Sdxc kaartje na 2 jaar gebruik nog goed?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn vraag
...is een micro sd kaart uit mijn 2 jaar gebruikte smartfoon nog betrouwbaar om weer in de nieuwe smartfoon te gaan gebruiken als extra geheugen? Of moet men bij aanschaf van een nieuw toestel gelijk een nieuw kaartje kopen,?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...gebruik nu nog een android toestel, de moto g4 plus met 16gb intern geheugen en heb er vanaf begin een samsung evo+ micro sdxc 64gb kaartje erin.
De smartfoon wordt deze week vervangen door de moto g6 plus met zelf al 64gb intern geheugen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gezocht naar houdbaarheid van sd kaartjes.
...

Beste antwoord (via Thei op 13-05-2018 23:22)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 18:05
WEBGAMING schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:10:
Nieuwe kopen. Dat kaartje zal naar de huidige maatstaven wel ontzettend langzaam zijn.
Nieuw kaartje kost ook niet zo veel geld, en een snel kaartje is altijd beter.
Bestanden verplaatsen gaat veel sneller, en als je toepassingen op het kaartje wil installeren is een sneller kaartje gewoon een must.
Als je er geen apps op installeert is het wat minder belangrijk, maar een uur wachten omdat je al je foto's een keer naar de pc wil verplaatsen is ook niet leuk.

Maar ik zou inderdaad eerst een kijken of je dat kaartje ΓΌberhaupt wel nodig hebt.
Een Samsung Evo+?... Dat is een prima kaart, met meer dan voldoende snelheid voor zo'n beetje alles behalve 4k filmen... Wat zou je mogelijk willen kopen voor meer snelheid? Een pro kaartje? Bijzonder slecht advies, naar mijn mening...

@Thei
Gewoon gebruiken dat kaartje. Als je hem gewoon als dataopslag gebruikt hebt zit hij nog lang niet aan zijn einde. Deze kaarten worden ook regelmatig in dashcams gebruikt en gaan daarin ook meer dan 2 jaar mee, waarin ze een stuk zwaarder belast worden dan in een telefoon.
Deze kaarten zit 5 jaar garantie op, en hij is niet in een dashcam gebruikt of als boot-disk in een Raspberry, dus ik zou me geen zorgen maken en het kaartje in je nieuwe telefoon prikken. Natuurlijk wel zorgen voor backups.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Gewoon proberen? Als je corrupte bestanden/foto's krijgt moet je hem vervangen.
Hoe intensief heb je het kaartje gebruikt?
Ik gebruik SD kaartjee uit een DS Lite van tig jaar geleden, die doen het nog prima.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Gewoon gebruiken, zou nog prima moeten werken. Zo niet, dan merk je het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou hem gewoon lekker blijven gebruiken tot hij het niet meer doet. Ik moet daarbij wΓ©l aantekenen dat ik goede backups heb. Als het kaartje sterft, ben ik geen byte aan data kwijt (foto's gaan bijvoorbeeld automagisch naar Dropbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Foto's worden door google foto's automatisch gebackupt.

Ik vraag mij alleen af wat er gebeurt als de kaart de geest geeft terwijl hij is geΓ―nstalleerd als uitbreiding van het vaste geheugen.
In principe lijkt mij ook dan nog geen man over boord omdat ook automatisch backups worden gemaakt van de hele telefoon.

Wat zou jullie keuze zijn.
De sd kaart aan het interne geheugen koppelen , of dat de smartfoon de sd kaart blijft zien als verwijderbaar opslag medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:29
Heb je wel een externe SD kaart nodig nu je nieuwe telefoon voldoende geheugen heeft? Als het niet nodig is kun je hem er ook uitlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Nieuwe kopen. Dat kaartje zal naar de huidige maatstaven wel ontzettend langzaam zijn.
Bestanden verplaatsen gaat veel sneller, en als je toepassingen op het kaartje wil installeren is een sneller kaartje gewoon een must.
Als je er geen apps op installeert is het wat minder belangrijk, maar een uur wachten omdat je al je foto's een keer naar de pc wil verplaatsen is ook niet leuk.

