DSL en Kabel combineren (voor thuisgebruik)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstriker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 18:48
Hi allemaal,

Ik ga binnenkort tijdelijk weer bij mijn ouders wonen in afwachting van een verhuizing naar het buitenland. In de tussentijd wilde ik graag mijn internetverbinding meeverhuizen, maar mijn ouders hebben (uiteraard) al een internetaansluiting (kabel van ZiggoVF). Toe ik dat aan de telefoon meldde aan de medewerker van T-Mobile Thuis (mijn huidige provider) kreeg ik te horen, dat het (volgens haar) verboden was om (als consument) meerdere internetaansluitingen tegelijk te hebben. Ook op mijn aandringen, dat het toch technisch geen probleem zou moeten zijn (kabel en DSL is immers compleet onafhankelijke infrastructuur) bleef ze aangeven, dat dit niet mocht. Heeft hier toevallig iemand ervaring mee? Kan ik mijn internetaansluiting meeverhuizen zonder dat mijn ouders hun aansluiting moeten opzeggen? Is dit wettelijk geregeld of wil TMOT gewoon de vergelijking vermijden/je dwingen tot volledige overstap?

Ik ben erg benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn.

PS: Hoofddoel is om mijn ouders over te halen om naar DSL te gaan omdat hun kabelaansluiting (al jaren) van beroerde kwaliteit is (geregeld hoge packet-loss en geheel verbroken verbindingen elke avond tussen 6 en 12 uur) en Ziggo weigert dit erkennen (laat staan het probeert op te lossen). Zijnde de IT-guy in de familie krijg ik wel altijd de klachten namelijk, maar ze zijn dan ook weer bang dat wekenlang hun internet niet werkt als ze overstappen (niet geheel onterecht natuurlijk)

Beste antwoord (via Darkstriker op 14-05-2018 00:49)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Darkstriker schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:10:
Ook op mijn aandringen, dat het toch technisch geen probleem zou moeten zijn (kabel en DSL is immers compleet onafhankelijke infrastructuur) bleef ze aangeven, dat dit niet mocht.
Dat is er eentje die er niks van weet. Dit mag zonder problemen, zelfs verschillende leveranciers op verschillende aderparen is mogelijk voor alleen xDSL. 8)7

Gewoon verhuizen en niks over melden, zou echt geen probleem moeten zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Darkstriker schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:10:
Ook op mijn aandringen, dat het toch technisch geen probleem zou moeten zijn (kabel en DSL is immers compleet onafhankelijke infrastructuur) bleef ze aangeven, dat dit niet mocht.
Dat is er eentje die er niks van weet. Dit mag zonder problemen, zelfs verschillende leveranciers op verschillende aderparen is mogelijk voor alleen xDSL. 8)7

Gewoon verhuizen en niks over melden, zou echt geen probleem moeten zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:09
Helemaal geen probleem. Sterker nog, een t mobile of elke andere dsl provider kan niet zien of de coax kabel in gebruik is of niet. De grootste onzin dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:08
Die medewerker snapt het gewoon niet. Het is niet verboden om 2 internetverbindingen te hebben als consument. Wat wel een probleem kan zijn is 2 DSL aansluitingen, meestal werkt KPN daar niet aan mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom meldde jij dat er al ziggo lag? Dat is redelijk overbodige info die het hele traject ingewikkeld maakt zoals je nu merkt.

Je kan gewoon verschillende infrastructuren op 1 adres binnenkrijgen.
Wat problematisch kan zijn (hoeft niet, maar kan wel) is meerdere keren dezelfde infrastructuur binnenkrijgen op 1 adres (dus 2x DSL of 2x kabel of bijv 2x glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstriker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 18:48
Bedankt voor al die spoedige reacties. Ik had al zo'n vermoeden dat ze geen idee had waar het over ging, maar ik kon online op een of andere manier ook maar geen ervaringsberichten vinden. Fijn dat het wel kan.
Pagina: 1