Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 14:19
Dag tweakers,

Met het nieuws dat de analoge tv niet meer doorgegeven wordt zijn wij thuis ook wakker geworden. Op dit moment hebben wij, sinds 2001-2002, de volgende setup:
Een gigantische Loewe beeldbuis (50+ cm dik en niet te tillen!);
Arcam dv88 dvdspeler;
Arcam AVR100 versterker;
Sinds een jaar of ~8 hebben wij ook een kasje voor digitale tv en
BDP5180 philips blu-ray speler. Deze heeft ook de USB aansluiting.

De versterker geeft geluid door aan onze 5:1 opstelling.

Aangezien wij binnenkort altijd digitale tv moeten gaan kijken zullen wij altijd de digitale speler aan moeten zetten. Deze is niet goed ingesteld en ik weet niet of het boekje nog ergens te vinden is. Mijn gedachte was in ieder geval om een nieuwe tv aan te schaffen zodat dit is ingebouwd zodat ik niet 6 kastjes aan moet zetten alvorens de tv werkt. Aangezien er een klein kapitaal is uitgegeven aan de versterker en deze zeer goed werkt met onze 5:1 opstelling houd ik deze graag aan.

De dvdspeler is aangesloten op de versterker voor de hele kast aan dvd's en voor de cd's die zo nu en dan nog eens geluisterd worden. Ik weet niet zeker of de blu-ray speler aangesloten is op de versterker, maar volgens mij wel. Anders kan dit vast nog. Daarmee zou ik de dvdspeler niet meer nodig hebben.

Met de nieuwe tv zou in ieder geval de USB aansluiting van de blu-rayspeler niet meer nodig zijn. Die zit wat mij betreft in de nog aan te schaffen tv. Voor de ene keer dat ik nog een dvd ga kijken wil ik deze denk ik wel behouden. Deze zou ik dan sowieso aansluiten op de versterker voor het 5:1 geluid.De dvdspeler en de digitale box zouden weg kunnen.

Nu alleen de vraag, welke tv past hier bij? Ik leef nog in de wereld van de beeldbuizen en ben dus wat out-of-the-loop qua mogelijkheden. Budget is zo'n 1000-1500 euro.

Misschien ook belangrijk, waar moet ik opletten om er voor te zorgen dat de oude apparatuur ook aansluit op de nieuwe tv zodat ik ook wat kan gaan inlezen aan mogelijke tv's (en kan controleren of de tv's die worden genoemd ook inderdaad "passen")?

Hopelijk kunnen jullie als kenners mij op weg helpen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zHOOtgi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S8NZNtB.jpg

EDIT: 1 t/m 300 thumbnails gefixed.

[ Voor 5% gewijzigd door Broodbeleg op 13-05-2018 15:52 ]

Verwijderd

pricewatch: LG OLED55C7V Zwart en niet meer verder zoeken. Ik heb een voorloper de B6. Topper!

NB: een ingebouwde Blueray speler? Dat gaat hem niet worden. Deze gewoon middels HDMI aansluiten aan je tv via je je receiver. Mocht dit niet gaan ivm aansluitingen (oud beestje volgens mij) middels HDMI naar je tv en voor je geluid een optische kabel van je tv naar je receiver.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2018 16:03 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:33
100% eens met Musicmasters, ik heb ook de B6 maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ooit terug te gaan naar LED.

Geen los kastje meer nodig als je via ziggo kijkt. (CI Module)
Als je live TV wil pauzeren of opnemen dan kun je er gewoon een USB stich/HDD in pluggen.
Interne mediaspeler speelt alles af wat je hem voert via USB of Netwerk. :)

Als je even in het OLED prijzen topic kijkt dan is hij nog iets goedkoper te vinden.
H-Cim in "[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

[ Voor 20% gewijzigd door Idanue op 13-05-2018 16:06 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
In principe kun je elke TV met DVB-C (en CI+ module voor aanvullend pakket en veel in HD) gebruiken om digitale TV van Ziggo te kijken.

