Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu al enigen tijd heb ik een mining rig staan. Niet zonder problemen maar die heb ik al opgelost. Onderstaande is niet echt een probleem maar ik ben meer op zoek naar een verklaring
6 tal amd radeon 570
1000 watt voeding
en uiteraard dan nog de risers moederbord voedings kabels etc.
Alles draait op zich wel goed.
Video kaarten maken geen extreem veel lawaai. Draaien via claymore ook stabiel op 150/160 mh/s
Alleen op nanopool heb ik pieken en hoogtepunten. Mijn last average hashrate van 6 hours klopt meestal wel en staat dan ook meestal wel op 150 tot 160 mh/s
https://eth.nanopool.org/...885f796a9fb4931118f390c3a

Wat heb ik zelf al gedaan. Er is niks mis met de hardware/software want claymore geeft geen foutmeldingen aan.
Ik heb al een log naar Nanopool gestuurd die zeggen dat ze niks kunnen zien.
shares zijn minimaal 100 (heel soms is 90 maar dan ben ik bezig met de rig vandaar) max 150

Ook ben ik met msi afterburner aan de slag gegaan. helemaal over geklockt naar 200 mh/s. Nog steeds dezelfde pieken en dalen erin. heb hem al minder overgeklokt om te kijken of er de video kaarten te veel geklokt waren. steeds met 10/20 mhz de mm en cm terug gedaan. mh/s op claymore gaan wel terug. pieken en dalen blijven er nog steeds in.
Waar ik ook nog aan zat te denken was de pool diff.

En dan nog een vraag los staan van boven staande:
kan ik de video kaarten 1 kant los schroeven en het stof eruit halen ?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 21:29
Modbreak:reageer inhoudelijk of blijf gewoon weg.

[ Voor 82% gewijzigd door br00ky op 13-05-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee hij is niet defect. Het compenseert zich allemaal wel maar ik wil er de oorzaak van weten. :)

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 13-05-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:55:
[...]

nee hij is niet defect. Het compenseert zich allemaal wel maar ik wil er de oorzaak van weten. :)
Vermoedelijk een softwarematige uitleesfout. Slechte/trage polling rate, zoiets moet je aan denken.

*knip* dit lokt alleen maar meer off topic reacties uit

[ Voor 43% gewijzigd door br00ky op 13-05-2018 18:27 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Het past beter hier:
Themaforum: Cryptocurrencies
En misschien nog het beste in het grote mining topic: Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2
Dan zal je ook minder opgefokte reacties krijgen. Maar maak niet nog een keer hetzelfde topic aan, dat vinden ze niet zo leuk hier. ;) Waarschijnlijk word dit topic vanzelf daar naar toe verplaatst door een mod.

Voor de rest zie ik je niet echt heel duidelijk zeggen wat nou eigenlijk het probleem is.
Ik heb het 2x gelezen, maar ik kan niet echt uit de text halen wat je probleem nou eigenlijk is.

[ Voor 69% gewijzigd door WEBGAMING op 13-05-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Dit is gewoon zoals het hoort, je vind niet altijd hetzelfde aantal shares. Er is niets stuk, er is geen oplossing. Kan dus slotje op zou ik zeggen

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Pagina: 1