Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068997

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb onlangs een LP-speler gekocht en ik zou graag beginnen met het sparen en spelen van Vinyl. Nu heb ik nog een versterker nodig waarop ik mijn huidige boxen aan kan sluiten. Nu heb ik ook nog een DJ-set waar ik regelmatig mee speel wil ik muziek vanaf mijn laptop ook via dezelfde boxen horen. Ik heb op het moment een externe geluidskaart, welke helaas ook niet meer werkt, dus zo wil ik eigenlijk twee vliegen in een klap slaan.

Nu heb ik dus het idee om 1 centrale receiver of versterker te integreren, zodat al mijn bronnen via deze gaan en zo het geluid naar mijn boxen sturen. Hetgene wat ik dus wil aansluiten op de receiver zijn:
- Laptop
- Platenspeler
- DJ Set

Nu heb ik al gekeken naar enkele receivers, deze bijvoorbeeld. Maar de uitgangen van deze versterkers zijn vaak anders dan de 3.5mm jack welke mijn boxen als input hebben.

Nu vraag ik mij dus af of het alsnog mogelijk is om mijn boxen op zo een receiver aan te sluiten. Een vriend gaf mij als tip dat ik simple AUX-kabels gewoon door kan knippen en deze dan in de uitgang steken, klopt dit? Als dit met deze (of vergelijkbare) receivers niet mogelijk is. Naar wat voor receiver/versterker zou ik dan moeten kijken?

...

Specifiaties:...

Ik ben op het moment erg tevreden met de boxen, dus als het niet hoeft zou ik geen nieuwe boxen willen kopen. Ook is mijn budget niet erg hoog, maar vind ik het geen probleem om een paar honderd euro uit te geven als het daarna allemaal feilloos werkt.

Voor extra informatie heb ik foto's gemaakt van de out- en inputs die op de receiver/versterker aangesloten moeten kunnen worden. Deze kun je hier bekijken:
...

Alvast bedankt voor alle mogelijke tips en hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1068997 op 14-05-2018 11:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

Goede tip van die vriend :+. Je probeert twee versterkers op elkaar aan te sluiten, dat gaat hem uiteraard niet worden.

Je kan beter een kleine mixer kopen. Iets van Behringer is goed betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die Logitech set is actief en heeft de versterker in de subwoofer zitten. Als je daar nog een versterker voor zet die ook nog eens een hoger vermogen heeft blaas je je speakerset op.

Voor je input probleem kun je vast wel een mixer o.i.d. krijgen en de speakerset daarop zetten, al dan niet met een splitterkabeltje zodat al je speakers geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik wist niet dat er al een versterker in de subwoofer zat, want als ik mijn platenspeler erop aansluit is het geluid heel erg zacht.

Wat voor mixer zaten jullie aan te denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04

kraats

Ik rol

Voor een platenspeler heb je altijd een voorversterker nodig (soms een ingebouwde). Je Logitech set bevat die niet, die Pioneer die je op het oog had ook niet. Zoals @Jag aangaf is een simpel mengpaneeltje van Behringer prima, omdat hier vaak een phono voorversterker in zit en je er meerdere bronnen op aan kunt sluiten. Let wel: ze zijn vrijwel altijd alleen stereo en niet surround

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En daar kan ik mijn boxenset gewoon op aansluiten? Wat voor output heeft zo een mixer, bijvoorbeeld deze https://www.musictri.be/C...Analog/QX1002USB/p/P0ALP#?

Zoals ik zie op de plaatsjes heeft die geen 5.1 output, of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04

kraats

Ik rol

Zoals ik al aangaf, vrijwel altijd stereo en geen surround (5.1). Ik denk ook niet dat je die gaat vinden, maar als je er geen surround in stopt hoef je dat er ook niet uit te krijgen natuurlijk.
Er zit trouwens ook geen phono ingang voor een platenspeler op deze mixer

Ik zou zelf overigens voor een nieuwe versterker inclusief speakerset gaan. Dat is meestal toch iets beter van kwaliteit dan een Logitech set

[ Voor 21% gewijzigd door kraats op 13-05-2018 17:43 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Nu online

Jag

Anoniem: 1068997 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:22:
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik wist niet dat er al een versterker in de subwoofer zat, want als ik mijn platenspeler erop aansluit is het geluid heel erg zacht.