Ik waag me er niet aan om je een TV aan te bevelen, daar heb ik geen actuele kennis van.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Broodbeleg schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:45:

Aangezien wij binnenkort altijd digitale tv moeten gaan kijken zullen wij altijd de digitale speler aan moeten zetten. Deze is niet goed ingesteld en ik weet niet of het boekje nog ergens te vinden is. Mijn gedachte was in ieder geval om een nieuwe tv aan te schaffen zodat dit is ingebouwd zodat ik niet 6 kastjes aan moet zetten alvorens de tv werkt.
Kun je dat boekje niet ergens online vinden? Legio sites waar manuals te downloaden zijn.

Eerlijk gezegd, als dit kwalitatief genoeg voor jou is, zou ik er geen geld aan uitgeven. Ik heb een modernere TV (plasma uit 2008) maar gebruik die ook gewoon met een Humax omdat de TV nog geen digitale tuner heeft. Dat ene apparaat wat je extra aan moet zetten hindert niet. In mijn geval is het TV, Humax, voorversterker en eindversterker voor ik TV kan kijken, maar die apparaten staan allemaal naast elkaar dus het is gewoon klik-klik-klik-klik-klaar. Kost ongeveer een extra seconde.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Zijn humax kan alleen SD aan, die "moet" echt vervangen worden door een HD variant of een CI+ cam.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 13-05-2018 16:42 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

job schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:36:
Zijn humax kan alleen SD aan, die moet echt vervangen worden door een HD variant of een CI+ cam.
Waarom? Ziggo stopt toch niet met SD? Alleen met analoog.

• job

job

SD op een HD of 4K tv ziet er echt niet uit.

edit: Daarnaast vermoed ik dat die humax alleen een scart aansluiting heeft. Veel tv's hebben geen scart aansluiting meer. En SD via via composiet/rca wil je al helemaal niet.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 13-05-2018 16:42 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

job schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:40:
SD op een HD of 4K tv ziet er echt niet uit.

edit: Daarnaast vermoed ik dat die humax alleen een scart aansluiting heeft. Veel tv's hebben geen scart aansluiting meer. En SD via via composiet/rca wil je al helemaal niet.
Maar waarom zou hij een nieuwe TV kopen? Als ie al zolang met die oude TV doet zal beeldkwaliteit voor hem geen hoge prioriteit zijn. Hij wil alleen een oplossing omdat het digitale signaal verdwijnt. En die oplossing heeft hij al in huis.

• Broodbeleg
Correct. De Humax is met scart verbonden aan mijn tv via een scartsplitter. Dit zou de makkelijkste oplossing zijn. Een nieuwe Humax oid zal er sowieso niet komen, want zoals is aangegeven kan de huidige tv dit toch niet aan. Ik zal eens zien of er ergens een handleiding is terug te vinden zodat dit kastje ingesteld kan worden. Scheelt weer geld. Uiteraard zal ik peilen wat men vindt van de genoemde LG tv. Is toch fijn om hd films ook in hd te kunnen zien.

Verwijderd

@Broodbeleg Ik heb gewoon een Humax 5200C https://myhumax.info/ihdr-5200c/ aan mijn LG Oled hangen. Die dingen kan je makkelijk tweedehands vinden en je kan lekker makkelijk programma's opnemen en HD. Als je een insteekkaart wil hebben gewoon even klagen over de prijs bij Ziggo en ik kreeg een 1/2 jaar half tarief, Fox Sports Eredivisie gratis en zo'n insteekkaart die hier werkloos in de kast ligt.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:07
Broodbeleg schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:23:
Correct. De Humax is met scart verbonden aan mijn tv via een scartsplitter. Dit zou de makkelijkste oplossing zijn. Een nieuwe Humax oid zal er sowieso niet komen, want zoals is aangegeven kan de huidige tv dit toch niet aan. Ik zal eens zien of er ergens een handleiding is terug te vinden zodat dit kastje ingesteld kan worden. Scheelt weer geld. Uiteraard zal ik peilen wat men vindt van de genoemde LG tv. Is toch fijn om hd films ook in hd te kunnen zien.
Ik heb 2 maanden geleden een oud humax kastje van zolder aan een analoge tv gehangen. Coax naar het kastje en scart van uitgang kastje naar ingang tv. smartcard erin en zenders zoeken. Waarom een andere tv kopen Bijkomd voordeel, de beeldkwaliteit is veel beter geworden.

