Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024
na veel gezoek ben ik er achter dat beide telefoons van de kids (lg g5) hetzelfde mac adres hebben en dat ze daarom dus problemen hebben met de wifi, is er een simpele methode dit te veranderen? Liefst zonder Root, ze spelen ook pokemon en die is daar niet zo van gediend, en anders lieft een simpele methode. Gaat om een verbinding met een Fritzbox.

Edit
https://flic.kr/s/aHsmhT8NkD

[ Voor 5% gewijzigd door sidkl301 op 13-05-2018 23:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De theoretische kans dat ze beiden hetzelfde MAC-adres hebben is ongeveer 4 miljard kwadraat.

Heb je zeker weten niet verkeerd gekeken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En als dit wél het geval blijkt te zijn, lekker bij LG aankloppen. De MAC adressen die zij toewijzen dienen globaal uniek te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-09 15:57
googlen levert toch wel frappante informatie op:
https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.2JKPPNH9F9c

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sidkl301
Ja ik weet zo even niet waar ik de foto's kan laten zien. Maar het is echt zo

Edit

[ Voor 19% gewijzigd door sidkl301 op 13-05-2018 23:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MAX3400 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:11:
De theoretische kans dat ze beiden hetzelfde MAC-adres hebben is ongeveer 4 miljard kwadraat.

Als LG uit luiheid, of door een fout, alle apparaten dezelfde MAC geeft dan is die kans opeens 1:1 geworden.

Sowieso klopt jouw berekening niet omdat het MAC niet een random waarde is. De eerste 24 bits zijn toegewezen aan de fabrikant en je moet maar hopen dat de rest van het adres wel random is. Tenzij je vindt dat MAC adressen juist niet random mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik zie niet zo snel wat je bedoelt. Het enige opvallende was iemand die bij het flashen de MAC adressen gewist had.
sidkl301 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:29:
Ja ik weet zo even niet waar ik de foto's kan laten zien. Maar het is echt zo

Edit
Now breaks my wooden shoe... Om te checken: De telefoons draaien originele software, geen custom ROM? Je gebruikt geen anonimiseringstool die MAC adressen aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
Nope allemaal gewoon origineel. Moet ook wel ivm pokemon. Zelfs bluetooth nummer is hetzelfde. Niks geen root of zo

[ Voor 14% gewijzigd door sidkl301 op 13-05-2018 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

De daadwerkelijke kans dat dat gebeurd is ongeveer 1 op 16 miljoen, aangezien de eerste helft van het mac-adres de vendor identifier is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
TommyboyNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:40:
[...]

Ik zie niet zo snel wat je bedoelt. Het enige opvallende was iemand die bij het flashen de MAC adressen gewist had.

[...]

Now breaks my wooden shoe... Om te checken: De telefoons draaien originele software, geen custom ROM? Je gebruikt geen anonimiseringstool die MAC adressen aanpast?
Ik lees over:
- na een reboot zijn de adressen veranderd
- mac-adres van enkel nullen
-hoe pas je zelf het adres aan
-enz

Dat is toch even anders dan we gewend zijn met onze netwerkkaarten (terwijl jullie echt antwoorden geven die slaan op 'normale' netwerkkaarten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
Na een reboot blijft het mac adres gewoon hetzelfde, al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
sidkl301 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:42:
Nope allemaal gewoon origineel. Moet ook wel ivm pokemon. Zelfs bluetooth nummer is hetzelfde. Niks geen root of zo
In dat geval zou ik even een belletje aan LG wagen.
zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:45:
[...]

Ik lees over:
- na een reboot zijn de adressen veranderd
- mac-adres van enkel nullen
-hoe pas je zelf het adres aan
-enz

Dat is toch even anders dan we gewend zijn met onze netwerkkaarten (terwijl jullie echt antwoorden geven die slaan op 'normale' netwerkkaarten.)
Na een reboot een ander MAC ligt meestal aan een tooltje om je te anonimiseren, daarom vroeg ik daarnaar.
De alleen nullen was van een flapdrol die zijn partitie overschreven had
Hoe zelf aanpassen is vrij standaard gebruik op PCs/routers, om ISPs voor de gek te houden.

Geen enkele van deze hits rijmt met het fenomeen dat de TS waarneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
Ik heb ze net gemaild. Ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Nee @TommyboyNL ,
Op het moment dat ik de google link plaatste hebben jullie antwoorden gegeven die slaan op normale (lan) netwerkkaarten in computers

Je zei toch echt dat de mac-adressen die de fabrikant uitgeeft globaal uniek horen te zijn.

Mijn link bewijst het tegendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:56:
Nee @TommyboyNL ,
Op het moment dat ik de google link plaatste hebben jullie antwoorden gegeven die slaan op normale (lan) netwerkkaarten in computers

Je zei toch echt dat de mac-adressen die de fabrikant uitgeeft globaal uniek horen te zijn.

Mijn link bewijst het tegendeel.
Jouw link bewijst niks. Jouw link bewijst dat mensen wel eens hun telefoon om zeep helpen bij het flashen met custom ROMs, dat software soms breekt waardoor random MACs toegekend worden (was overigens een topic van 6 jaar oud, en ging over 1 specifieke telefoon), en dat mensen soms zelf hun MAC aan willen passen.
De MAC adressen van TS zijn echter gewone LG MAC adressen welke ook door LG toegewezen zijn. MAC adressen die je als vendor toewijst dienen uniek te zijn. Dat staat zo in de standaarden waar fabrikanten zich aan moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidkl301
Ik ga het nog sterker vertellen nu. Ze hebben hetzelfde imei nummer. Wel hebben ze een ander imei sv nummer. Illegale zooi? Zover ik weet gekocht bij de plaatselijke detailhandel.

