als je er voor zorgt dat het device dat het mediabestand gaat afspelen kan omgaan met H.265 a.k.a. HEVC is er weinig aan de hand en zal je Synology NAS prima de mediabestanden kunnen serveren.

Je kan een afspeel device zoals de genoemde Shield niet met HDMI aan je receiver hangen; deze is te oud om met 4K om te gaan. Rechtstreeks aansluiten dus op de nieuw aan te schaffen televisie. En vanuit je tv de audio doorleiden naar de receiver. Niet alle televisies geven surround sound door; zoek dit uit voor je een tv aanschaft. Je kan natuurlijk ook de ingebouwde mediaspeler van de televisie gebruiken.

Verder kun je nog op problemen stuiten als je wifi-netwerk niet stabiel is; dat kan ook altijd een bottleneck zijn in een setup.

Verder nog een verhuizing met dit topic naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft. Tevens de topic titel wat aangepast zodat deze beter de lading dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

Het belangrijkste met 4K streamen is bandbreedte. H.256 is een goede optie maar helaas heb je het niet altijd voor het kiezen.
Haperingen komen meestal door het niet hebben van voldoende bandbreedte.
Ik heb zelf een LG B6 en heb wat verschillende setups geprobeerd.
Het volgende werkt voor mij het makkelijkste.
Ik draai plex media server op een synology nas (918+ in mijn geval maar die van jou moet voldoende zijn).
Op de TV draai ik de app "Xplay" (eenmalig betaald na een trial).
Xplay verbrindt met de plex server en zo heb je dus geen apparte hardware meer nodig.
4K en ook HDR werkt allemaal perfect. Belangrijkste is dat plex niet probeert te transcoderen maar dat wordt in Xplay netjes aangegeven als dat gaat gebeuren en eigenlijk gebeurt dat alleen als je een niet standaard ondertitel probeert te laden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-02 22:20
Behalve de kwestie van bandbreedte (gezien de 100 Mbit-poort op de achterzijde moet je maximale bitrate daar dus onder zitten) is er ook de kwestie van levels.

In een notendop; levels van een codec geven aan wat de technische specificaties zijn die een apparaat maximaal aankan. Bij HEVC omschrijven de levels wat de maximale bitrate is die verwerkt kan worden, de maximale resolutie en de maximale framerate op die resolutie. Wikipedia heeft een aardig omvangrijke lijst van deze levels. Wat deze televisie ondersteunt kan ik in de handleiding op internet zo snel niet vinden, er staan weinig technische details in de 38 pagina's van de pdf die ik vond.

Probeer een paar van de HEVC demo's die Kodi aanbied. Aan de namen van de video's (de fps, codec, en bit-diepte) kun je aardig goed schatten welk level die demovideo heeft. Gaat je tv stotteren, dan weet je dat je boven zijn capaciteit bent gaan zitten.

Het zelf hercoderen van zo'n video is een verhaal apart, dat kan ik in een simpel forumbericht niet afdoende toelichten.

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-04 11:59
Plex server op je NAS installeren en de X-Play app op je TV.
Ik kan zonder problemen 120+GB 4K films met HDR afspelen, verbonden via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04 22:31
Plex op NAS en XPlay op tv inderdaad. @rajackar Hoe ga jij om met ondertitels? Srt files in de map met de video, of via Plex automatisch laten ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

luuksnijmegen schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:53:
Plex op NAS en XPlay op tv inderdaad. @rajackar Hoe ga jij om met ondertitels? Srt files in de map met de video, of via Plex automatisch laten ophalen?
Kan beide. Ik heb plex zo ingesteld dat ie ondertitels ophaalt met subzero als ze er nog niet staan.
Voor series kan het ook door sonarr of sickrage worden gedaan. En voor films met radarr. Keuze genoeg ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjstef
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik kan Plex niet meer installeren op men DS212+ wordt niet meer ondersteund blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:12
Ook een tijdje xplay geprobeerd op mijn 55c7v, maar wilde toch terug naar mijn htpc.

Uiteindelijk Kodi DSplayer geïnstalleerd icm madvr, afspelen van 4k werkt daarmee perfect. Resolutie wordt afhankelijk van de source automatisch aangepast, ook HDR wordt automatisch aan en uit gezet.

Zie: https://forums.plex.tv/di...-plex-for-kodi-on-windows
Pagina: 1