Wat voor mixer zaten jullie aan te denken?
Mooi, je maakt alle n00b fouten op rij :+. Waarom denk je anders dat er een stekker aan zit aan die subwoofer? Een speaker zonder versterker hoef je toch niet in het stopcontact te steken :) ? Dat is vanwege de versterker die ingebouwd zit, logisch zou onze nummer 14 zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap inderdaad dat het stereo is, maar ik wil op zijn minst dat alle boxen geluid produceren. Dan moet ik dus wel een mixer zoeken die output heeft waarop ik de input van mijn boxen aan kan sluiten (zie eerste foto van het album in de OP).

@Jag Ik maak inderdaad alle n00b fouten. Heb echt 0 verstand van geluid en dergelijke, en ben mij nu pas een paar dagen in aan het lezen. Het is inderdaad veel te logisch dat hij een versterker heeft, maar dan is het alsnog vreemd dat hij het signaal van mijn platenspelen niet genoeg kan versterken.

Misschien is een receiver/amplifier + nieuwe boxen set wel de beste oplossing. Of ik moet een mixer tegenkomen die exact heeft wat ik zoek.

---
Na wat zoeken ben ik deze tegengekomen: https://www.bax-shop.be/n...-kanaals-dj-mixer-usb-mp3. Is dit dan wat ik zoek? Ik kan hier volgens mij vrijwel alles op aansluiten, ik hen dus alleen nog skeptisch of mijn LP-speler wel genoeg versterkt wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1068997 op 13-05-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Analoog mengpaneeltje. Hoef je ook geen nieuwe boxen, en kun je alles aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Nu online

Jag

Anoniem: 1068997 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:47:
Ik snap inderdaad dat het stereo is, maar ik wil op zijn minst dat alle boxen geluid produceren. Dan moet ik dus wel een mixer zoeken die output heeft waarop ik de input van mijn boxen aan kan sluiten (zie eerste foto van het album in de OP).

@Jag Ik maak inderdaad alle n00b fouten. Heb echt 0 verstand van geluid en dergelijke, en ben mij nu pas een paar dagen in aan het lezen. Het is inderdaad veel te logisch dat hij een versterker heeft, maar dan is het alsnog vreemd dat hij het signaal van mijn platenspelen niet genoeg kan versterken.

Misschien is een receiver/amplifier + nieuwe boxen set wel de beste oplossing. Of ik moet een mixer tegenkomen die exact heeft wat ik zoek.

---
Na wat zoeken ben ik deze tegengekomen: https://www.bax-shop.be/n...-kanaals-dj-mixer-usb-mp3. Is dit dan wat ik zoek? Ik kan hier volgens mij vrijwel alles op aansluiten, ik hen dus alleen nog skeptisch of mijn LP-speler wel genoeg versterkt wordt.
Platenspelers maken geen lijn signaal, maar een signaal wat nog door een voorversterker moet. Die versterkt het en corrigeert het signaal, het laatste heeft met het archaische proces van opnemen op plaat te maken. Zie hier voor meer info.

Deze mixer komt bijvoorbeeld in aanmerking. Je zal het signaal nog wel moeten splitten.

Mocht je iets met surround willen gaan doen kan je beter een receiver plus nieuwe speaker set kopen. Maar ja, voor een beetje kwaliteit zit je al snel over de 1000e heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja inderdaad, en goede surround set gaat al snel wat kosten. Dat is iets voor later.

En hoe zou ik die mixer aan kunnen sluiten op mijn boxen set? Ontbreekt er niet ook een phono-input voor de platenspeler en/of de DJ-set? Zelf keek ik meer naar iets als dit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Nu online

Jag

Ja dat is misschien nog wel slimmer eigenlijk idd. Om je speakers aan te sluiten zal je een beetje een verloopjes boom nodig hebben ben ik bang :).
Pagina: 1