Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam_Roughneck
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Heb een hele lijst samengesteld wat ik de planning heb. Ht is voor het gamen en misschien later strreaming. Vroeg me alleen af wat jullie meningen erover zijn omtrent de onderdelen. Misschien hebben jullie een ander inzicht erop dan ik :*)

Wat is je budget?
Ik kwam rond de 1300 uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben een amd fanaat.Wil de pc zo stil mogelijk hebben

-Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en waarschijnlijk streamen later in 4k m,aar voort nu op 1080p.
-Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Max 1300 inc verzend. Assemblage doe ik zelf
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja mn gpu een Gigabyte rx580 8gb. Monitor is een acer KG271.(75hz freesync)
- mn ssd een samsung evo 850
-Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve rand apparatuur en Gpu
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ben wel een liefhebber van corsair (vanwege de hele icue en de aio koeling) Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Voor nu 1080p maar uiteindelijk naar 4k natuurlijk. het liefst lekker stil.
-Ga je overklokken?
was het niet van plan. ja de auto oc van amd
-Wat verwacht je van ons?
eventuele ideeen over deze build

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb nu een amd 8120 met geil 1600 16gb. Een Gigabyte Rx580 8gb. De videokaart wordt wel overgezet naar mn nieuwe rig .
De lijst met nieuwe onderdelen zal dit worden (tenzij er goede ideeen bij zitten 8) :

AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed

ASRock X470 Taichi

Corsair Crystal 570X RGB Wit

Corsair Commander PRO

Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips)

Casemodding

Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm Liquid CPU Cooler

Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm

Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm

Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15W

Corsair RM750x Wit

[ Voor 29% gewijzigd door Rdam_Roughneck op 15-05-2018 11:21 . Reden: Door aanvraag ]

Beste antwoord (via Rdam_Roughneck op 17-05-2018 17:39)

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:35
'Gamen' is anders vrij vaag, maar omdat je de GPU meeneemt, zijn de details minder belangrijk.
Je moederbord support geen 3000 MHz RAM, wel 2933 en 3200 MHz.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Helaas is je startpost niet compleet. Zo mist wat je wilt gaan doen met je pc.

Lees het volgende topic even door en pas je startpost even aan. Dan kunnen we je veel beter helpen.

DAA beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam_Roughneck
_Rayman_ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 06:32:
Helaas is je startpost niet compleet. Zo mist wat je wilt gaan doen met je pc.

Lees het volgende topic even door en pas je startpost even aan. Dan kunnen we je veel beter helpen.

DAA beleid
Done. Stond eigenlijk ook al in de Topicnaam :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
'Gamen' is anders vrij vaag, maar omdat je de GPU meeneemt, zijn de details minder belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 12:19
SpeedQber schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:26:
3000MHz zou in principe moeten werken, maar voor die paar euros meer zou ik gewoon voor een 3200MHz setje gaan.
Verder zou ik aanraden om een 550W voeding te nemen, meer dan voldoende voor je systeem. Voor het geld van zo'n 750W unit heb je al een veel betere Seasonic Prime Ultra Gold en zelfs Platinum in 550W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam_Roughneck
Maar die komen helaas niet met witte kabels
DenHond schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:12:
[...]

3000MHz zou in principe moeten werken, maar voor die paar euros meer zou ik gewoon voor een 3200MHz setje gaan.
Verder zou ik aanraden om een 550W voeding te nemen, meer dan voldoende voor je systeem. Voor het geld van zo'n 750W unit heb je al een veel betere Seasonic Prime Ultra Gold en zelfs Platinum in 550W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:59
Rdam_Roughneck schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:20:
Maar die komen helaas niet met witte kabels

[...]
Die vereiste stond niet in je TS.

Welke games wil je spelen, en op welke resolutie/game settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam_Roughneck
Sorry die is me ontglipt. Maar speel van alles. BF1 tot rimworld. Het liefst later op 4k maar voor nu 1080p.
Phaeston schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Die vereiste stond niet in je TS.

Welke games wil je spelen, en op welke resolutie/game settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Rdam_Roughneck schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:49:
Sorry die is me ontglipt. Maar speel van alles. BF1 tot rimworld. Het liefst later op 4k maar voor nu 1080p.

[...]
Klopt en daarom is het beter om geen wijsneus te zijn en toch maar de hele lijst netjes in te vullen ;)
Bekijk de dik gedrukte vraag eens ;). Wil je de feedback die je nu geeft ook in de TS plaatsen? Want dat is ook belangrijk namelijk en er is soms feedback door alleen de TS te lezen gegeven. Het zou dan jammer zijn als dezelfde vraag 20x wordt gesteld omdat basis info niet in de TS staat. Simpele vragen die nog kunnen volgen zijn, wat voor monitor heb je? Heb je nog iets met framerates of freesync etc? Waarom kies je voor Asrock Taichi? Waarom voor de Ryzen 2600? Je hebt geen budget aangegeven dus het mag ook een Ryzen 2700 zijn?

-Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
-Ga je overklokken?

Nog een toevoeging; voor modulaire powersupplies kun je ook de kabels vervangen door witte bijvoorbeeld. Of sleeves gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Praetextatus op 14-05-2018 20:21 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam_Roughneck
Praetextatus schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:15:
[...]

Klopt en daarom is het beter om geen wijsneus te zijn en toch maar de hele lijst netjes in te vullen ;)
Bekijk de dik gedrukte vraag eens ;). Wil je de feedback die je nu geeft ook in de TS plaatsen? Want dat is ook belangrijk namelijk en er is soms feedback door alleen de TS te lezen gegeven. Het zou dan jammer zijn als dezelfde vraag 20x wordt gesteld. Simpele vragen die nog kunnen volgen zijn, wat voor monitor heb je? Heb je nog iets met framerates of freesync etc?

Gamen en waarschijnlijk streamen
Max 1300 inc verzend. Assemblage doe ik zelf
Ja mn gpu een Gigabyte rx580 8gb. en mn ssd een samsung evo 850
Ben wel een liefhebber van corsair (vanwege de hele icue en de aio koeling) Monitor is een acer KG271.
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Voor nu 1080p maar uiteindelijk naar 4k natuurlijk. het liefst lekker stil.
-Ga je overklokken?
was het niet van plan. ja de auto oc van amd
eventuele ideeen over deze build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
Zet deze info in de TopicStart, niet in een quote van iemand anders.
Gamen is dus te vaag, noem de games, resolutie en gewenste texture kwaliteit en fps. Dat je uiteindelijk naar 4k wil is ook belangrijk.
Aangezien je al een GPU hebt, is je huidige monitor minder belangrijk, maar noem toch maar de refresh rate en of er Free-/Gsync bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam_Roughneck
SpeedQber schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:53:
Zet deze info in de TopicStart, niet in een quote van iemand anders.
Gamen is dus te vaag, noem de games, resolutie en gewenste texture kwaliteit en fps. Dat je uiteindelijk naar 4k wil is ook belangrijk.
Aangezien je al een GPU hebt, is je huidige monitor minder belangrijk, maar noem toch maar de refresh rate en of er Free-/Gsync bij zit.
Vragenlijst is aangepast :*)
Pagina: 1