Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Michael2018
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-06-2021
Hoi iedereen,

Ben de laatste tijd vrij hypocriet aan het worden ivm smartphone privacy en beveiliging.
Langs de ene kant heb je hackers en langs de andere kant de bedrijven van de smartphone zelf die je data verzamelen en die doorverkopen.

Welke ios is het moeilijkst om te hacken en welke manufacturer ( apple motorola samsung ...) verzameld het minst data over je?

Ik heb op internet gelezen dat de beste smartphone ivm hiermee is een goedkope android omdat de hardware zelf goedkoop is en minder allerlei sensoren bevat?

Alvast bedankt voor de reacties!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gebruik je Facebook? Daar wordt per dag meer data verzameld over jou dan een Samsung of een Sony per jaar doet... Als adverteerder op Facebook heb je keuze uit meer dan 25.000 (!!!) profiel-parameters; dat wordt dus verzameld van elke gebruiker!

Ga maar eens kijken welke apps je normaal elke dag gebruikt en dan eens daar alle kleine letters van opzoeken.

Denk dat je je op fabrikant/OS nog wel het minste zorgen hoeft te maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik vraag me af of een goedkope Android wel de beste keuze is dan. Naar wat ik begrijp krijgen deze toestellen nooit software updates, dus als er kwetsbaarheden worden ontdekt, worden deze niet gepatcht.

Dan ben je beter af met een high-end Android of met een iPhone. Die krijgen namelijk wel software updates om kwetsbaarheden te verhelpen.

Om even verder te borduren op Android vs. Iphone: Bij Android zit je min of meer vast aan Google. Google heeft jouw gebruikersdata als verdienmodel. Apple heeft jouw geld als verdienmodel (waarmee je vervolgens hun dure hardware mee koopt) en zijn niet of minder geïnteresseerd in jouw gegevens. Dat kan ook een overweging zijn.

En als allerbelangrijkste: wat doe je zelf op het internet. Er zijn mensen die hun hele leven delen op bijvoorbeeld Facebook. Als je om je privacy geeft, zet je natuurlijk zelf ook zo min mogelijk van jezelf op internet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 13-05-2018 12:52 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Michael2018 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:44:
Hoi iedereen,

Ben de laatste tijd vrij hypocriet aan het worden ivm smartphone privacy en beveiliging.
Langs de ene kant heb je hackers en langs de andere kant de bedrijven van de smartphone zelf die je data verzamelen en die doorverkopen.

Welke ios is het moeilijkst om te hacken en welke manufacturer ( apple motorola samsung ...) verzameld het minst data over je?

Ik heb op internet gelezen dat de beste smartphone ivm hiermee is een goedkope android omdat de hardware zelf goedkoop is en minder allerlei sensoren bevat?

Een ding blijft altijd goed om mee te nemen in de overweging: Apple heeft de persoonsgegevens van klanten niet nodig om geld mee te verdienen. da's niet de core-business.

Zij staan erom bekend privacy hoog in het vaandel te hebben (kom maar op met die "jaja, zal wel").
Ik durf te wedden dat niemand van diegenen nu naar apple.com/privacy gaat waarin Apple zelf heel wat claims doet wb. het beschermen van de privacy. En reken maar dat de pleuris zou uitbreken als blijkt dat ze zich er zelf niet zo strikt aan houden....

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:22
Jeroen O schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:51:
Dan ben je beter af met een high-end Android of met een iPhone. Die krijgen namelijk wel software updates om kwetsbaarheden te verhelpen.
Mijn Nokia 6 (á 179 euro), wat geen high-end Android is, krijgt anders elke maand updates. Ik ben het dus totaal niet eens met jouw stelling. Het voordeel van goedkopere telefoons is dat deze vaak een veel schonere versie van Android draaien, namelijk Android One, en hierdoor dus makkelijker geupdate kunnen worden.

Verwijderd

Hoi iedereen,

Je laat nu toch niet de Tweakers hier je (huiswerk)opdracht maken/invullen voor je hè, i.p.v. zelf op onderzoek te gaan? :9

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54
Flavius schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:58:
[...]
Mijn Nokia 6 (á 179 euro), wat geen high-end Android is, krijgt anders elke maand updates. Ik ben het dus totaal niet eens met jouw stelling. Het voordeel van goedkopere telefoons is dat deze vaak een veel schonere versie van Android draaien, namelijk Android One, en hierdoor dus makkelijker geupdate kunnen worden.
Begrijp me niet verkeerd, maar ik lees altijd dat updates bij goedkope telefoons altijd het meest problematisch is. Maar goed om te lezen dat ik er naast zit en dat er dus ook fabrikanten zijn die het wel goed doen :)

Zelf heb ik een iPhone, dus verder heb ik ook geen ervaring met goedkope toestellen en ook niet met Android.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Michael2018
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-06-2021
bedankt iedereen voor de reacties!
facebook gebruik ik niet.)
Ik heb ook vrij veel gelezen op internet daarover en zoals ik het min of meer begrepen heb, is Iphone het moeilijkst om te hacken en heeft veel minder malware.
En idd via het reglement van apple is af te leiden dat ze de data veel minder verzamelen dan android...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Welke ios OS is het moeilijkst om te hacken
OS = Operating System, dus Windows, maar mobiel Android, iOS
iOS = mobiele besturingssysteem van Apple voor hun iPhones / iPads

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je begint in de basis met een leuk onderwerp, zeker in tijden dat de discussie rond privacy steeds vaker speelt. Ik denk dan ook dat je niet hypocriet ben richting dat onderwerp, maar kritisch ;)

Je startpost is wel wat mager. Wil je die aanvullen met de informatie die je zelf gevonden heb en die je hier aangereikt heb gekregen? Dan wordt het ook voor andere bezoekers interessant om dit topic te lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 14-05-2018 09:17 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1