Ik heb naar mijn idee problemen gekregen met mijn pc, sinds de aanschaf van een ssd (Samsung evo 850), maar kan dit niet met zekerheid zeggen.
Windows 10 staat op de ssd geïnstalleerd op m'n verouderde systeem:
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3 GHz
Asus P5W DH Deluxe
Corsair 4GB TWIN2X2048-5400C4
2x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Tagan 530Watt
Sapphire Radeon HD5750
Tijdens het werken op de pc, kreeg ik wel eens een bsod. Meestal kon ik na rebooten weer verder werken. Later leek dit erger te worden en kwam ik in een soort bootloop, waarbij ik constant in de herstel modus kwam, dan weer rebooten en direct weer bsod.
Wat dan leek te helpen was even de ssd loskoppelen van sata en weer vast. Als ik dan de pc aanzette kon ik weer werken.
Nu werkt dit ook niet meer. Wat ik ook doe, ik blijf bsod krijgen en kom niet meer in windows.
Wat ik geprobeerd heb:
-Andere sata kabel
-Andere aansluiting op mb
- Geheugen getest door steeds met 1 bankje te booten.
- chkdsk /f/r, vond geen fouten.
- Herstelpunt - > er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden (0x80070003)
- Foutopsporing inschakelen
- Veilige modus inschakelen - > bsod
- Automatisch herstel - > kan niet hersteld worden met automatisch herstel.
- Pc opnieuw instellen (persoonlijke bestanden behouden) - > Er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc, er is niets gewijzigd.
- Automatisch opnieuw opstarten na fout uitgezet. Blijft op bsod staan.
Op de ssd staan wat bestanden die ik wil behouden, dus wil liever niet volledig formateren.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Windows 10 staat op de ssd geïnstalleerd op m'n verouderde systeem:
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3 GHz
Asus P5W DH Deluxe
Corsair 4GB TWIN2X2048-5400C4
2x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Tagan 530Watt
Sapphire Radeon HD5750
Tijdens het werken op de pc, kreeg ik wel eens een bsod. Meestal kon ik na rebooten weer verder werken. Later leek dit erger te worden en kwam ik in een soort bootloop, waarbij ik constant in de herstel modus kwam, dan weer rebooten en direct weer bsod.
Wat dan leek te helpen was even de ssd loskoppelen van sata en weer vast. Als ik dan de pc aanzette kon ik weer werken.
Nu werkt dit ook niet meer. Wat ik ook doe, ik blijf bsod krijgen en kom niet meer in windows.
Wat ik geprobeerd heb:
-Andere sata kabel
-Andere aansluiting op mb
- Geheugen getest door steeds met 1 bankje te booten.
- chkdsk /f/r, vond geen fouten.
- Herstelpunt - > er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden (0x80070003)
- Foutopsporing inschakelen
- Veilige modus inschakelen - > bsod
- Automatisch herstel - > kan niet hersteld worden met automatisch herstel.
- Pc opnieuw instellen (persoonlijke bestanden behouden) - > Er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc, er is niets gewijzigd.
- Automatisch opnieuw opstarten na fout uitgezet. Blijft op bsod staan.
Op de ssd staan wat bestanden die ik wil behouden, dus wil liever niet volledig formateren.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
PSN: Mondaatje