Netflix: downloads bekijken in vliegtuig of buitenland?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:51

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ga binnenkort naar Marokko op vakantie en nu wil ik zowel in het vliegtuig heen/terug als ter plekke wat series/films kijken van Netflix. Die kun je in de app downloaden, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe het werkt en wat ik daar wel of niet kan zien.

Vanmorgen heb ik ook al met de helpdesk van Netflix gechat, maar dat werd nog steeds niet 100% duidelijk. Wat ze vertelde:

- Je kunt downloaden en zónder internetverbinding in het vliegtuig kijken. Je moet dan wél van te voren ingelogd zijn (dus terwijl je wél internetverbinding hebt) in de Netflix app.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ik op internet ook lees dat het afhankelijk is van het land welke content je mag zien (bijvoorbeeld https://www.netflix-nederland.nl/netflix-in-het-buitenland/)

Mijn vraag is nu: hoe weet ik nu welke series/films ik wel of niet kan zien en wat gebeurt er als ik mijn telefoon reset (en dus weer "uitlog uit de Netflix app"). Sowieso, moet ik de Netflix app open laten nadat ik (mét internet connectie) ben ingelogd en het vliegtuig instap?

Iemand met ervaringen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

Ik heb dit afgelopen maand gedaan naar Griekenland. Vooraf op laptop in de windows app aantal films en series gedownload. Gewoon kunnen kijken in het vliegtuig en ook in Griekenland gewoon kunnen kijken wat ik had gedownload. Wel begon bij sommige films meteen een counter te lopen nadat ik ze bv al in het vliegtuig gezien had (of deels). Dus dat de film nog een bepaalde periode beschikbaar was.

Lijkt me dat wat je wilt doen geen probleem moet zijn als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Alles wat je kunt downloaden kun je gewoon in het buitenland bekijken, mits je het van te voren gedownload hebt. Verder moet je inderdaad weer in de app komen, maar als je gewoon eenmaal ingelogd bent kun je toch telkens de app weer in? Of log je iedere keer uit? Verder hoef je niet de Netflix open te laten oid.

Het is gewoond een kwestie van de gewenste afleveringen downloaden en de Netflix app hebben en daarop ingelogd zijn, zolang je dat hebt kun je die series en films kijken. Hier zit inderdaad wel een termijn aan verbonden maar die kun je met een internetverbinding gewoon vernieuwen, alsof je een boek verlengt in de bibliotheek.

Als je je telefoon reset (waarom zou je dit doen) dan zul je dus zowel de Netflix app als de gewenste films en series opnieuw moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:51

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Top, dank jullie. Dat moet dus lukken.
En met "reset" bedoelde ik opnieuw opstarten van de telefoon (iets wat ik ook vrijwel nooit doe trouwens, maar vroeg het me gewoon af).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56

WhySoSerious

Be the change.

Mocht de download verlopen zijn, zet gewoon de datum van je toestel terug en de downloads zijn dan wel weer te bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

WhySoSerious schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:13:
Mocht de download verlopen zijn, zet gewoon de datum van je toestel terug en de downloads zijn dan wel weer te bekijken ;)
Of klik gewoon op download vernieuwen... Minder gedoe.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Wat ik alleen niet begrijp is dat ik op internet ook lees dat het afhankelijk is van het land welke content je mag zien (bijvoorbeeld https://www.netflix-nederland.nl/netflix-in-het-buitenland/)
Als je in het buitenland verbinding maakt met internet en je hebt films of series gedownload die niet in dat land beschikbaar zijn, dan worden je downloads ook niet beschikbaar.

Dit had ik met een berg series en films die ik in Oostenrijk wou bekijken. In de busreis op de heenweg werkte dat prima, maar toen ik in Oostenrijk eenmaal internetverbinding had gehad, werden veel downloads onbeschikbaar.

Om dat te voorkomen kan je dus beter geen internetverbinding maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56

WhySoSerious

Be the change.

Jorgen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Of klik gewoon op download vernieuwen... Minder gedoe.
Kostbare aangelegenheid in het vliegtuig, vooropgesteld dat er internet is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:25
WhySoSerious schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Kostbare aangelegenheid in het vliegtuig, vooropgesteld dat er internet is...
Volgens mij hoeft alleen de licentie vernieuwd te worden, niet de hele film.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies. Er wordt niks opnieuw gedownload zover ik weet. Enkel de timestamp/licentie vernieuwd.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

@spaceboy Heb je ooit eens overwogen (zeker nu met die nieuwe wet voor de inlichtingendienst) om een VPN abonnement aan te schaffen? Bij NordVPN kun je voor 2,75$ per maand 3 jaar lang gebruiken maken van hun VPN dienst. Het is zo makkelijk als een app installeren op je telefoon, op connect drukken en klaar. Als jij dan netflix content wilt bekijken dat alleen voor USA geschikt is, kies je in de VPN app om te connecten naar een USA server en dan kun je die content bekijken.
Even een disclaimer, want ik heb geen Netflix, maar wel die VPN en het werkt in ieder geval met YouTube zo.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat werkt met veel VPN aanbieders niet, Netflix is actief bezig VPN verbindingen te blokkeren.
Soms heb je geluk, maar iig met mijn VPN (PIA) werkt het niet meer. Hooguit even als ze weer een nieuw IP adres hebben, maar dat is niet van lange duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
Gebruik Torguard VPN daarvoor (1 van de beste VPN diensten die niks loggen) en heb een eigen dedicated IP adres in de VS en werkt icm OpenVpn op mijn Asus router perfect.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik heb ook gewoon in het vliegtuig op een android tablet een hele stapel afleveringen op netflix zitten kijken. Gewoon thuis 'download' aanklikken en in het vliegtuig 'afspelen' aanklikken en kijken maar. Geen internetverbinding nodig.

Is niets moeilijks aan!
Verder moet je inderdaad weer in de app komen, maar als je gewoon eenmaal ingelogd bent kun je toch telkens de app weer in? Of log je iedere keer uit? Verder hoef je niet de Netflix open te laten oid.
Je hoeft in principe niet steeds opnieuw in te loggen als je even uit de app gaat. Mogelijk wel als je je device opnieuw opstart, maar ik laat hem stiekum in het vliegtuig altijd op 'vliegtuigstand' staan (ja, waar heb je die anders voor!) 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door FragDaddy op 18-06-2018 13:12 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zet je hem toch ff op flightmodus, kan je nu al zien hoe het werkt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Geen probleem mee gehad. Afleveringen op smartphone. App was gewoon afgesloten en dan opgestart op vliegtuig. Als ik app open hoef ik niet elke keer in te loggen, dus toen ook niet.

Ook tablet van zoontje stond bomvol series etc die hij zonder problemen zowel op vliegtuig als ter plekke op vakantie heeft bekeken.
Pagina: 1