Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Na 5/6 jaar vind ik het tijd geworden voor een receiver upgrade, huidige sub is Onkyo TXNR709
Na zelf wat rond te zien kwam ik bij Denon X4400H, ze advisteren mij wel Marantz SR7012 omdat deze nog wat krachtiger is voor mijn setup en beter matched met mijn Klipsch speakers :
front RF82 center RC62 rear RS62 sub KSW10 (sub die bij quintet set zat)
Wat raden jullie aan ? Prijs rond 1000 euro
Voor sub zat ik zelf te zien naar SVS PB2000 maar raden ze mij een klipsch 112 of 115 aan.
Zou eerst nieuwe versterken kopen en met tijd nieuwe sub met direct of later 2 height speakers voor atmos/auro.
Daar zit ok naar de SVS elevations te kijken of de Klipsch tegenhangers.
Greetz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wie zijn 'ze'?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
Een krachtigere receiver nodig voor speakers met een gevoeligheid van tot 98 dB. Waarbij de specificaties van de SR7012 en de X4400H ook nog eens identiek zijn omdat ze intern qua versterking dezelfde basis hebben. Right...

Verder doen we Aankoopadvies binnen CEA: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Winkels die geen svs verkopen zullen die afraden natuurlijk.
Op audioholics staan reviews van subs de pb2000 staat er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 11:56

JTfoto

Work hard

Ik verwacht dat je geen fout gaat maken met de PB-2000. Is een uitstekende subwoofer, zowel voor spelen op zacht geluidsniveau als wanneer je het volume wat opschroeft.

Daarnaast zou ik bij de atmos speakers allicht kijken naar de klipsch i.p.v. svs, gezien je hele setup uit klipsch speakers bestaat. Nu hoor ik je misschien denken: zou het niet logisch zijn om hetzelfde aan te houden voor de subwoofer? Het antwoord daarop is nee, een subwoofer moet goed kunnen aansluiten op de speakers, maar hoeft niet perse van hetzelfde merk te zijn voor goed geluid.

Tenslotte de receivers: beide zullen het prima doen. Ik zou online naar de onderlinge verschillen zoeken en het voor jou aantrekkelijker model kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JTfoto Natuurlijk wil je een zo harmonieus mogelijk geluidsbeeld, maar vergeet niet dat surroundspeakers - en daarmee bedoel ik alles wat niet front en center is, dus ook hoogtespeakers als Atmos - enkel en alleen voor de effecten zijn. Hooguit als je heel veel concerten luistert met 5.1 audio, waarbij alle 4 de hoeken een deel van de muziek weergeven, zou het belangrijk kunnen zijn. Anders kun je de surrounds net zo goed van eender welk merk kopen. Uiteindelijk zorgt de center voor de meeste spraak en het geluid van voren en zorgen de fronts/stereospeakers voor de rest van het belangrijkste deel van het geluidsbeeld. Je sub en surrounds vullen dat aan met de effecten, achtergrondgeluiden en de suggestie van beweging om je heen. Toevallig heb ik op de sub na, alles van Focal, maar de surrounds zijn wel uit een andere serie.

@Powerray2 Vergeet Watt en Ohm. Zolang je geen heel exotische modellen/merken van speakers en receivers/versterkers op elkaar wilt aansluiten, doen die getallen geheel niet ter zake. Koop een nieuwe receiver vanwege de extra opties die je wel nodig hebt en nu dus mist. Denk hierbij aan meer HDMI-aansluitingen en/of een hogere HDMI-versie, zoals 1.4 vs 2.x; passthrough van 4k, HDR en/of 3d; lipsync, of meer versterkte speakerkanalen. Op wat kleine verschillen na zijn de receivers van Denon en Marantz vaak helemaal hetzelfde. Wellicht iets meer of minder vermogen, of een ander display. Intern is het vaak gewoon gelijk. Logisch, want dezelfde fabriek. Laat je niet gek maken dat een speaker of receiver klanktechnisch beter bij elkaar past. Hij klinkt hooguit anders door het volume, of equalizersettings. Op Pure Direct horen ze gewoon hetzelfde te klinken.

Beste advies: ga luisteren; vergelijk voor jezelf; en laat je geen dingen aansmeren die je niet nodig hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2018 11:10 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
De 7012 is een bizarre prijs voor deze receiver. Dacht dat ik hem voor een koopje had maar blijkbaar niet.

Ben er erg tevreden over, en voor die prijs zou ik dat zeker doen ;)

Niet dat je enig verschil zal merken met de 4400 (of enige andere receiver in deze klasse), maar dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:17:
De 7012 is een bizarre prijs voor deze receiver. Dacht dat ik hem voor een koopje had maar blijkbaar niet.

Niet dat je enig verschil zal merken met de 4400 (of enige andere receiver in deze klasse), maar dat terzijde.
Verschil zal hem zitten in de opties inderdaad.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:17:

Voor welke prijs had je hem dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:00
Ik wil je een tip geven voor de sub, ik zelf heb hier 3 verschillende 10 inch sub woofers en een 12 inch thuis getest gehad. Maar toen ik de 15 inch van Klipsch hier thuis had staan was het voor mij duidelijk dat een grotere sub toch wel een echte impact heeft op je HT.

Ik heb er nu twee staan van Klipsch 115 en vind ze zeker ook met muziek zeer fijn klinken. De r-115sw had ik wel voor de oude gunstige prijs dus beide kosten mij ongeveer evenveel als 1 SBS. Maar ik zou ze zeker een kans geven als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42
Heb zelf een tijdje RF82's en een Marantz 7010 gehad en dat ging prima, maar eerlijk gezegd geen enkel verschil qua geluid gemerkt met de Marantz 5004 die ik ervoor had. Klipsch is makkelijk aan te sturen dus elke receiver zal prima voldoen. Hou er rekening mee dat bij de 7012 slechts 9 van de 11 kanalen versterkt zijn (mocht je ooit een 7.1.4 opstelling ambiëren). Denk niet dat ik zelf nog een Marantz of Denon zou kopen, heb zelf veel vage issues en lees dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben. Daarnaast is de App echt ouderwets. Kijk eens naar Yamaha, daar heb ik echt goede ervaringen mee.

Wat de subwoofers betreft, ik heb 2 115's en die zijn top, echter de prijzen zijn flink gestegen dus weet niet of er nu betere opties zijn voor het geld, maar een miskoop zal je er niet aan doen. Ze zijn wel enorm trouwens, dus hou daar rekening mee.
Pagina: 1