Windows 10 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Hierbij een aantal problemen met Windows 10, die ik een aantal dagen geleden heb geïnstalleerd. Wellicht kan iemand mij erbij helpen. En ik heb al naar oplossingen gezocht, voordat ik het probleem heb vermeld.

Probleem 1

Mijn hotswap bay inschakelen.

Dit lukt niet meer. Geen idee waarom. Eerder werkte mijn USB sticks niet. Daar heb ik geen problemen mee. Maar de hotswap bay werkt niet meer. Ook met diverse harde schijven geprobeerd. Volgens mij heb je geen aparte controllers voor nodig, want er is gewoon een SATA-aansluiting. Anders hoor ik het wel.

Probleem 2

Bij Windows 10 staan de vensters gegroepeerd. Dit is zeer hinderlijk, want als ik van het ene na de andere programma wil switchen, moet ik telkens twee keer klikken om de juiste venster weer erbij te halen. Als ik bv. meerdere windows verkenners heb opstaan, behoor ik telkens te kijken welke venster ik weer moet hebben.

Ik heb dit geprobeerd, maar dit heeft niet geholpen.

Open Folders in Separate or Same Window on Windows 10: https://www.isunshare.com...window-on-windows-10.html

Probleem 3

Ik werk nog met VLC 2.0.8 vanwege de volgende reden. Ik heb net nog de recente VLC geprobeerd (3.0.2), maar de problemen, die ik eerder ondervond, zijn er nog. Als je je afvraagt waarom:

- Snapshots. Oudere versies (tussen 2.0.8 en 3.0.2) gaven geen tijdsvermelding in de snapshots.
- Ik gebruik de Razor Synapse/Surround voor mijn koptelefoon. Bij de recente versie van VLC hoor ik nog steeds aan de linkeroor weinig geluid. Bij 2.0.8 is dat niet zo en is het geluid gelijkmatig verdeeld.
- Soms speel ik de video af op een snelheid van 1,5x of 2x. Soms zijn er haperingen bij de nieuwe versies. Bij 2.0.8 is dit er niet.

Het probleem, wat ik nu ervaar, gaat over de benoeming van de snaphots. Ik heb een prefix genaamd ‘$N-$T’, die ik moet toevoegen bij de VLC (naar voorkeuren gaan en dan bij de tab video). Als ik nu een snaphot maak, wordt het zo benoemd:

Naam van bestand 2018-05-11_2-12-57.mp4-00_00_002018-05-13-03h13m04s141

Eerder was een tussenstreep tussen de tijdstip van de video en de tijdstip van de gemaakte snapshot. Een beetje kinderachtig, maar als je in het programma kunt instellen, hoe de snapshots worden benoemd, dan wil ik het graag op een manier hebben, zoals ik die kan bepalen. Zo zag het vroeger eruit.

Naam van bestand 2018-05-11_2-12-57.mp4-00_00_00-2018-05-13-03h13m04s141

Probleem 4

Wanneer ik naar de UEFI Bios ga, zie ik nog steeds, dat ik de ‘Windows Boot manage’ kan opstarten. Hoe verwijder ik dit, want Windows 10 is al geïnstalleerd. Ik had het via een USB-stick geïnstalleerd.

Probleem 5

Ik heb het moederbord Asus Z87-Expert (Haswell generatie). Het liefst wil ik een update van de bios, zodat ik mezelf kan beschermen tegen Spectre. Het programma Inspectre geeft aan, dat ik hiertegen niet ben beveiligd. Enig idee hoe te beveiligen tegen Spectre?

Probleem 6

Ik wens, dat Windows 10 niet de updates automatisch installeert. Soms gebeurt het, dat een installatie van een update verkeerd afloopt. Dus vandaar, dat ik even een paar dagen wil wachten met het updaten. Hoe verander ik deze instellingen?

Oud probleem 1

Na het herstarten van het systeem, zie ik een zwarte scherm. Ik moet dan mijn PC uitschakelen, zodat ik weer normaal het beeld kan waarnemen. Ik wil wel vermelden, dat ik met mijn PC werk vanuit een TV, die ik heb verbonden met een HDMI-kabel.

Oud probleem 2

Elke keer als ik het systeem opstart, zie ik links onderaan de melding staan: CPU Fan Error 1. Vervolgens moet ik naar bios gaan en klik op ‘discard changes’ en dan start het systeem op een normale wijze. Echter, dit vind ik hinderlijk. Er niets met de CPU fan. Ik heb drie fans en ze werken gewoon. Wanneer ik de bios bekijk, worden er geen foutmeldingen gegeven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
TripleZ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 05:51:

Probleem 2

Bij Windows 10 staan de vensters gegroepeerd. Dit is zeer hinderlijk, want als ik van het ene na de andere programma wil switchen, moet ik telkens twee keer klikken om de juiste venster weer erbij te halen. Als ik bv. meerdere windows verkenners heb opstaan, behoor ik telkens te kijken welke venster ik weer moet hebben.

Ik heb dit geprobeerd, maar dit heeft niet geholpen.

Open Folders in Separate or Same Window on Windows 10: https://www.isunshare.com...window-on-windows-10.html
Alleen dit is een Windows 10 probleem denk ik, maargoed.

Als je rechtsklikt op de taskbar en dan op "Taskbar settings" klikt, kan je in het scherm wat verschijnt kiezen voor Combine Taskbar Buttons -> Never. Dan zie je ieder venster los in de taskbar.

Overigens heeft Windows 7 exact dezelfde default setting als Windows 10 met betrekking tot "Combine Taskbar Buttons", dus jij hebt dat al eerder gevonden en aangepast dus zou je het met Windows 10 ook moeten kunnen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik ondervind deze problemen met betrekking tot Windows 10.

In ieder geval wil ik je wel bedanken. Ik heb het op een andere manier gevonden, maar wel dankzij je hulp. Ik had gewoon ' Combine Taskbar Buttons' gezocht via Google en ik kwam hieruit:

https://www.tenforums.com...buttons-windows-10-a.html