Resolutie niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:33
Ik heb zojuist mijn computer voorzien van Windows 10. Direct na de installatie kon ik mijn resolutie wijzigen naar 2560x1440.

Ik heb net de chipset drivers geïnstalleerd van mijn moederbord en sindsdien staat 2560x1440 er niet meer tussen. Hoogste resolutie is nu 2048x1080.

Gaat om een Asus B350 Prime Plus moederbord en een Dell U2518D scherm. Geen videokaart, gebruik mijn AMD 2400G APU.

EU DNS: 86.54.11.100

Beste antwoord (via F_J_K op 14-05-2018 22:22)

• c-nan
Kabel met HDMI/HDMI vervangen en alles werkt nu naar behoren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens die chipset drivers verwijderen... met windows 10 niet meer nodig om zelf drivers te installeren, wellicht heb je de verkeerde of verouderde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:01:
Doe eens die chipset drivers verwijderen... met windows 10 niet meer nodig om zelf drivers te installeren, wellicht heb je de verkeerde of verouderde ;)
Hele foute aanname. Microsoft levert generieke drivers. Voor volledige functionaliteit moet je wel degelijk bij de moederbordfsbrikant en chipsetleverancier wezen. Bovendien heeft Microsoft nooit de nieuwste drivers beschikbaar, tenzij je oudere hardware draait (Haswell/Bulldozer en ouder).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:01:
Gewoon de meest recente van de website van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En niks dat ontbreekt als je bij apparaatbeheer gaat kijken? Waar een vraag- of uitroepteken bijstaat?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelizmastr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:32:
[...]

Hele foute aanname. Microsoft levert generieke drivers. Voor volledige functionaliteit moet je wel degelijk bij de moederbordfsbrikant en chipsetleverancier wezen. Bovendien heeft Microsoft nooit de nieuwste drivers beschikbaar, tenzij je oudere hardware draait (Haswell/Bulldozer en ouder).
Blijkbaar zo'n foute aanname dat het voor het installeren van de chipset drivers wel goed werkte?

En nee, windows levert niet alleen generieke drivers, dat is kant klare onzin. Vaak ontbreekt wel een aantal extra hulp programma's (zoals bv RGB control of overclock tools). Maar aangezien TS zijn of haar monitor aansluit op de onboard VGA lijkt dat mij niet echt van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:27:
[...]

Blijkbaar zo'n foute aanname dat het voor het installeren van de chipset drivers wel goed werkte?

En nee, windows levert niet alleen generieke drivers, dat is kant klare onzin. Vaak ontbreekt wel een aantal extra hulp programma's (zoals bv RGB control of overclock tools). Maar aangezien TS zijn of haar monitor aansluit op de onboard VGA lijkt dat mij niet echt van toepassing.
De waarheid ligt in het midden. Windows heeft voor veel hardware drivers beschikbaar en dit zijn lang niet altijd generieke drivers. Wel is het zo dat ze niet altijd de laatste versie hebben van drivers waardoor zelf installeren altijd aan te raden is, zeker bij videochips. Echter als je specifieke problemen tegen komt kan een oudere versie beter werken.

Anders hier weghalen?
https://support.amd.com/e...aphics-Release-Notes.aspx

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Het verwijderen van de AMD drivers lijk te werken, ik kan in ieder geval weer WQHD kiezen als resolutie, maar naar mijn idee is alles nog laggy/traag. Daarnaast start CS:GO bijvoorbeeld zonder de driver niet op.

Liefst wil ik dat het met de driver ook werkt.

Is er een tool om de performance te controleren, haal ik bijvoorbeeld wel de FPS die ik zou moeten halen?

/edit
Zou het door de kabel kunnen komen? Ik gebruik HDMI (monitor) <--> DVI (Moederbord).

[ Voor 11% gewijzigd door c-nan op 14-05-2018 21:35 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Kabel met HDMI/HDMI vervangen en alles werkt nu naar behoren.

Pagina: 1