Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 14:58

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben verliefd op Philips Hue. Niet vanwege de kleurtjes, maar het dimmen, homekit integratie en ook Google Home en de naadlose synchronisatie met randapparatuur. Alleen nu met het inrichten van ons huis merk ik dat mijn wederhelft niet overal de “lelijke” Hue peertjes in wil hebben. Ik wil echter wel ‘smart’ dimmers - in de schakelaar? Vraagteken want kon weinig vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Home en HomeKit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Weinig. Vond iets van Klikaanklikuit, maar daar kwam ik niet helemaal uit. Hoop dat iemand hier ervaring en tips heeft :)

Beste antwoord (via N1ckk op 15-05-2018 16:40)

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:37 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Alle reacties

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Philips had Hue-compatible smartschakelaars. Maar om een of andere reden zijn ze ermee gestopt.

Op Marktplaats komen ze nog weleens voorbij.
LivingWhites heet het geloof ik.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Of je koopt de Osram Smart + plug

39

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

Shunt

Boe

Simpel koop een Busch Jaeger light-link schakelaar.

Of een van de andere systemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 13-05-2018 22:16 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:02
Of zo één? https://www.fibaro.com/en/products/dimmer-2/

Nog geen homekit, wel z-wave. Met een raspberry pi kan je dat misschien weer aan google home hangen?

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:03
Je kunt ook een gira enocean schakelaar en een hue tap kopen. Het binnenwerk van de gira schakelaar vervang je door het binnenwerk van de hue tap. Daarna heb je een 55 mm schakelaar die je in je bestaande schakelmateriaal kunt integreren (mits je 55 mm schakelmateriaal hebt)

Wel een dure oplossing (100 euro). Maar met een apple tv als homekit hub heb je dan wel een schakelaar die je alle homekit apparaten kunt laten besturen.

https://www.housecontroll...fuer-philips-hue-umbauen/

Ik heb het zelf thuis en bedien er (met homebridge) de klikaan klikuit lampen ook mee.

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Volgens mij heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd. Ik bedoel meer dat ik de 'app aansturing' van een Hue / door Google home fijn vind, maar dat ik een lamp heb waar niet de Hue peertjes in gaan. Dus wil ik de dimmer slim hebben en niet de lampen in de armatuur.

@Shunt als ik het goed begrijp is dit wat je dan inbouwt en daarbij koop je zo'n extra schakelaar die er weer bovenop komt zoals dit. Tezamen meer dan 100 euro.

Waar ik aan dacht / hoopte dat het bestond is dat je gewoon een all-in-one oplossing kon kopen zoals (visueel) plaatje hieronder die via een app / integratie met bestaande systemen ook aan te sturen is. Overigens is de knop / draaiknop niet eens een absolute must voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/0/8/9/9200000010589809.jpg

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:37 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 13:29
N1ckk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:51:
Waar ik aan dacht / hoopte dat het bestond is dat je gewoon een all-in-one oplossing kon kopen zoals (visueel) plaatje hieronder die via een app / integratie met bestaande systemen ook aan te sturen is. [Knip Plaatje]
Kijk naar de installatie handleiding voor de fibaro dimmers:
https://manuals.fibaro.com/dimmer-2/#post-7365

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
We hebben een heel subforum voor domotica.

WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:58:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wil je met domotica aan de slag. Dat is de enige eis die je lijkt te hebben.
Kennelijk idd, het klinkt ongelooflijk dom - maar ik wist dus niet dat hier op Tweakers er gewoon heel veel te vinden is hierop en doordat ik niet met de juiste keywords aan het zoeken was kwam ik er ook niet. Dank voor de hulp en met deze juiste richting kom ik er zeker :)

Me feeling: 8)7

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:37 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
De Ubisys D1 Dimmer module doet precies wat je wil.

Gisteren geïnstalleerd in combinatie met een puls switch. Nu is mijn 'domme' lamp boven de eettafel slim (geïntegreerd in m'n Hue omgeving) en ook met de puls switch te bedienen (aan/uit/dimmen).
Het is alleen geen goedkope oplossing (+/- € 140,- incl. verzendkosten).

Edit: als ik je vraag nogmaals bekijk lijkt het erop dat je nog helemaal geen domotica hebt en op nul begint. In dat geval zul je bij mijn oplossing ook een Hue bridge moeten aanschaffen en zijn er waarschijnlijk oplossingen die vele male goedkoper zijn dan deze... O-)

[ Voor 29% gewijzigd door klaas.roelofs op 29-05-2018 11:29 ]

• N1ckk

N1ckk

Topicstarter
Hue bridge heb ik, maar ik vind die peertjes lelijk voor in een 'industriele' lamp. Ik ben eigenlijk op zoek naar een dimmer die communiceert met idd zo'n bridge of iets dergelijks.

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Inbouwdimmer van klikaanklikuit achter de bestaande schakelaar en met een ics1000 ong 20€ op marktplaats te koppelen aan een Raspberry en te bedienen vanuit HomeKit. Zo bedien ik al mijn KAKU apparatuur via homekit. Raspberry en ics1000 bij elkaar ong 50€ spullen van KAKU zijn ong 20€ per dimmer of schakelaar zonwering schakelaars zijn ong 30€

lees de draad voordat je blaat

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
N1ckk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:11:
Hue bridge heb ik, maar ik vind die peertjes lelijk voor in een 'industriele' lamp. Ik ben eigenlijk op zoek naar een dimmer die communiceert met idd zo'n bridge of iets dergelijks.
Afbeeldingslocatie: http://www.huibuuke.nl/images/lamp-eettafel2.jpg
Dat is dus precies de reden dat ik voor de Ubisys D1 ben gegaan. Hue lampen zijn niet echt een optie voor dit armatuur...
Pagina: 1