Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Topicstarter
Ik stel mij al een tijdje de vraag wanneer er eindelijk een update uitkomt voor mijn samsung galaxy J510FN LUX model. deze telefoon heb ik eind 2016 gekocht in een winkel en ik zie al sinds februari 2018 dat de 8 januari 2018 update nog altijd de laatste update is. als ik druk op de knop handmatig updaten bij instellingen zegt men dat ik de laatste update heb . probleem is dat samsung zich dient te houden aan het kwartaalschema voor mijn toestel en dat ik geen update in april heb ontvangen. inmiddels is het 13 mei en ik heb nog altijd geen nieuwe update ontvangen :( dit terwijl 3 maanden betekent dat de laatste update ten vroegste op 8 april en ten laatste 20 april. ik zoek op naar de allerlaatste update en de laatste is nog van 4 maanden geleden(die heb ik dus) ik vraag me af of de ondersteuning einde is zoals bij de galaxy J3 2016
https://nl.hardware.info/...ie-galaxy-j3-en-galaxy-a3
als mijn Telefoon nooit meer een update en ondersteuning zal ontvangen wordt het geen samsung meer voor mij :(
samengevat : wanneer ontvangt mijn J5 nog een update?

Beste antwoord (via rens-br op 16-05-2018 09:23)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Ludwig005 de enige persoon die je dat kan vertellen is Samsung zelf natuurlijk en dat doen ze ook, jouw toestel ontvangt tot mei 2018 updates, maar komt het niet in aanmerking voor de maandelijkse of 4-jaarlijkse update cycle.

Je zou voor de zekerheid nog even contact op kunnen nemen met Samsung, maar ik ben bang dat jouw toestel niks meer gaat ontvangen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:54:
samengevat : wanneer ontvangt mijn J5 nog een update?
Je hebt ten eerste updates en updates... Beveiligingspatches of OS-updates bijvoorbeeld. Daarnaast weet niemand hier exact wanneer welke update wordt uitgerold en met een J5 verwacht ik niet dat er nog veel komt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je frustratie. Maar denk je echt dat je door een ander merk te kiezen dit probleem niet gaat hebben? Zolang de smartfone fabrikanten alleen maar aan hun eigen omzet en winst maximalisatie denken en wij, de consumenten, dit van ze pikken, gaat dit echt niet veranderen. De enige manier om langdurig ondersteuning te hebben is door een telefoon te kiezen waar customroms voor te krijgen zijn die langdurig bijgewerkt worden.
Ik heb al wel vaker geroepen: de smartfone OSen zouden net als bij laptops/pc's gewoon geinstaleerd moeten kunnen worden, met aparte drivers voor ieder onderdeel zodat de hardwareboeren zelf voor de diverse mobiele OSen een driver beschikbaar kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:04:
Ik snap je frustratie. Maar denk je echt dat je door een ander merk te kiezen dit probleem niet gaat hebben? Zolang de smartfone fabrikanten alleen maar aan hun eigen omzet en winst maximalisatie denken en wij, de consumenten, dit van ze pikken, gaat dit echt niet veranderen. De enige manier om langdurig ondersteuning te hebben is door een telefoon te kiezen waar customroms voor te krijgen zijn die langdurig bijgewerkt worden.
Ik heb al wel vaker geroepen: de smartfone OSen zouden net als bij laptops/pc's gewoon geinstaleerd moeten kunnen worden, met aparte drivers voor ieder onderdeel zodat de hardwareboeren zelf voor de diverse mobiele OSen een driver beschikbaar kunnen stellen.
ik heb geen zin in custom rommen in verband met reparatie en stabiltieit. naar mijn mening kent de fabrikant het toestel het beste en zou men het net zoals nokia en google (zijn er nog merken die niet uit zijn op het geld en duidelijke informatie geven?) moeten aanpakken, namelijk stock android(eenvoudig te installeren) en veel updaten. het probleem is dat samsung niet direct meer een verwarrend modellengamma (low end: J1, J3, J5, J7 mid end: A3, A5, A7/8 high end: S serie en note serie)meer heeft maar dat ze erin falen om updates te durven maken

[ Voor 8% gewijzigd door Ludwig005 op 13-05-2018 15:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Ludwig005 de enige persoon die je dat kan vertellen is Samsung zelf natuurlijk en dat doen ze ook, jouw toestel ontvangt tot mei 2018 updates, maar komt het niet in aanmerking voor de maandelijkse of 4-jaarlijkse update cycle.

