Goedemorgen allen,
Ik heb heb gister (geprobeerd) mijn eerste pc in elkaar te zetten. Tijdens het bouwen ben ik voor mijn gevoel geen problemen tegen gekomen. Ik krijg de pc echter niet aan de praat. bij drukken op power switch start er niets op: geen leds, geen fans, niets. Alsof de pc geen stoom krijgt.
Maar: tijdens het checken van de aansluitingen, ging de pc bij het aandrukken van de case fan header connectie in eens -zonder de power knop in te drukken- aan (althans: de cpu en case fan, de leds op moederbord, de voeding en volgens mij ook de hdd. Ik kreeg geen beeld). Uitzetten lukt vervolgens ook niet meer met de power knop (enkel door de knop van de voeding weer op 0 te zetten).
Heeft één van jullie een idee wat er mis is en wat ik hier aan kan doen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 5 2400G Boxed
Gigabyte AX370M-DS3H
Seagate Barracuda, 1TB
Fractal Design Focus G Mini
Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8
be quiet! Pure Power 10 300W
Samsung 860 EVO 250GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- case fan header en cpu fan header opnieuw aangesloten
- front headers opnieuw aangesloten
- batterij uit moederbord? gehaald en er opnieuw in gedaan.
- 2 voeding kabels uit pc gehaald en weer ingeplugd.
Hopelijk weten jullie wat er mis gaat.
vriendelijke groet,
Lex
Ik heb heb gister (geprobeerd) mijn eerste pc in elkaar te zetten. Tijdens het bouwen ben ik voor mijn gevoel geen problemen tegen gekomen. Ik krijg de pc echter niet aan de praat. bij drukken op power switch start er niets op: geen leds, geen fans, niets. Alsof de pc geen stoom krijgt.
Maar: tijdens het checken van de aansluitingen, ging de pc bij het aandrukken van de case fan header connectie in eens -zonder de power knop in te drukken- aan (althans: de cpu en case fan, de leds op moederbord, de voeding en volgens mij ook de hdd. Ik kreeg geen beeld). Uitzetten lukt vervolgens ook niet meer met de power knop (enkel door de knop van de voeding weer op 0 te zetten).
Heeft één van jullie een idee wat er mis is en wat ik hier aan kan doen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 5 2400G Boxed
Gigabyte AX370M-DS3H
Seagate Barracuda, 1TB
Fractal Design Focus G Mini
Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8
be quiet! Pure Power 10 300W
Samsung 860 EVO 250GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- case fan header en cpu fan header opnieuw aangesloten
- front headers opnieuw aangesloten
- batterij uit moederbord? gehaald en er opnieuw in gedaan.
- 2 voeding kabels uit pc gehaald en weer ingeplugd.
Hopelijk weten jullie wat er mis gaat.
vriendelijke groet,
Lex