Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roele
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-07-2022
Mijn vraag
Situatie is als volgt. Ik heb een router tp link C3150 V2 aangesloten op de Orange.be modem via WAN.

Router staat in de modem in DMZ omdat ik anders deze niet buitenaf kan benaderen.

speedtest LAN bij modem D: 90 mbps , U: 10 mbps
speedtest LAN router D: 2mbps, U: 10mbps

Vooral die upload vind ik raar, de modem of router blokkeerd enkel de downloadsnelheid. De router en modem al eens gereboot, maar dit helpt niets.

Andere netwerkkabel hielp ook niet.

Iemand een idee waaraan dit ligt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Orange Modem : CH6643E , Firmware Versie: CH6643-3.5.1.14g-NOSH
TP-link router C3150 V2 , met laaste firmware

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-08 22:12
slecht geknepen kabel ?
kan het zijn dat je kabel tussen modem & router niet tegen 1gbit syncroniseerd , maar tegen bv 10mbit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roele
Andere kabel is ook getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roele
Ook ander "LAN slotje" op modem geprobeerd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar hoe snel geeft de client aan dat ie verbonden is? Is dat 1000Mbps of misschien 100?

Maar zou je a.u.b. even je openingspost na willen lezen, er staan overal random punten en vage zinnen. Gebruik ook even hoofdletters waar ze horen.

offtopic:
En waarom ben je in je vorige topic nooit meer teruggekomen? roele in "Router moet steeds reboot worden voor max snelheid"

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roele
@ Evanescent, ik begrijp je vraag niet ivm client en snelheid. De router is een gigabit router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:22
Staat QoS aan?

Is je kabel cat 5, 5e, 6 of 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roele
Wat ook raar is dat in het verleden dit ook gebeurde, en na reboot van router dit euvel verholpen was. Kan het zijn dat de router defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roele
QoS staat aan. Op standaard. Ik wil niemand voordeel geven van snelheid. Waar kan ik dit uitschakelen?

Kabel is standaard 5E, heb al meerdere kabels gebruikt, maar nog nooit andere dan 5e

[ Voor 47% gewijzigd door roele op 13-05-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wil je gewoon je vorige bericht bewerken in plaats van 2x te posten? :)
roele schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:44:
QoS staat aan. Op standaard. Ik wil niemand voordeel geven van snelheid.
Dan schakel je het toch uit? Hoe moet je even in de handleiding zoeken.
roele schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:40:
@ Evanescent, ik begrijp je vraag niet ivm client en snelheid. De router is een gigabit router.
Kijk in Windows (mits die direct is aangesloten op de router, niet via een switch) bij je netwerkkaart op hoeveel megabit hij verbonden is.
[...]
Kabel is standaard 5E, heb al meerdere kabels gebruikt, maar nog nooit andere dan 5e
CAT 5e moet voldoende zijn voor Gigabit.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 13-05-2018 22:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:22
QoS staat aan. Op standaard. Ik wil niemand voordeel geven van snelheid. Waar kan ik dit uitschakelen?

Zet QoS uit. Heb je ook lokaal bestanden verstuurd? Misschien ligt de bottleneck wel bij jouw provider of de server waarbij je de speedtest doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roele
Maar als de router rebooted is is hij weer "goed", hoe kan dit? Ik wil niet steeds als ik merk dat de snelheid van de wifi of bekabeld weer "laag" is de router rebooten.

[ Voor 45% gewijzigd door roele op 13-05-2018 23:00 . Reden: extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
roele schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:55:
Maar als de router rebooted is is hij weer "goed", hoe kan dit? Ik wil niet steeds als ik merk dat de snelheid van de wifi of bekabeld weer "laag" is de router rebooten.
En al die andere tips die gegeven zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:54
roele schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:55:
Geef eerst eens aan of je de suggesties hierboven (QoS uit; controleren of de verbinding wel 1 Gbit of 100 mbit is; lokale snelheid testen e.d.) heb opgevolgd. Als je geen antwoord geeft op de vragen wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

roele schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:40:
Dus je hebt de snelheid/duplex voor de zekerheid op 1000/FULL gezet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1