Laptop HDD op een "gewone" IDE poort

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sukke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Topicstarter
Ik heb een HD van een laptop waar nog gegevens op staan. De laptop is echter al overleden maar ik wil de gegevens nog wel van de schijf af hebben.

Ik wil nu een connector maken om het schijfje uit te lezen op een gewone IDE poort. Op de laptop HD lijkt een soort van IDE poort te zitten waar tevens de stroomtoevoer in is verwerkt. Ik heb echter geen idee welke contactpunt van de laptop HD overeenkomt met de IDE poort. Ik heb zelf de aansluitstekkers in huis, nu de schema's nog... :?:?:?

Heeft iemand een idee of goeie tip.

(Er schijnen ook van deze connectors in de handel te zijn, maar ik weet niet waar en hoe duur)

Fokke & Sukke

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

convertor setje halen..
Ik heb die dingen toendertijd bij DUNNET gehaald.. kosten weet ik helaas niet meer uit mehoofd maar dan zal het wel niks hebben gekost. :)

Bestaat uit een bracket waar je dat ding ken inhangen en een printje met aan de ene kant een normale ide aansluiting en een connector voor de spannig en aan de andere kant een connector die je aan de 2.5" hangt...

ik zal nog wel ff kijkenloeren...
suc6

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
Ff bij de betere Compboer of electronika zaak ff een verloopje halen. Kosten een jaar geleden maar 7,70 :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

als je ze niet psygho genoemde compboer kan halen.. kun je altijd een amiga-winkel proberen.. hd's in een amiga1200 zijn standaart 2 1/2 .. verloopkabels zijn goed te verkrijgen (maar wel al gauw fl25)

good luck

• Sukke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Topicstarter
Thanx all

Voor zulke prijzen ga ik zelf niet aan het prutsen.
Dat kost mij meer tijd en ergernis dan het waard is... B-)

Fokke & Sukke