In het kader van de AVG welke vanaf 25 mei in treedt ben ik op zoek naar een stukje software/instelling mbt onze bedrijfsvoering. Wij zijn iedere dag met klantgegevens bezig en archiveren deze. Doordat we direct klant contact hebben op de werkvloer en soms moeten weglopen van onze werkplek ben ik op zoek naar een stukje software welke Windows automatisch op slot zet zodra je bijv: 3 meter van je werkplek bent. Uiteraard ben ik al even bezig met wat onderzoeken. Op dit moment wordt de pc gelocked door de simpele optie, Windows toets + L. Helaas wordt dit wel eens vergeten waardoor de pc niet locked. En hier wil ik dus wat op hebben.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
...
Heb een Bluetooth ontvanger geprobeerd, wat een optie in Windows 10 is waarbij de pc wel automatisch locked, maar pas na een meter of 10-15 dmv telefoon binnen bereik.
Automatische locken na X seconden, maar is niet ideaal als je met een klant in gesprek bent en je pc locked na X seconden.
Hebben jullie suggesties?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
...
Heb een Bluetooth ontvanger geprobeerd, wat een optie in Windows 10 is waarbij de pc wel automatisch locked, maar pas na een meter of 10-15 dmv telefoon binnen bereik.
Automatische locken na X seconden, maar is niet ideaal als je met een klant in gesprek bent en je pc locked na X seconden.
Hebben jullie suggesties?