[ Voor 25% gewijzigd door sidkl301 op 14-05-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LG contacteren en verhaal voorleggen. LG kan ook de echtheid verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

*denkt terug aan zijn @Home helpdesktijd* Medion heeft ook ooit een stapel PC's met hetzelfde NIC MAC uitgebracht... Foutje, bedankt.... En de buren mekaar maar mooi de lease afpakken...... :+

De kans is klein en zou eigenlijk niet voor moeten komen maar: Het gebeurde wel.... Ik was degene die het opviel en ze verklaarden me eerst voor gek bij supervisie. Helaas, ik had wel gelijk.

@sidkl301 Ik zou gewoon contact opnemen met LG.. Zij hebben iets gedaan waardoor die toestellen de zelfde MAC hebben.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:54
Voor de korte termijn oplossing zou je kunnen overwegen om iedere toestel met een apart ssid te laten verbinden. Lange termijn moet lg dit oplossen, bizar

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
laurens0619 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:17:
Voor de korte termijn oplossing zou je kunnen overwegen om iedere toestel met een apart ssid te laten verbinden. Lange termijn moet lg dit oplossen, bizar
Ook dit gaat niet werken, tenzij je de SSIDs ook in verschillende VLANs plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
welk imei nummer staat er op de sticker op de dozen of aan de binnenkant van de toestellen?
heb je ooit een backup van het ene toestel teruggezet op het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
de imei nummers in de software staat gelijk, op de dozen staan wel verschillende nummers, en nee nooit geen backup terug gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Ik heb een tijdje gewerkt voor de technische klantenservice voor een wat goedkoper telefoonmerk (rebranded chinese telefoons voor in dit geval britse markt) en dit was een veel voorkomend probleem, hele modelreeksen hadden hetzelfde mac adres. Dus helaas kan je er niet vanuit gaan dat elke fabrikant hier zuiver mee omgaat. Al had ik van LG wel anders verwacht.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
sidkl301 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:59:
de imei nummers in de software staat gelijk, op de dozen staan wel verschillende nummers, en nee nooit geen backup terug gezet
Komt de IMEI van de telefoons wel overeen met één van de dozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Zeer merkwaardig, maar vooral dat de IMEI-nummers overeenkomen. Zijn die ook hetzelfde op het doosje? En komen de imei-nummers op de schermen ook overeen met wat op de achterkant van de telefoon staat (waarschijnlijk stat dat op een stickertje achter de accu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
1 van de telefoons heeft inderdaad hetzelfde imei als op het doosje. Op de telefoon zelf is geen stikker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 15:58

LankHoar

Langharig tuig

aegis3d schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:00:
Ik heb een tijdje gewerkt voor de technische klantenservice voor een wat goedkoper telefoonmerk (rebranded chinese telefoons voor in dit geval britse markt) en dit was een veel voorkomend probleem, hele modelreeksen hadden hetzelfde mac adres. Dus helaas kan je er niet vanuit gaan dat elke fabrikant hier zuiver mee omgaat. Al had ik van LG wel anders verwacht.
Dan zou ik TS aanraden om LG te contacteren, kunnen ze je vast uitsluitsel geven. Dit is in ieder geval niet-conform :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
heb ze al een mail gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleGouds
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-01-2022
Had je ook al geprobeerd de toestellen te herstellen naar de fabrieksinstellingen? En dan met name het model dat dat een afwijkende IMEI heeft ten opzichte van het doosje. Je zou eventueel ook via de desktop software van LG een nood herstel kunnen uitvoeren om te kijken of dit te herstellen is. Ik zie dit in verband met mijn werk (werkzaam in een telefoon reparatie bedrijf) geregeld en dit wil het soms wel eens verhelpen.
In uitzonderlijke gevallen is het noodzakelijk om via externe software alleen de baseband software te overschrijven en zo het IMEI nummer opnieuw in te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
reset doet niets....... blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp hebben beide toestellen dezelfde IMEI gekregen als op één van de doosjes staat? Dat doet me toch echt vermoeden dat je iets van systeembestanden van de ene telefoon naar de andere hebt gekopieerd. Heb je echt niet lopen kloten met software flashen, backups heen-en-weer schuiven, SD kaartjes wisselen, whatever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TommyboyNL schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:51:
Dus als ik het goed begrijp hebben beide toestellen dezelfde IMEI gekregen als op één van de doosjes staat? Dat doet me toch echt vermoeden dat je iets van systeembestanden van de ene telefoon naar de andere hebt gekopieerd. Heb je echt niet lopen kloten met software flashen, backups heen-en-weer schuiven, SD kaartjes wisselen, whatever?
@sidkl301 of wellicht de kinderen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidkl301
Nee hoor dat soort dingen hebben hun geen benul van. We wachten even lg af

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was benieuwd hoe dit afgelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

sidkl301 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:31:
Nee hoor dat soort dingen hebben hun geen benul van. We wachten even lg af
Ik ben natuurlijk helemaal niet nieuwsgierig, maar ik ben dus nieuwsgierig of hier nog iets uitgekomen is?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnnaN schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:37:
[...]

Ik ben natuurlijk helemaal niet nieuwsgierig, maar ik ben dus nieuwsgierig of hier nog iets uitgekomen is?
Er is dus helemaal niks uitgekomen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2018 10:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sidkl301
de telefoon leverancier heeft 1 telefoon laten repareren toenertijd en per ongeluk de imei van de andere telefoon mee gestuurd.De reparateur heeft toen de verkeerde software dus geplaatst. We laten het verder rusten, ze krijgen nu toch nieuwe telefoons.
Pagina: 1