Verwijderd

@aljooge SD goede beeldkwaliteit? Ik weet niet wat jouw eisen zijn, maar ik vind het niet meer om aan te gluren. 4k is nu de top, maar HD bij mij nu toch echt wel de norm.

• job

job

downtime schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:04:
[...]

Maar waarom zou hij een nieuwe TV kopen?
Omdat hij in de topicstart (en in de titel) zegt een nieuwe tv te willen kopen.
Broodbeleg schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:23:
Een nieuwe tv met scart maakt het zoeken wel een stuk beperkter. Ik zou de scart aansluiting opgeven, de humax wegdoen en op zoek gaan naar tweedehands ci+ module voor ziggo.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 13-05-2018 20:40 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:24

Major_ton

Shoot!

Als je een nieuwe TV gaat kopen, dan kan je inderdaad niet meer aankomen met een SD kastje voor TV kijken. De reden dat het er op een beeldbuis TV goed uitziet, is omdat deze techniek bij elkaar 'hoort' en zo'n TV niet het oplossend vermogen heeft om de tekortkomingen weer te geven. Tevens zal een nieuwe TV een stuk groter zijn, dus alle details gaan nog meer opvallen. Een slecht signaal valt voor een TV ook onder 'details' dus dit gaat ook alleen maar meer opvallen.

Some infinities are bigger than others.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 17:34
Let er even op of je een scart of composiet ingang nodig hebt voor de inregeling van de receiver. Ik heb een vergelijkbaar geval: een nieuwe TV en een ruim tien jaar oude Denon AVR-2803, die via de composiet uitgang het instellingsmenu op de TV weergeeft.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:21:
@aljooge SD goede beeldkwaliteit? Ik weet niet wat jouw eisen zijn, maar ik vind het niet meer om aan te gluren. 4k is nu de top, maar HD bij mij nu toch echt wel de norm.
Volgens mij is TS niet duidelijk. Zijn eerste zin impliceert dat het gaat om het stopzetten van het analoge signaal. `Het woord `hd en 4k wordt niet genoemd en ik ging ervan uit dat ze al die tijd analoog keken en gewoon wilden blijven kijken als dit signaal stopt en dan is een sd kastje de oplossing. In mijn geval ging het om een analoge tv waar 1x per maand een keertje journaal gekeken op moet worden.

Uiteraard is hd en 4k veel mooier, maar dan moet die analoge tv worden vervangen

TS had gewoon beter moeten formuleren. Ik snap niet wat hij wil`; een digitaal signaal, geluid op zijn boxen, de beste tv voor die prijs? Hd of 4k?

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10 14:28
Ik denk dat TS gewoon advies wil van ons voor een goede TV en dat het een must is dat zijn bestaande randapparatuur daarop aangesloten kan worden.

Op Google zie ik dat de versterker geen HDMI-ingangen heeft. Dat is ook niet zo gek gezien de leeftijd. Er zitten echter wel verschillende tulp-ingangen op. Vrijwel alle nieuwe TV’s hebben ook nog een tulp-uitgang. Dat betekent dat je door middel van een tulp-kabel tussen TV en versterker het geluid over je speakers krijgt. In de tv instellingen kun je dan instellen dat het geluid alleen over de speakers loopt

Als de blu-ray speler ook een tulp-uitgang heeft, kun je deze op dezelfde manier aansluiten als hierboven beschreven. Dit kun je makkelijk controleren door te kijken of er op de achterkant van de blu-ray speler een wit/rode aansluiting zit.

