Kan je instellen of iemand je ontvangen mails doorstuurt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 782295

Topicstarter
Beste,

Regelmatig moet ik vertrouwelijke mails naar mensen verzenden. Ik heb steeds meer het vermoeden dat bepaalde mails worden door verzonden naar mensen die deze mails niet mogen lezen.

Is het mogelijk om in mijn gmail account in te stellen dat ik kan zien wie vertrouwelijke mails doorstuurt naar mensen die deze niet mogen zien? En hoe stel ik dit dan in?

Laat duidelijk zijn, indien dit kan wil ik dat niet als standaard gebruiken maar momenteel is het vermoeden zo groot dat ik niet anders kan.

Ik heb de vraag reeds via een zoekrobot gesteld maar vind geen antwoord op mijn vraag.

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:52
Je zou een ad-pixel mee kunnen sturen en hopen dat die word ingeladen door de ontvanger. Dan zie je vanzelf hoe vaak de mail gelezen word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Edwin88 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:21:
Je zou een ad-pixel mee kunnen sturen en hopen dat die word ingeladen door de ontvanger. Dan zie je vanzelf hoe vaak de mail gelezen word.
Bespaar die moeite maar, zou ik zeggen, want plaatjes worden standaard al geblokkeerd.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Nee, dat kan je niet instellen. En zelfs al zou je dat wel kunnen, dan is daar heel simpel omheen te werken (bijvoorbeeld door tekst te copy/pasten of een screenshot te maken).

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Edwin88 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:21:
Maar is geen oplossing. Je kan het oplossen met een all Microsoft omgeving.met Rights Management. Er zijn ook andere fabrikanten die zoiets hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 13-05-2018 12:30 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16

Orac

Ik mis je papa.

Je moet geen vertrouwelijke mails sturen naar mensen die je niet vertrouwt. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Orac op 13-05-2018 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
PcDealer schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Maar is geen oplossing. Je kan het oplossen met een all Microsoft omgeving.met Rights Management. Er zijn ook andere fabrikanten die zoiets hebben.
Met RMS kun je weer afvangen dat alleen Microsoft software de mail kan openen. Dus ja, je kunt prima voorkomen dat een mail wordt doorgestuurd.

Er zijn wel wat gratis oplossingen, die ervoor zorgen dat je een email maar eenmalig kunt lezen op een hosted web omgeving. Alleen dan bestaat er nog altijd de Snipping tool.

Wellicht kun je een telegram sturen? Die worden toch door de PTT voorgelezen aan je deur?

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 13-05-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Stuur gewoon een massamailing door, met een waarschuwing, en dat bij constatering van overtreding een schriftelijke officiële waarschuwing volgt, met ontslag tot gevolg bij herhaling.

Blijkbaar denken er een aantal te laks over.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 13-05-2018 12:41 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:40:
Stuur gewoon een massamailing door, met een waarschuwing, en dat bij constatering van overtreding een schriftelijke officiële waarschuwing volgt, met ontslag tot gevolg bij herhaling.

Blijkbaar denken er een aantal te laks over.
Hij gebruikt Gmail. Het gaat dus waarschijnlijk niet om mensen die dezelfde werkgever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
downtime schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Hij gebruikt Gmail. Het gaat dus waarschijnlijk niet om mensen die dezelfde werkgever hebben.
Wij gebruiken op werk ook gewoon Gmail (natuurlijk geen @gmail.com-adressen), dus dat hoeft niks te zeggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 13-05-2018 12:49 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Je zou gebruik kunnen maken van een dienst zoals ZIVVER, natuurlijk valt het niet volledig te voorkomen (screenshots) maar je hebt al de mogelijkheid tot het blokkeren van kopiëren en plakken (mails moeten worden uitgelezen in hun portal, de ontvanger heeft geen account nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Hoi,

Wat zou kunnen, is dat iemand je wachtwoord voor gmail heeft achterhaald, daarmee is ingelogd in je gmail, en vervolgens forwarding rules heeft ingesteld. Er zijn in gmail twee manieren om mail te forwarden, via een filter en/of via een forwarding address.

Wat ik zou doen is het volgende:
1. Wijzig onmiddelijk je wachtwoord van je gmail
2. Stel onmiddelijk TFA in zodat een sms wordt verstuurd naar je 06-nummer
3. Ga daarna in de settings van gmail en kijk welke filters er zijn die niet door jouw ingesteld zijn, en of er een forwarding address is aangemaakt.

Je schrijft ook niet of dit geldt voor als je thuis bent of als je op je werk bent. Gebeurd dit versturen van email op een prive laptop/pc? Of bedoel je een werk pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 14-05 20:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BlackLight schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:05:
Hoi,

Wat zou kunnen, is dat iemand je wachtwoord voor gmail heeft achterhaald, daarmee is ingelogd in je gmail, en vervolgens forwarding rules heeft ingesteld. Er zijn in gmail twee manieren om mail te forwarden, via een filter en/of via een forwarding address.
Dat is wel heel vergezocht als de topicstarter het enkel heeft over een verdenking dat mails die hij aan een bepaalde ontvanger stuurt, door die ontvanger worden doorgestuurd. Daar is helemaal geen gehackte account voor nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 19:44
per ontvanger een fingerprint toevoegen?
middels zero width characters.
Dan kan je wellicht terugtraceren als er ergens doorgestuurde informatie naar boven komt.

Of het mag weet ik niet. O-)

[ Voor 197% gewijzigd door The_Vice op 13-05-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Klopt, mijn reactie was wat kort door de bocht 8)7

Dit is een lastig probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 782295

Topicstarter
Al veel fijne reacties gelezen.

Het gaat inderdaad alleen over dat een bepaalde ontvanger de gekregen mails waarschijnlijk doorstuurt naar iemand die deze mail niet mag hebben.

Gehacked ben ik niet, gelukkig maar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 782295 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:31:
Al veel fijne reacties gelezen.

Het gaat inderdaad alleen over dat een bepaalde ontvanger de gekregen mails waarschijnlijk doorstuurt naar iemand die deze mail niet mag hebben.
Als je er vermoeden hebt over wie het gaat en je weet dat die mail uitkomt, dan kun je diegene een aparte speciaal aangepaste tekst sturen. Zoiets als a/b testen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1