Je zou voor de zekerheid nog even contact op kunnen nemen met Samsung, maar ik ben bang dat jouw toestel niks meer gaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
zeer jammer maar mei is deze maand en als ik dan nog geen update krijg is het denk ik voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24
In de historie zie ik dat de J5 best vaak updates (14) heeft gekregen. Ik verbaas me hierover want budget toestellen krijgen niet zo vaak een update.
Dus ik denk dat je geen klagen hebt.

Ik zie dat de laatste firmware (BRA7) van 14 maart is. Dus misschien even aan Smartswitch hangen via de PC.

Ander merk kiezen heeft in mijn ervaring ook weinig zin en vergelijken met duurdere toestellen zoals een Google toestel schiet je ook niets mee op.

Voor updates zul je een highend toestel moeten kiezen zoals iPhone, Galaxy S, Pixel of toestel met LineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Nokia heeft een goed update beleid. 2 jaar software updates en 3 jaar security updates.

Denk dat je binnen het Android spectrum niets beters vindt. Naast de Google Pixel phones Dan.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Garret1410 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:23:
Voor updates zul je een highend toestel moeten kiezen zoals iPhone, Galaxy S, Pixel of toestel met LineageOS.
Een toestel met Android One zou in deze ook al voldoende moeten zijn. Gegarandeerd twee jaar lang Androidupgrades (naar een nieuwe versies) en 3 jaar lang beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 11:24
IkWilbert schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:48:
Nokia heeft een goed update beleid. 2 jaar software updates en 3 jaar security updates.

Denk dat je binnen het Android spectrum niets beters vindt. Naast de Google Pixel phones Dan.
Nokia moet zich wat mij betreft nog bewijzen op dat gebied. De Nokia 5 is dan een echte budget telefoon.
rens-br schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:23:
[...]

Een toestel met Android One zou in deze ook al voldoende moeten zijn. Gegarandeerd twee jaar lang Androidupgrades (naar een nieuwe versies) en 3 jaar lang beveiligingsupdates.
Klopt had ik nog niet aan gedacht. Toch als ik een GM5 vergelijk met een J5 dan kies ik persoonlijk toch voor een J5 ondanks de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Garret1410 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:07:
Klopt had ik nog niet aan gedacht. Toch als ik een GM5 vergelijk met een J5 dan kies ik persoonlijk toch voor een J5 ondanks de updates.
Kan ik mij iets bij voorstellen. Maar GM is inmiddels lang niet meer het enige merk wat Android One toestellen maakt: HTC, Motorola, Xiaomi en Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jblnl180
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05-2018
Ik heb ook een Samsung j5 2016 maar ik gaat waarschijnlijk eind van dit jaar overstappen naar Mischien één van de Nokia Android one toestellen maar dan gewoon een midrange die dan een goede prijs heeft of abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
@Jblnl180 het hoesje (flipcase) van mijn toestel is ook aan het slijten er is al een stuk uit en een loshangend stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finale antwoord op je vraag is dus: GEEN
Zie https://www.consumentenbo...-rechtszaak-tegen-samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet even niet waar ik mijn vraag kan plaatsen gaat over de J5 VAN 2018
EERSTE MAANDEN perfect bereik 4 streepjes en ineens maar 2 streepjes tot helemaal niets Telfort er bij gehaald de zendmast staat goed gericht en mobiel ontvangt goed
maar mijn gesprekken vallen weg of ben niet meer te verstaan en dan moet ik opnieuw gaan bellen wat niet lukt want dan is het probleem er nog steeds graag advies de mobiel heeft mij veel geld gekost
Pagina: 1