Met de tv kan ik je op dit moment nog niet helpen. Misschien is het makkelijk om iets meer eisen te stellen. Uit je bericht maak ik op dat je niet per se het nieuwste van het nieuwste wil hebben. Bij dat gebruik voldoet een tv van 300 euro ook prima. Al snap ik ook dat je nu juist weer wat meer wil uitgeven aan een tv om zo voor de komende jaren weer klaar te zijn.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:24

Major_ton

Shoot!

jordiv30 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:36:
Ik denk dat TS gewoon advies wil van ons voor een goede TV en dat het een must is dat zijn bestaande randapparatuur daarop aangesloten kan worden.

Op Google zie ik dat de versterker geen HDMI-ingangen heeft. Dat is ook niet zo gek gezien de leeftijd. Er zitten echter wel verschillende tulp-ingangen op. Vrijwel alle nieuwe TV’s hebben ook nog een tulp-uitgang. Dat betekent dat je door middel van een tulp-kabel tussen TV en versterker het geluid over je speakers krijgt. In de tv instellingen kun je dan instellen dat het geluid alleen over de speakers loopt

Als de blu-ray speler ook een tulp-uitgang heeft, kun je deze op dezelfde manier aansluiten als hierboven beschreven. Dit kun je makkelijk controleren door te kijken of er op de achterkant van de blu-ray speler een wit/rode aansluiting zit.

Met de tv kan ik je op dit moment nog niet helpen. Misschien is het makkelijk om iets meer eisen te stellen. Uit je bericht maak ik op dat je niet per se het nieuwste van het nieuwste wil hebben. Bij dat gebruik voldoet een tv van 300 euro ook prima. Al snap ik ook dat je nu juist weer wat meer wil uitgeven aan een tv om zo voor de komende jaren weer klaar te zijn.
De Arcam receiver heeft weliswaar geen HDMI ingangen, maar wel optische en coaxiale aansluitingen. Bijna geen één TV heeft nog analoge audio outputs (in tegenstelling tot wat jij beweert), maar een optische uitgang voor PCM en DD/DTS is heel gebruikelijk. Wanneer de blu-ray speler met HDMI op de nieuwe TV wordt aangesloten, kan er gewoon van 5.1 surround geluid gebruik worden gemaakt via de optische uitgang van de TV.

Regel met de kabel provider een digitaal TV kastje met HDMI output en de werking van het geluid is hetzelfde als met de blu-ray speler, plus het beeld wordt 10x mooier dan via scart/composiet. Win-win dus.

Met een budget van € 1000,- tot € 1500,- zou ik asap een 55" LG OLED C7 kopen en als je geen OLED TV wilt, dan zijn de Sony 55XE9005 of Samsung 55NU8000 waardige alternatieven.

De Arcam DVD speler zou gebruiken als CD speler aangezien die beter zal klinken dan de blu-ray speler.

Zo lastig is het eigenlijk niet.

Some infinities are bigger than others.

• Broodbeleg
Dag allen,

Dank voor alle reacties. Ter verduidelijking: ik was in eerste instantie op zoek naar een nieuwe tv, maar zoals iemand ook suggereerde zou de makkelijkste optie de humax juist aan te sluiten. Dit scheept simpelweg heel veel geld.

Ik ga even uittekenen hoe ik de diverse apparaten aan elkaar kan verbinden bij de diverse genoemde nieuwe tv’s en in de situatie dat ik alle apparatuur laat staan en bij de oude beeldbuis blijf. Dank dus ook voor de reacties hoe ik dit juist op elkaar aan kan sluiten. Dit zal mij sowieso helpen.

Ik ga mij ook verdiepen in de genoemde aansluitingen. Optisch kende ik en die zal bij de optie voor een nieuwe tv waarschijnlijk een grote rol spelen. De andere aansluitingen kende ik niet en ik ga dus in de tekeningen na hoe dit werkt bij de diverse setups.

Nogmaals dank voor de reacties. Voorlopig voldoende materie om mij verder te oriënteren. Ik ga er mee aan de slag.
Pagina: 1