PC is naar de knoppe

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-03 01:47
Hallo, gezien mijn andere topic gesloten werd probeer ik het nog een keer.

Mijn vraag
Mijn pc is de laatste tijd erg langzaam aan het worden, ik heb mijn windows 7 inmiddels 2x opnieuw geïnstalleerd en ben ook eenmalig naar windows 10 gegaan wat me helemaal niet beviel (dit was een nog lagere fps bij GTA)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb gekeken met Speccy, Asus GPU Tweak II en speedfan naar de temps maar hier valt weinig over te zeggen omdat dit gewoon een gemiddelde is van wat ik al die tijd al heb gehad.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb laatst geïnstalleerde updates verwijderd, heeft niet geholpen. Ik heb gekeken naar OC opties, zowel in GPU Tweak als in de BIOS. Ik heb zelf een BIOS update uitgevoerd(?) Hierna zijn mijn zogehete K-functies (voor het overclocken van de CPU) verdwenen op mysterieuze wijze. Mogelijk was dit terug te halen door de CMOS eruit te halen, maar helaas.

Hieronder het bericht van mijn oude topic, mocht dit relevant zijn:
Hallo,

Ik heb pas mijn Windows 7 opnieuw geïnstalleerd omdat mijn GTA 5 heel langzaam ging qua fps.
Ik had voor de herinstallatie ongeveer 30-50 fps en na de installatie was dit 120-130 fps maar nu 2 dagen later is dit weer naar de lage kant getrokken.

Ik heb werkelijk waar geen idee waarom dit gebeurt.
Standaard als mijn pc aangaat overclock ik altijd met dezelfde settings met GPU Tweak II van Asus.
Tijdens het gamen gebruikt mijn CPU niet meer dan 40% en mijn GPU gaat nooit hoger dan 85%
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik weer mijn fps rate terugkrijg?

Bij voorbaat dank,
Maarten
Ik heb trouwens ook zonder overclock alles laten lopen maar dan is het echt bagger.

Help me!
Bij voorbaat dank allen!

Overigens is dit mijn complete setup:
https://tweakers.net/gall...nv_id=1543753#contentArea

Redneck ingenuity is still ingenuity

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Spectre en Meltdown patches?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 08:33
Hoe is je geheugenverbruik tijdens het gamen? Kan zijn dat je geheugen aan het swappen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
ik gebruik een 4th generation Haswell, denk je?
ItMeAedri schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:23:
Hoe is je geheugenverbruik tijdens het gamen? Kan zijn dat je geheugen aan het swappen is.
Meer dan over de helft. Ongeveer 9 van de 16GB

[ Voor 40% gewijzigd door M. van Aken op 13-05-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Mijn pc is de laatste tijd erg langzaam aan het worden, ik heb mijn windows 7 inmiddels 2x opnieuw geïnstalleerd en ben ook eenmalig naar windows 10 gegaan wat me helemaal niet beviel (dit was een nog lagere fps bij GTA)
Waar uit zich dit in? Lage FPS ? lange laadtijden? trage reactietijden bij applicatiegebruik?

Aangaande je klacht over fps tijdens GTA is het misschien handig om wat benchmark resultaten te tonen zodat mensen hier mee kunnen vergelijken.... :)

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
fazerfreak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:49:
[...]

Waar uit zich dit in? Lage FPS ? lange laadtijden? trage reactietijden bij applicatiegebruik?

Aangaande je klacht over fps tijdens GTA is het misschien handig om wat benchmark resultaten te tonen zodat mensen hier mee kunnen vergelijken.... :)
Lange laadtijden niet, trage reactie bij applicaties en lage fps idd wel.

Waarmee kan ik benchmarks laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
Legale versie van GTA?

Hoe hoog is je cpu load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
.Maarten schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:08:
Legale versie van GTA?

Hoe hoog is je cpu load?
Ja mijn GTA is legaal.
Load is ongeveer tussen de 40 en 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Doe eens een Unigine Valley test, of 3dmark en geef de scores door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit topic is niet beter dan je vorige. Je hebt wat software geïnstalleerd/verwijderd en een bios update gedaan. Fantastisch, en toen? Je geeft geen specifieke informatie zoals wát je precies hebt gewijzigd, of waar, of hoe, of wanneer. Het is niet meer dan "mijn pc is sloom, vertel me waarom zonder enige info", dus wederom dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.