Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje last van het feit dat ik niet al mijn zelfgemaakte foto's van mijn telefoon (OnePlus one) op de PC kan zien. Wanneer ik mijn telefoon aansluit op de PC en de juiste bestandsoverdracht selecteer kan ik in de map DCMI en dan Camera niet al mijn foto's terug vinden. Maar een klein gedeelte (80/500)van de foto's worden door mijn PC gevonden. Ik heb de app ES file manager op mijn telefoon staan en daarop kan ik wel alle foto's vinden. Nu heb ik het volgende geprobeerd: Eerst heb ik een nieuwe map binnen DCMI aangemaakt via ES file manager, toen heb ik alle foto's uit de map Camera in deze nieuwe map geplaatst. Op de PC kon ik toen alle 500 foto's in deze nieuwe map zien. In mijn enthousiasme heb ik echter de foto's zonder opnieuw op te slaan weer terug gezet in de oude map (Camera). Helaas ging hierbij iets fout en alle 500 foto's zijn nu weg. Mijn vraag is of iemand weet waar deze naartoe kunnen zijn gegaan. Beide mappen zijn nu leeg en ik heb in alle andere mappen met foto's gezocht maar daar staan ze niet. En op de PC en in de app kan ik ze nergens meer vinden. Kan iemand mij misschien helpen?
Mijn telefoon is de OnePlus One met Android 6.1, mijn PC draait op Windows 7

Hopijk kan iemand me helpen en als er vragen zijn hoor ik het graag! Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Guido Rompelberg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je er een sdkaart in zitten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DukeBox DukeBox Nee, alleen de standaard opslag van de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Dat probleem heb ik ook gehad. Erg lastig als je een kopie wil maken van je bestanden. Schijnt een veel voorkomend euvel te zijn. De oplossing die men geeft is:

- go to "Settings"
- select "Apps"
- show all Apps (menu "Show System")
- select the system app "Media Storage"
- select "Storage"
- Clear Cache and Clear Storage
- reboot phone and wait a while for Media Storage to index all your files again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Droefsnoet Ik heb gedaan wat u zei echter is het probleem niet verholpen, misschien nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Je moet juist geen enkele write meer doen naar je storage. Koppel je telefoon als removable storage aan je pc, kan je het dan niet vinden ga met recovery software aan de gang zoals recuva.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Oh ik zie nu dat ik de OP helemaal niet heb gelezen. Nouja alleen de eerste drie zinnen. Dat probleem komt vaker voor. Dat je foto's nu helemaal zijn verdwenen, dat is eh minder handig. Mijn excuses voor het niet lezen en de foutieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Kijk eens in je google account - https://photos.google.com/
* ook Onedrive, Dropbox en andere apps doen aan online opslag, controleer wat je gebruikt, en of het daar misschien naartoe gegaan is.

Misschien heb je ze ( al dan niet per ongeluk ) gesynced met googlephoto's oid

[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 14-05-2018 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:29:
Eerst heb ik een nieuwe map binnen DCMI aangemaakt via ES file manager, toen heb ik alle foto's uit de map Camera in deze nieuwe map geplaatst. Op de PC kon ik toen alle 500 foto's in deze nieuwe map zien. In mijn enthousiasme heb ik echter de foto's zonder opnieuw op te slaan weer terug gezet in de oude map (Camera). Helaas ging hierbij iets fout en alle 500 foto's zijn nu weg. Mijn vraag is of iemand weet waar deze naartoe kunnen zijn gegaan. Beide mappen zijn nu leeg en ik heb in alle andere mappen met foto's gezocht maar daar staan ze niet. En op de PC en in de app kan ik ze nergens meer vinden. Kan iemand mij misschien helpen?
Mijn telefoon is de OnePlus One met Android 6.1, mijn PC draait op Windows 7

Hopijk kan iemand me helpen en als er vragen zijn hoor ik het graag! Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Guido Rompelberg.
Als het via ES file explorer mis is gegaan met verplaatsen is het hoogst waarschijnlijk einde oefening.

Overige advies dat is gegeven is verder correct. Inderdaad gaan foto's vaak naar Google Photo (of Onedrive, Dropbox wanneer je die apps hebt, meteen de makkelijkste manier om het op je pc te krijgen). Maar aan gezien je de vraag hier stelt zal je dat niet in hebben geschakeld. Zo ver ik weet moet je dat namelijk wel bewust doen.

File recovery software die DubeBox noemt, https://www.ccleaner.com/recuva , heeft een (kleine) kans van slagen. Maar of dat direct op het telefoon geheugen werkt is nog maar even de vraag. SDkaart is ander verhaal immers.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-05-2018 13:51 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Droefsnoet schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:49:
Helaas ging hierbij iets fout en alle 500 foto's zijn nu weg.
Wat ging hierbij precies fout? Lijkt mij wel zo handig om dat te vermelden.

Mocht je de bestanden perrongelijk weggegooid hebben, ES File Explorer werkt standaard met een prullenbak. Je vind deze in het hamburger menu bij 'Recycle Bin'.
Droefsnoet schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:49:
Dat probleem heb ik ook gehad. Erg lastig als je een kopie wil maken van je bestanden. Schijnt een veel voorkomend euvel te zijn.
Dat was inderdaad de oplossing geweest om het probleem van de zichtbaarheid op te lossen, komt inderdaad vrij veel voor bij de OPO.
Pagina: 1