Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede laptop voor middelbaar onderwijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik ben op zoek naar een goede laptop voor mijn dochter die vanaf komende schooljaar naar het middelbaar onderwijs gaat. Op de school waar ze naar toe gaat hebben ze geen lesboeken meer maar wordt alle lesstof via internet / portal aangeboden. Op school werken ze niet met voorgeschreven devices maar doen ze aan BYOD.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat voor school gebruikt worden. Met name zal het office pakket en internet gebruikt worden. Op school zal geen specifieke software gebruikt worden. OS maakt niet uit maar mijn voorkeur heeft ChromeOS.

Wat is je budget?
Budget voor deze laptop is maximaal 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal 5 dagen in de week gebruikt gaan worden van 9:00 tot 15:00. Het liefst moet de hele dag gewerkt kunnen worden zonder de accu bij te laden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merken als het maar een goede en degelijk apparaat is wat tegen een stootje kan.

Dit is mijn eerste selectie
categorie: Laptops

En deze laptop heeft daarin mijn voorkeur aangezien je hier het scherm van kan draaien en dan kan werken zoals op een tablet. Wel heb ik dan weer vraagtekens bij de duurzaamheid van de scharnieren etc.
pricewatch: Asus Chromebook Flip C213SA-BU0025

Heb ook laatst op het werk een HP laptop gezien met Windows 10 waar je het scherm van los kan koppelen. Volgens mij was dat deze
HP Laptop

[ Voor 6% gewijzigd door Cavemania op 13-05-2018 10:16 ]

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Vanwaar je voorkeur voor chromeos?
Mijn vriendin werkt in het onderwijs en ziet allerlei laptops gebruikt worden. Echter moeten ze naast wat office werkzaamheden ook wel een filmpjes maken of monteren. Niet heel veel bijzonders maar vraagt mogelijk wat meer...

Al is het niet onverstandig goed naar de brouwkwaliteit te kijken. Als je ziet hoe kinderen met hun eigen of zelfs laptops van anderen omgaan...

...

• Cavemania
Voorkeur voor ChromeOS omdat dit snel opstart en redelijk stabiel is wat ik begrepen heb. Bijkomend voordeel is ook dat ze niet allerlei meuk van internet kunnen installeren. Filmpjes maken en monteren werkt ook via een telefoon dus zal met een Chromebook ook wel werken.

• Cavemania
Heeft nu niemand een idee of is mijn vraagstelling niet goed. Kan me haast niet voorstellen dat niemand hier een idee of mening over heeft.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:43
Wat zijn de verdere eisen qua opslag etc..? Er zijn erg veel laptops te koop voor het bedrag wat je noemt, maar om daar de juiste uit te kiezen is het wel handig om te weten wat je ongeveer verwacht van de laptop.

Offtopic: Ik blijf het wel vreemd vinden dat scholen dan niet gewoon zelf een laptop voorschrijven / aanbieden. Zo krijg je allemaal verschillende laptops, waarvan sommige ook totaal niet geschikt zijn. Het kan goed zijn dat er leerlingen komen met een laptop die eigenlijk niet meer voldoet, en hierdoor minder goed de lessen kan volgen. Wat als een laptop stuk is? Zou handig zijn als een school daar iets voor regelt..

[ Voor 50% gewijzigd door Rik. op 15-05-2018 20:09 ]

• Cavemania
Opslag is in principe geen vereiste. Ze werken via OneDrive. Alles in de cloud.

Vereisten BYOD

Ik begrijp wel wat je zegt met een merk/model voorschrijven. Dat deden ze op deze school ook. Iedereen moest een MacBook hebben. Dit brengt veel kosten met zich mee. Het BYOD principe hebben ze voor gekozen zodat iedereen een device kan kiezen wat bij zijn of haar budget past. Ook kan het al een device zijn wat al in gebruik is binnen het gezin.

• A de Jong
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-07 17:09
Ivm Chrome: vlgs mij kun je dan alleen Office(365) uit de cloud gebruiken, de online versies van Word, Excel en PowerPoint e.d. Check zelf even of dat zo is. Die online versies hebben namelijk minder functionaliteit en zijn lastiger te bedienen dan 'lokale' versies die je met Windows of IOS installeert. Afweging is natuurlijk geheel aan jullie zelf.

• Cavemania
Had idd gelezen dat je de online versie van office moet gebruiken. Zal zeker even kijken naar de functionaliteit. Dat is wel belangrijk, bedankt voor de tip
Pagina: 1