Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
Ik was benieuwd of hier mensen zijn die ook de kickstarter Arsenal hebben gebackt. Is misschien leuk om een centraal topic voor te maken. Ze worden namelijk bijna verzonden.

https://witharsenal.com/

https://www.kickstarter.com/projects/2092430307/arsenal-the-intelligent-camera-assistant-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je werkelijk $150,- gedoneerd aan een apparaat dat voor jou gaat bepalen wat de beste foto is?

Wat is voor jou doorslaggevend geweest om dit te doen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Unidentified schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:48:
Heb je werkelijk $150,- gedoneerd aan een apparaat dat voor jou gaat bepalen wat de beste meest doorsnee foto is?
FTFY ;)

Maar alle gekheid op een stokje, dit is niets voor mij. Ik weet zelfs niet of het zo'n goed idee is voor Jan-met-de-pet, zo leert hij nog niets van z'n camera. Niet dat iedereen nou de hele tijd in full manual mode moet schieten van mij maar om nou zoiets in de handen te leggen van een (proprietary) app... Plus het ziet er trouwens ook maar bizar uit in dat filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Om de een of andere reden nooit replies hierop gezien. Ik heb vorige week vrijdag het bericht gekregen dat mijn Arsenal onderweg is. Ik heb dus inderdaad die $150 'gedoneerd'. En nee, ik verwacht niet iedere foto met de Arsenal te gaan nemen, daarvoor lijkt het mij te veel gedoe. Ik geloof wel dat het in sommige gevallen handig kan zijn, het is natuurlijk meer dan alleen een ding die middels AI, statistisch gezien dan, de beste foto kan nemen. Het is ook een volledige remote-control voor je camera. Ik moet het ding nog krijgen, dus of mijn $150 down the drain is moet nog blijken.

Ik begrijp dat er geen andere zijn die mee hebben gedaan met deze kickstarter. Misschien maak ik wel een review dan .. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ben benieuwd naar je bevindingen :). Leuk apparaat en leuke nieuwe markt, maar of de techniek al echt klaar is voor de markt weet ik zo nog niet. Dus erg benieuwd :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Nee, dat vraag ik me ook af. Ik vond het echter wel een gokje waard. Het idee is erg leuk. Ik heb het niet nodig omdat ik de techniek van de camera niet begrijp, dat heeft weinig geheimen voor mij. Maar het is wel een erg leuke gimmick volgens mij waar je toch nog best handige dingen mee kan doen. Tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Smart triggers worden volop verkocht. ze zijn dan niet zoals dit apparaat dat suggereerd hoe je wat moet instellen maar ze helpen prima bij div geautomatiseerde vormen van fotografie. Als je handig bent kan je zoiets ook zelf maken:
http://www.doc-diy.net/photo/smatrig/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
memphis schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:45:
Smart triggers worden volop verkocht. ze zijn dan niet zoals dit apparaat dat suggereerd hoe je wat moet instellen maar ze helpen prima bij div geautomatiseerde vormen van fotografie. Als je handig bent kan je zoiets ook zelf maken:
http://www.doc-diy.net/photo/smatrig/
Ohja, ook leuk! Zeker die sound-trigger is goed bedacht zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Gisteren binnen gekregen, maar nog niets mee kunnen doen behalve de firmware upgraden. De Arsenal ziet nu mijn camera niet. Er blijken daar meer mensen last van te hebben, en de oplossing hiervoor loopt blijkbaar helaas via support (e-mail) en staat niet als faq/documentatie op hun site, dus daar zal ik even op moeten wachten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo nieuw is het niet misschien wel uitgebreider maar mijn Panasonic heeft ook een iA stand. Nadeel van dit soort techniek is vooral dat je nog meer van dezelfde foto's krijgt want dat is wat dit systeem feitelijk doet.
Als je ooit al een eens een fotoworkshop hebt gedaan weet je wat ik bedoel, met een fotograaf neemt je mee naar een voor hem bekende plek (natuur stad of wat afhankelijk van de beschrijving van de workshop) Hij legt uit welke instellingen je moet gebruiken, op verzoek ook de beste plek en hoek. Vervolgens zijn de deelnemers helemaal blij, want kijk eens wat een mooie foto's ik heb gemaakt. Sorry ik hou er niet van. Anders gezegd mijn broer doet weer z/w met film en oude camera's en de zweer en imperfectie vindt ik toch ook mooi weer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Frogmen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:43:
Nadeel van dit soort techniek is vooral dat je nog meer van dezelfde foto's krijgt want dat is wat dit systeem feitelijk doet.
Als je ooit al een eens een fotoworkshop hebt gedaan weet je wat ik bedoel, met een fotograaf neemt je mee naar een voor hem bekende plek (natuur stad of wat afhankelijk van de beschrijving van de workshop) Hij legt uit welke instellingen je moet gebruiken, op verzoek ook de beste plek en hoek. Vervolgens zijn de deelnemers helemaal blij, want kijk eens wat een mooie foto's ik heb gemaakt.
De bedoeling van zo'n cursus is natuurlijk wel dat je leert hoe je een compositie maakt, welke hoeken te gebruiken en hoe je je camera instelt. Daarna is het zaak zelf te gaan zoeken naar de juiste locaties en deze technieken zelf toe te passen. Daar kan een tool als Arsenal wel bij helpen qua instellingen van je camera, maar niet met je compositie, welke lens te gebruiken en onder welke hoek je gaat schieten.

