Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 07:56
Ik heb een oude laptop gekregen, de Medion Akoya P6624, en hij kwam standaard met een I3 370m en 4gb ram en een 640gb hdd en een nvidia gt425M. Nou dacht ik dat het wel slim was om wat upgrades te doen. Ik had nog een I7 720qm liggen en ook nog 8gb ddr3. Het ram werkte perfect en geen problemen. Over de cpu upgrade kon ik weinig vinden op het internet. Dus had geen idee of dit zou werken. Heb de bios naar (volgens mij) de laatste versie geüpgraded, versie 009, en ben begonnen met schroeven. Ik stop de cpu er in en zet hem even aan om te testen en. De fans draaien, de lampjes branden, maar het scherm bleef zwart. Ik drukte om num-lock om de kijken of hij ge-post had (Uit ervaring met desktops weet ik dat pas na de post num-lock indrukbaar is, weet alleen niet of dit geld voor laptops) en de num-lock deed het gewoon. Hetzelfde geld voor caps-lock. Ik was een beetje verward, ik had in een artikeltje gelezen dat deze cpu (i7 720qm) geen Gpu had en daarom een extra videokaart nodig had, maar dat heeft deze laptop. (https://superuser.com/que...tel-integrated-video-card)
Dus ik zie geen reden behalve dat deze laptop de cpu niet ondersteund waarom hij niks doet. Maar heeft iemand een lijst of iets waar je op kan zien wat hij wel ondersteunt.
Had op marktplaats een oude advertentie gezien met deze laptop en een i7, maar de advertentie was vervallen dus ik weet niet welke specifieke i7. Heb ook iemand met een i5 450m gezien.
En als er een meer recente bios versie is dan 009 zal een link naar de download voor die bios versie fijn zijn.
Extra:
Chipset- Intel HM55

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandercoolgames
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-05-2020
Hoi ik heb zelf ook medion akoya p6624 (i5-460m)

ik was een kan wel upgrade van i3-370 naar i5-460m en verder niet want ik heb geprobeerd wel hele series van i7 gezocht en past wel werkt niet ivm geen flash bios vinden (dat eigenlijk bedoeling geen beeld van code )staat wel geflash alleen tot i5

alleen ram kan niet upgraden was tot maxiaal 4 gb ivm videoproblemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
@Basverhaak en @Sandercoolgames

De quad core i7's gaan nooit werken omdat deze geen gpu hebben. De interne Intel gpu in de dual cores wordt gebruikt door de extra gpu. Ze delen namelijk de frame buffer van de Intel en die frame buffer staat in verbinding met het scherm en de externe poorten.

Zie Optimus: Wikipedia: Nvidia Optimus

Hoogstwaarschijnlijk werkt een dual core u7 dus wel gewoon.

Wat het probleem is met de 4gb van Sandercoolgames, geen idee, daar geef je veel te weinig info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandercoolgames
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-05-2020
nou ik heb wel geprobeerd ram upgrade naar 8 gb dan draait veel bsod en niet stabiel goed en 16 dan start niet op daarom denk ik is max 4 gb maar hoe kon dat ?