Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speesjaal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Mijn vraag
Ik doe de opleiding ICT-beheer niv 4 mbo. Ik zit op dit moment in mijn laatste jaar examens en zou graag wat opdrachten willen maken op alles weer goed te verversen. echter heb ik vanuit mijn school voor die dingen maar een aantal opdrachten die we de afgelopen jaren al hebben gemaakt. Ook op internet kan ik niet echt voorbeeld examens vinden. Iemand hier die wat handige tips/linkjes voor heeft?

Beste antwoord (via Speesjaal op 14-05-2018 00:57)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Zenix

BOE!

Ik heb het zelf 5 jaar geleden gedaan, toen kwam dit ongeveer naar voren:

- Opzetten van een Active directory domein, met OU, shares en GPO's(voor wachtwoorden, shares, printers)
- Opzetten van een standaard netwerk met Packet tracer routers(3) en aantal switches. Gebruik statische routes om alles te bereiken, vervolgens OSPF. Stel DHCP in op de routers, probeer een aantal standaard en extended ACL's te maken. Gebruik port-security op de access poorten en maak vlans en trunk poorten etc.
- Op basis van een bepaald probleem maak een stoomdiagram hoe je deze op kan lossen.
- Maak een Plan van Aanpak (PRINCE2 projectplan als voorbeeld)
- Maak bijvoorbeeld een netwerk tekening van je Packet tracer lab (logisch)

Linkjes hebben wij hier denk ik niet voor. Ik zou gewoon kijken wat examen eisen zijn. Vraag oefenmateriaal aan je docent. Eventueel kan je de opdrachten die je eerder hebt gemaakt ook opnieuw maken, maar dan zelf wat complexer proberen te maken, of opdrachten samen te voegen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Zenix

BOE!

Ik heb het zelf 5 jaar geleden gedaan, toen kwam dit ongeveer naar voren:

- Opzetten van een Active directory domein, met OU, shares en GPO's(voor wachtwoorden, shares, printers)
- Opzetten van een standaard netwerk met Packet tracer routers(3) en aantal switches. Gebruik statische routes om alles te bereiken, vervolgens OSPF. Stel DHCP in op de routers, probeer een aantal standaard en extended ACL's te maken. Gebruik port-security op de access poorten en maak vlans en trunk poorten etc.
- Op basis van een bepaald probleem maak een stoomdiagram hoe je deze op kan lossen.
- Maak een Plan van Aanpak (PRINCE2 projectplan als voorbeeld)
- Maak bijvoorbeeld een netwerk tekening van je Packet tracer lab (logisch)

Linkjes hebben wij hier denk ik niet voor. Ik zou gewoon kijken wat examen eisen zijn. Vraag oefenmateriaal aan je docent. Eventueel kan je de opdrachten die je eerder hebt gemaakt ook opnieuw maken, maar dan zelf wat complexer proberen te maken, of opdrachten samen te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1008949

Lijkt mij toch dat je weet wat er zo een beetje gaat komen.
Ik zou eens vragen aan je docent inderdaad die zullen je wel het een en ander kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speesjaal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
@Anoniem: 1008949 ja zeker is het wel duidelijk wat ik ongeveer kan verwachten. Maar ben opzoek naar een soort oefeningen om alles weer goed even op te frissen.