Ik ben zelf meer van lekker zelf uitzoeken hoe en wat. Kijk wel naar youtube filmjes voor tips, lees website met tips, maar uiteindelijk moet je het gewoon zelf doen. En dan gaat het een paar keer niet lekker, dat is nu tegenwoordig niet meer zo spannend. Met een ouderwetse analoge camera had je die optie niet en moest je wachten of je shots goed waren. Nu pomp ik de foto's naar mijn telefoon of iPad, bekijk ze wat beter en weet of het wat is of niet. Dan kan ik eventueel dingen aanpassen en opnieuw beginnen. Dan vind je vanzelf wel je eigen flow, instellingen, tricks.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 09:22

Gorefest

serial killer.

Ik heb er ook 1 besteld en binnen gekregen. $150 + iets van 40 EUR aan douane kosten.
Tot nu toe nog niet veel mee gedaan, het update van de firmware is een drama...!
Ze adviseren het via desktop te doen maar daarna vind de android app dat er nog een update van 480MB overheen moet.
De vorige versie werkte niet echt lekker met mij Nikon D5500 de app/arsenal reageert heel traag, verliest soms verbinding en laat zelfs de camera helemaal vastlopen.

Tot nu toe nog niet echt positief, ze beloven steeds van alles maar komen dan hun afspraken niet na. Ik hoop dat de versie van 29 aug wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik heb het project ook gebacked en heb hem ook eindelijk ontvangen met 39€ doane kosten (Luxemburg).

Niet perse voor mijzelf gekocht, maar om te delen met anderen en te kijken wat we er van vinden. Helaas heb ik er maar 1kabeltje bij besteld en nu moet ik hem juist hebben micro-mini usb. De kabeltjes die ik tot dusver kan vinden zijn allemaal niet gecurled zoals de meegeleverde. Iemand een idee waar een gecurlde male mini usb - male micro usb kabel vandaan t halen is?

edit:

Het moet dus een 8 pins usb mini zijn. Dit is naar usb micro niet te vinden.
Daarnaast probeer ik een micro 3.0 naar micro te vinden en ook kan ik nergens vinden. Kabels nabestellen via arsenal naar NL kost 10 dollar per kabel en 20 dollar verzendkosten... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door jeehaa op 08-09-2018 13:32 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

https://www.amazon.com/DS...ert-E3F-S2M/dp/B00M6N0FQ8

Zoiets denk ik, deze poort lijkt op meerdere camera's gebruikt te worden.
https://www.studio1productions.com/Articles/sony-pinout.htm

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01 15:45
ik heb de witharsenal op 4 maart besteld maar nog niet in huis. Hoe meer ik lees op internet over tegenslagen, hoe meer ik twijfel.

echter heb ik besloten om deze aan te schaffen vanwege functionaliteiten die ik op reis zou kunnen gebruiken en zit een keertje terug komen om opnieuw plaatjes te schieten er niet echt in. Maar we gaan t zien :)

