Macbook Pro 2.7 of 2.9 ghz en Radeon Pro 455 of 460?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1071899

Topicstarter
Ik zit met een lastige keuze... waarbij ik veel verstand en ervaringen nodig heb van jullie om tot een beslissing te kunnen komen. Bij mij ontbreekt vooral het verstand op het gebied van prijs/kwaliteit verhouding bij de nieuwste Macbook series.

Momenteel werk ik met een oude Macbook uit 2013 en het kan zo echt niet langer. Ik gebruik voornamelijk Photoshop, After effects en Cinema 4D. Ook beschik ik over een hoop 360º foto- en videomateriaal, wat mijn oude Macbook allemaal niet meer bijhoudt.

Nu wil ik de keuze maken uit Macbooks van de 2016 serie of de 2017 serie.
Op het oog heb ik nu twee versies van 2016 waarbij het verschil enkel de 2.7 ghz + Radeon Pro 455 is of 2.9 ghz + Radeon Pro 460. In bepaalde omstandigheden kan ik de mindere versie nieuw voor 1800 euro krijgen en de betere versie voor 2000 euro krijgen.

Wat zijn de benodigdheden die ik ECHT nodig heb voor de programma's die ik gebruik. Kan ik als nog lekker snel renderen? Kan ik gerust met 3D objecten en 360 footage werken? Daarnaast ben ik geen gamer.

Zijn overigens de 2017 versies nog gunstiger voor mij? Ook als je kijkt naar de prijs, want ik wil er als student niet teveel aan uitgeven.

Is het het waard om de duurdere 2016 versie te nemen, aangezien ik graag op mijn geld let? Of wellicht te gaan voor een 2017 versie?

Ik hoor graag wat jullie vinden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:04
Wat heb je zelf al gevonden op internet? Ervaringen van anderen, minimale vereisten om de programma’s te draaien, optimale configuraties om de programma’s te draaien... en waarom is het één of het ander beter of handiger voor jouw doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Naast de snellere gpu heeft de 460 4 gb geheugen ipv 2. Wellicht ook een belangrijke factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Gebaseerd op jouw programma's en verhaal kom ik uit op een laptop met een Nvidia GPU. En anders de Macbook met AMD 460 aangezien deze 4GB heeft. Maar ik prefereer mijn eerste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Berlinetta schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:28:
Gebaseerd op jouw programma's en verhaal kom ik uit op een laptop met een Nvidia GPU.
Er zijn sinds 2014 geen MacBooks meer met Nvidia, dus dat houdt daar op. Alleen daarvoor van platform wisselen is niet echt een oplossing.
Anoniem: 1071899 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:31:

Zijn overigens de 2017 versies nog gunstiger voor mij? Ook als je kijkt naar de prijs, want ik wil er als student niet teveel aan uitgeven.
De 2016 MacBook Pro's hebben wat kwalen waar je zonder garantie goud geld voor zal moeten betalen. De 2017 serie is in dat opzicht sterk verbeterd, dus ik zou hoe dan ook voor de nieuwere serie kiezen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over de kwalen hoor ik regelmatig wat. Daar heb ik zeker geen zin in. Ik denk dan toch te gaan voor de 2.9 ghz versie uit 2017 met Radeon Pro 560, 4GB. Deze zal wel rond de 2100 euro worden i.p.v. de 2016 versie voor 1800 euro. Is dit prijsverschil redelijk?
nelizmastr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:12:
[...]

Er zijn sinds 2014 geen MacBooks meer met Nvidia, dus dat houdt daar op. Alleen daarvoor van platform wisselen is niet echt een oplossing.

[...]

De 2016 MacBook Pro's hebben wat kwalen waar je zonder garantie goud geld voor zal moeten betalen. De 2017 serie is in dat opzicht sterk verbeterd, dus ik zou hoe dan ook voor de nieuwere serie kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 10:47
De kwalen vallen relatief mee. Belangrijk om te weten dat wanneer het toetsenbord probleem bij de 2016 modellen binnen de garantie voorkomt, Apple dit kosteloos vervangt met het 2017 mechanisme.

Het 2017 model heeft een 'dakje' op de ‘control’ toets. Wanneer een 2016 model dit ook heeft, is de topcase al een keer onder garantie vervangen (met de 2017 variant). Dit zien we heel vaak. Dan zijn die problemen sowieso voorbij.

Daarnaast heeft maar een klein gedeelte van de 2016 modellen hier last van.

On topic over de specificaties:

Met het ook op het 360º foto- en videomateriaal, adviseer ik je een videokaart met 4GB videogeheugen. Dat zou dan inderdaad de 460 4GB (2016 model) of de 560 4GB (2017) model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[quote]nelizmastr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:12:
Ben het er wel mee eens, maar de programma's die gedraaid worden zijn echt niet misselijk.
Aangezien je met deze programma's meer performance haalt met een NVIDIA GPU.de laatste

Ik hoop dat de duurste variant Macbook Pro genoeg is.
Twijfel niet aan je kennis, volgens mij heb je ook bij SAH gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Anoniem: 1071899 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 00:05:
Over de kwalen hoor ik regelmatig wat. Daar heb ik zeker geen zin in. Ik denk dan toch te gaan voor de 2.9 ghz versie uit 2017 met Radeon Pro 560, 4GB. Deze zal wel rond de 2100 euro worden i.p.v. de 2016 versie voor 1800 euro. Is dit prijsverschil redelijk?

[...]
2017 Macbook zoveel mogelijk RAM en VRAM nemen. Dus de duurste versie nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Berlinetta schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:42:

Twijfel niet aan je kennis, volgens mij heb je ook bij SAH gewerkt?
Klopt. Al refereer ik liever aan de titel Beunhaas aan Huis alleen al voor de leukere afkorting :+ no offense
[message=55203091,noline]F. Scaglietti schreef:

Ben het er wel mee eens, maar de programma's die gedraaid worden zijn echt niet misselijk.
Aangezien je met deze programma's meer performance haalt met een NVIDIA GPU.de laatste
Het is waar dat je inderdaad de CUDA acceleratie mist, maar voor zover ik weet gebruikt After Effects sinds CC alleen nog maar je CPU vanwege de betere multithreading support. Photoshop kan zowel Cuda als OpenCL dus ook daar is het verschil beperkt. Cinema4D zelfde verhaal.

Alleen met een eGPU behuizing heb je echt voordeel bij een dikke Nvidia kaart i.c.m. deze Macs :)

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 15-05-2018 12:24 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor alle info! Ik heb mijn keuze gemaakt. Het wordt de 2.9 ghz versie uit 2017 met Radeon Pro 560, 4GB. Zou goed genoeg moeten zijn en anders maar op mijn iMac werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Anoniem: 1071899 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:32:
Thanks voor alle info! Ik heb mijn keuze gemaakt. Het wordt de 2.9 ghz versie uit 2017 met Radeon Pro 560, 4GB. Zou goed genoeg moeten zijn en anders maar op mijn iMac werken.
Dan zou ik beter een iMac kiezen aangezien die nog meer videogeheugen kan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja zeker waar, ik beschik al over een van de beste iMacs. Had toch graag dat ik de programma's ook buitenshuis zou kunnen gebruiken.
Berlinetta schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:22:
[...]

Dan zou ik beter een iMac kiezen aangezien die nog meer videogeheugen kan hebben...
Pagina: 1