Woocommerce e-mail headers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Mijn vraag
Verschillende e-mail headers voor de diverse soorten e-mails binnen woocommerce.
Dus bijv. bij bevestiging van de bestelling bovenaan een plaatje en dan bedankt voor de bestelling. En bij bestelling verzonden, bovenaan een plaatje en dan daarin bestelling is onderweg. De headers zelf zijn afbeeldingen die ik maak in Adobe Illustrator met de nodige tekst erin.

Het werkt wel gewoon als ik het standaard laat, maar dan is het bij elke email hetzelfde.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwste versie van Wordpress icm woocommerce. Flatsome child theme.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat dus op de volgende site staat heb ik geprobeerd, maar werkt bij mij niet.
https://stackoverflow.com...ders-for-each-email-types

Wat ik heb gedaan is voor iedere e-mail soort een email-header.php bestand aangemaakt(gekopieerd). Bijv. email-header-nieuwebestelling.php. Alles is ook gekopieerd naar de flatsome-child theme in een aangemaakte map die woocommerce heet.

En dan in het admin-new-order.php de bovenstaande methode gebruikt om te testen. Maar dat werkt bij mij niet helaas.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Want ik kom er niet meer uit.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

H.Boss schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:07:
[...]
En dan in het admin-new-order.php de bovenstaande methode gebruikt om te testen. Maar dat werkt bij mij niet helaas.
[...]
Wat werkt er dan niet? Komt er een error? Zoja: wat staat er in de error?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Er staat geen error. Het werkt gewoon niet.

Met onderstaande haal ik de standaard header weg. En voeg dan de custom toe zoals op stackoverflow staat. Maar het werkt gewoon niet. Het weghalen wel, maar een toevoegen niet. Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd die mogelijk zijn met functies binnen de php bestanden.

function so_27400044_remove_email_header(){
remove_action( 'woocommerce_email_header', array( WC()->mailer(), 'email_header' ) );
}
add_action( 'init', 'so_27400044_remove_email_header' );

[ Voor 10% gewijzigd door H.Boss op 13-05-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kontsnorretje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Begin maar eens met het aanpassen van je error level. Ik weet niet of het om een ontwikkel/test/acceptatie of productie omgeving gaat, maar als je die op E_ALL zet, er snel genoeg een melding komt met wat er verkeerd gaat. Met "het werkt gewoon niet", kunnen we niet zoveel. Wordt dit ook niet ergens gelogd?

Roep je de wc_get_template functie aan? Klopt het pad van de template? Mis je ergens een quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Waarom wil je cruciale informatie van een e-mail verwerken in een plaatje, terwijl:
One of the largest problems that marketers face for their email campaigns is image blocking. Usually, due to their email client’s default setting or a personal preference, images are blocked automatically for many subscribers, leading to emails that lack the ability to immediately communicate and make an impact, or even looking broken.
Kortom, je e-mail zal er bij de meeste mensen juist brak uitzien doordat je afbeeldingen gebruikt.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Nogmaals ik vraag of dat er mensen zijn die hiermee ervaring hebben? En die dit ooit gedaan hebben en mij kunnen vertellen hoe dit precies moet. Dus wat op stackoverflow staat of dat iemand dat ook gelukt is of op een andere manier uiteraard.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Boelie-Boelie schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:36:
Waarom wil je cruciale informatie van een e-mail verwerken in een plaatje, terwijl:

[...]

Kortom, je e-mail zal er bij de meeste mensen juist brak uitzien doordat je afbeeldingen gebruikt.
Werkt gewoon prima, heb het al getest en nergens problemen mee.
En het is geen cruciale informatie, want die komt in de body te staan en dat is d.m.v. php gegenereerde info.

De header is een leuke toevoeging. Denk aan de header in de e-mail van bijv. Coolblue of Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 13:30
H.Boss schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:26:
Nogmaals ik vraag of dat er mensen zijn die hiermee ervaring hebben? En die dit ooit gedaan hebben en mij kunnen vertellen hoe dit precies moet. Dus wat op stackoverflow staat of dat iemand dat ook gelukt is of op een andere manier uiteraard.

Alvast bedankt!
Wat lukt er niet als je doet wat @Kontsnorretje zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
H.Boss schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:22:
Er staat geen error. Het werkt gewoon niet.

Met onderstaande haal ik de standaard header weg. En voeg dan de custom toe zoals op stackoverflow staat. Maar het werkt gewoon niet. Het weghalen wel, maar een toevoegen niet. Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd die mogelijk zijn met functies binnen de php bestanden.

function so_27400044_remove_email_header(){
remove_action( 'woocommerce_email_header', array( WC()->mailer(), 'email_header' ) );
}
add_action( 'init', 'so_27400044_remove_email_header' );
Dit is de code om te verwijderen. Die heb je maar 1x gebruikt neem ik aan en niet in elk template gezet?

Ik heb het niet getest maar wat er in die stackoverflow link staat lijkt mij gewoon te moeten werken.

Wat je wilt is dat je in de email-header.php afvangt waar hij voor is. (dus bijvoorbeeld een invoice) en dan daar de desbetreffende header voor inladen.

Edit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
/**
 * Admin new order email
 *
 * This template can be overridden by copying it to yourtheme/woocommerce/emails/admin-new-order.php.
 *
 * HOWEVER, on occasion WooCommerce will need to update template files and you
 * (the theme developer) will need to copy the new files to your theme to
 * maintain compatibility. We try to do this as little as possible, but it does
 * happen. When this occurs the version of the template file will be bumped and
 * the readme will list any important changes.
 *
 * @see         https://docs.woocommerce.com/document/template-structure/
 * @author WooThemes
 * @package WooCommerce/Templates/Emails/HTML
 * @version 2.5.0
 */

if ( ! defined( 'ABSPATH' ) ) {
    exit;
 }

/**
  * @hooked WC_Emails::email_header() Output the email header
  */
 do_action( 'woocommerce_email_header', $email_heading, $email ); ?>

<?php wc_get_template( 'woocommerce/email-header-nieuwebestelling.php', array( 'email_heading' => $email_heading ) ) ; ?>

zo begint jouw admin-new-order.php dus? Al gekeken of het path wel correct is? Of je admin-new-order.php uberhaubt goed staat en wel word ingeladen?

Afaik: Moet hij dus in je child theme onder woocommerce/emails/plain/admin-new-order.php staan voordat ie gepakt word door je thema.

[ Voor 39% gewijzigd door thaicecube op 15-05-2018 14:57 ]

Pagina: 1