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
Iemand nog recente ervaringen? Ik krijg ook veel ads hiervan als ik op facebook kijk. Ben er ook over aan het denken en twijfel of het wat is. Helaas liggen de ervaringen erg ver uit elkaar. Wellicht iemand die nog wat hands on ervaringen heeft?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@Sparkiee Ik heb die van mij weer verkocht de ontwikkelingen gingen mij veel te langzaam net als het Arsenal ding zelf. Als hij het wel eens deed liep hij weer vast of hij liet mijn hele camera vastlopen. Zo erg dat ik de accu er uit moest halen om hem te resetten.

Grootste probleem is nog steeds dat de gestackte images niet op je SD kaart worden geschreven maar op het Arsenal device zelf. Je moet allerlij onhandige trucs uithalen om die foto's er via je telefoon vanaf te krijgen. Ook werkt de Holy Grail (timelapse) waar ze al vanaf het begin reclame voor maken nog steeds niet.
Er is een Arsenal gebruikers facebook groep, misschien moet je je daar eens aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
Gorefest schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:29:
@Sparkiee Ik heb die van mij weer verkocht de ontwikkelingen gingen mij veel te langzaam net als het Arsenal ding zelf. Als hij het wel eens deed liep hij weer vast of hij liet mijn hele camera vastlopen. Zo erg dat ik de accu er uit moest halen om hem te resetten.

Grootste probleem is nog steeds dat de gestackte images niet op je SD kaart worden geschreven maar op het Arsenal device zelf. Je moet allerlij onhandige trucs uithalen om die foto's er via je telefoon vanaf te krijgen. Ook werkt de Holy Grail (timelapse) waar ze al vanaf het begin reclame voor maken nog steeds niet.
Er is een Arsenal gebruikers facebook groep, misschien moet je je daar eens aanmelden.
Thanks voor de info. Zo te horen nog niet echt stabiel. Ik denk dat ik dan nog maar even wacht ;)

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostpost
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Een topic na twee jaar omhoogschoppen om alleen maar te zeggen dat je het niet wil is niet nodig.

[ Voor 83% gewijzigd door Wormaap op 25-05-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:06
Het is wellicht wel het noemen waard dat er nu een Arsenal 2 is:
https://witharsenal.com/

Het is niets voor mij. Dat deep colour lijkt op een creatieve look zonder creatief bezig te zijn. Ik heb daarnaast mijn foto's liever realistisch. Ik haat het wanneer ik een locatie van een mooie foto bezoek en het dan enorm tegenvalt. Neem bvb het bamboo forest in Kyoto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 16:51
Ik zou zelf best als beginnend fotograaf interesse hebben in Arsenal (2) als assistant. Vooral ook de High Dynamic Range fotos feature leek mij interessant bij het lezen op de website en het bekijken van promotiefilmpjes.

Echter, wordt het product bijvoorbeeld hier compleet, maar dan ook echt compleet, onderuit gehaald:
https://andyhutchinson.co...-review-is-it-still-shit/

En opzich for good reason als je leest waar het inhoudelijk over gaat. Blijkbaar is het praktisch slecht performant. Dan vind ik een prijskaartje van 150 + euro nog aardig steep.

Jammer als je er over nadenkt dat ze inmiddels bij versie 2 zijn. Was charmanter geweest als ze eerst de versie 1 verder hadden ontwikkeld op technisch (software) vlak. Misschien waren er hardware limitations maargoed die review lezend is het product dus niet perse beter geworden. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 01:12

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind het er in het promofilmpje wel gaaf uit zien. Met name deepcolor en realtime panorama. Dat laatste mis ik soms wel.
In de praktijk denk ik echter dat ik vooral met het apparaat zou lopen klooien en dat me afleidt van het maken van foto's.
Ik vind het maken van foto's soms al afleiden van het genieten van de plek waar ik ben, dus dit is dan een extra stap weg van wat écht belangrijk is :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

@MerlinNL begin er niet aan.. ik heb er in het begin eentje gehad en het lijkt op die filmpjes etc allemaal zo mooi maar in de praktijk is het 1 groot drama.
Pagina: 1