Hallo, gezien mijn andere topic gesloten werd probeer ik het nog een keer.
Mijn vraag
Mijn pc is de laatste tijd erg langzaam aan het worden, ik heb mijn windows 7 inmiddels 2x opnieuw geïnstalleerd en ben ook eenmalig naar windows 10 gegaan wat me helemaal niet beviel (dit was een nog lagere fps bij GTA)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb gekeken met Speccy, Asus GPU Tweak II en speedfan naar de temps maar hier valt weinig over te zeggen omdat dit gewoon een gemiddelde is van wat ik al die tijd al heb gehad.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb laatst geïnstalleerde updates verwijderd, heeft niet geholpen. Ik heb gekeken naar OC opties, zowel in GPU Tweak als in de BIOS. Ik heb zelf een BIOS update uitgevoerd(?) Hierna zijn mijn zogehete K-functies (voor het overclocken van de CPU) verdwenen op mysterieuze wijze. Mogelijk was dit terug te halen door de CMOS eruit te halen, maar helaas.
Hieronder het bericht van mijn oude topic, mocht dit relevant zijn:
Help me!
Bij voorbaat dank allen!
Overigens is dit mijn complete setup:
https://tweakers.net/gall...nv_id=1543753#contentArea
Mijn vraag
Mijn pc is de laatste tijd erg langzaam aan het worden, ik heb mijn windows 7 inmiddels 2x opnieuw geïnstalleerd en ben ook eenmalig naar windows 10 gegaan wat me helemaal niet beviel (dit was een nog lagere fps bij GTA)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb gekeken met Speccy, Asus GPU Tweak II en speedfan naar de temps maar hier valt weinig over te zeggen omdat dit gewoon een gemiddelde is van wat ik al die tijd al heb gehad.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb laatst geïnstalleerde updates verwijderd, heeft niet geholpen. Ik heb gekeken naar OC opties, zowel in GPU Tweak als in de BIOS. Ik heb zelf een BIOS update uitgevoerd(?) Hierna zijn mijn zogehete K-functies (voor het overclocken van de CPU) verdwenen op mysterieuze wijze. Mogelijk was dit terug te halen door de CMOS eruit te halen, maar helaas.
Hieronder het bericht van mijn oude topic, mocht dit relevant zijn:
Ik heb trouwens ook zonder overclock alles laten lopen maar dan is het echt bagger.Hallo,
Ik heb pas mijn Windows 7 opnieuw geïnstalleerd omdat mijn GTA 5 heel langzaam ging qua fps.
Ik had voor de herinstallatie ongeveer 30-50 fps en na de installatie was dit 120-130 fps maar nu 2 dagen later is dit weer naar de lage kant getrokken.
Ik heb werkelijk waar geen idee waarom dit gebeurt.
Standaard als mijn pc aangaat overclock ik altijd met dezelfde settings met GPU Tweak II van Asus.
Tijdens het gamen gebruikt mijn CPU niet meer dan 40% en mijn GPU gaat nooit hoger dan 85%
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik weer mijn fps rate terugkrijg?
Bij voorbaat dank,
Maarten
Help me!
Bij voorbaat dank allen!
Overigens is dit mijn complete setup:
https://tweakers.net/gall...nv_id=1543753#contentArea
Redneck ingenuity is still ingenuity