Maar ik zou inderdaad eerst een kijken of je dat kaartje ΓΌberhaupt wel nodig hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door WEBGAMING op 13-05-2018 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/WUkjQgG3H8W8iR6y6

Is dit een verkeerd of te langzaam kaartje dan?
voor mijn moto g4 plus was het snel genoeg.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
WEBGAMING schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:10:

Een Samsung Evo+?... Dat is een prima kaart, met meer dan voldoende snelheid voor zo'n beetje alles behalve 4k filmen... Wat zou je mogelijk willen kopen voor meer snelheid? Een pro kaartje? Bijzonder slecht advies, naar mijn mening...

@Thei
Gewoon gebruiken dat kaartje. Als je hem gewoon als dataopslag gebruikt hebt zit hij nog lang niet aan zijn einde. Deze kaarten worden ook regelmatig in dashcams gebruikt en gaan daarin ook meer dan 2 jaar mee, waarin ze een stuk zwaarder belast worden dan in een telefoon.
Deze kaarten zit 5 jaar garantie op, en hij is niet in een dashcam gebruikt of als boot-disk in een Raspberry, dus ik zou me geen zorgen maken en het kaartje in je nieuwe telefoon prikken. Natuurlijk wel zorgen voor backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Link geeft 404 fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Welke link?
Verder ben ik het eens met @Pyramiden; gewoon gebruiken dat kaartje. Voor wat 95% van de gebruikers ermee doet, is hij snel zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:03
Sluit mij ook compleet aan bij Pyramiden. Zolang je geen problemen ondervindt met het kaartje kun je em nog prima gebruiken en is er geen nood aan de man. Zou trouwens de kaart als externe opslag blijven gebruiken, zeker als je er alleen foto's en bestanden op opslaat. Pas als je te weinig ruimte hebt voor apps zou ik em als intern geheugen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thei
TommyboyNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:05:
[...]

Welke link?
Verder ben ik het eens met @Pyramiden; gewoon gebruiken dat kaartje. Voor wat 95% van de gebruikers ermee doet, is hij snel zat.
Blijkbaar is de niet werkende link door de plaatser ervan weer verwijderd. Maakt verder niet uit.
Allen bedankt voor de reacties en ik ga het kaartje er grwoon weer in gebruiken straks bij de nieuwe moto G6 plus.

Een vraag bleef onbeantwoord .
Wat is jullie advies bij een geheugen van 64 gig.?

De sd kaart aan het interne geheugen koppelen , of dat de smartfoon de sd kaart blijft zien als verwijderbaar opslag medium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik vind het wel makkelijk om zonder nadenken mijn SD kaart uit mijn telefoon te kunnen trekken om op die manier snel foto's over te zetten als ik geen USB-C kabel bij me heb, of om hem met een snelle cardreader vol te pompen met video en audio. Ik zou dus stemmen voor verwijderbaar opslagmedium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Thei schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Blijkbaar is de niet werkende link door de plaatser ervan weer verwijderd. Maakt verder niet uit.
Allen bedankt voor de reacties en ik ga het kaartje er grwoon weer in gebruiken straks bij de nieuwe moto G6 plus.

Een vraag bleef onbeantwoord .
Wat is jullie advies bij een geheugen van 64 gig.?

Het was een spam link, ik heb hem gerapporteerd.

Of ik hem als verwijderbaar of gekoppeld in zou stellen zou ik persoonlijk af laten hangen van het aantal apps. Zelf ben ik veen voorstander van flexibiliteit, dus ik zou hem als verwijderbaar instellen, en alleen gebruiken voor muziek, foto's, films, video's etc, mits mijn interne geheugen groot genoeg was voor de apps.

Hoeveel geheugen gebruik je op jouw huidige telefoon voor apps? Hoeveel denk je dat er nog bij gaat komen? En hoeveel intern geheugen heeft jouw nieuwe telefoon? (lijkt 64GB te zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Ik heb 100 apps erop nu. Totaal geheugen gebruik is 33,26 gb waarvan bijna 20 gig via het sd kaartje, nu nog bij deze moto met maar 16 gb eigen geheugen, sd kaart geinstalleerd als intern geheugen.
De nieuwe heeft inderdaad 64 gb

[ Voor 7% gewijzigd door Thei op 13-05-2018 23:35 . Reden: Laatste zinnetje aangevuld ]

Pagina: 1