Pc bij opstarten bsod en komt niet in windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:54
Ik heb naar mijn idee problemen gekregen met mijn pc, sinds de aanschaf van een ssd (Samsung evo 850), maar kan dit niet met zekerheid zeggen.
Windows 10 staat op de ssd geïnstalleerd op m'n verouderde systeem:

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3 GHz
Asus P5W DH Deluxe
Corsair 4GB TWIN2X2048-5400C4
2x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Tagan 530Watt
Sapphire Radeon HD5750

Tijdens het werken op de pc, kreeg ik wel eens een bsod. Meestal kon ik na rebooten weer verder werken. Later leek dit erger te worden en kwam ik in een soort bootloop, waarbij ik constant in de herstel modus kwam, dan weer rebooten en direct weer bsod.
Wat dan leek te helpen was even de ssd loskoppelen van sata en weer vast. Als ik dan de pc aanzette kon ik weer werken.

Nu werkt dit ook niet meer. Wat ik ook doe, ik blijf bsod krijgen en kom niet meer in windows.

Wat ik geprobeerd heb:

-Andere sata kabel
-Andere aansluiting op mb

- Geheugen getest door steeds met 1 bankje te booten.
- chkdsk /f/r, vond geen fouten.
- Herstelpunt - > er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden (0x80070003)
- Foutopsporing inschakelen
- Veilige modus inschakelen - > bsod
- Automatisch herstel - > kan niet hersteld worden met automatisch herstel.
- Pc opnieuw instellen (persoonlijke bestanden behouden) - > Er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc, er is niets gewijzigd.
- Automatisch opnieuw opstarten na fout uitgezet. Blijft op bsod staan.

Op de ssd staan wat bestanden die ik wil behouden, dus wil liever niet volledig formateren.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Aangezien je zo goed als alles al getest hebt en dat allemaal geen echte geeft, is het misschien beste om een ubuntu/knoppix live cdtje/usb te booten; alle bestanden kopieren van je SSD naar 1 van de samsung schijven en toch maar windows opnieuw installeren.

Mss is de aansluiting op de schijf zelf kaduuk. Aangezien je BSOD krijgt en vroeger het hielp om even met de kabel te frusten.

Dan kan je windows gewoon opnieuw installeren. Werkt alles zonder BSOD, leuk voor jou en kanje je gegevens terug kopieren. Als die moeilijk doet tijdens installatie of direct terug BSOD's geeft, dan vrees is ik je SSD ver stuk is (of beschadigd)

Dat heb ik al geleerd, als iets half werkt, zo snel mogelijk backup maken

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:52:
Aangezien je zo goed als alles al getest hebt en dat allemaal geen echte geeft, is het misschien beste om een ubuntu/knoppix live cdtje/usb te booten; alle bestanden kopieren van je SSD naar 1 van de samsung schijven en toch maar windows opnieuw installeren.

Mss is de aansluiting op de schijf zelf kaduuk. Aangezien je BSOD krijgt en vroeger het hielp om even met de kabel te frusten.

Dan kan je windows gewoon opnieuw installeren. Werkt alles zonder BSOD, leuk voor jou en kanje je gegevens terug kopieren. Als die moeilijk doet tijdens installatie of direct terug BSOD's geeft, dan vrees is ik je SSD ver stuk is (of beschadigd)

Dat heb ik al geleerd, als iets half werkt, zo snel mogelijk backup maken
Oké dankjewel. Ik ben nu voor 't eerst Ubuntu aan 't installeren op de andere hdd. Alleen duurt dit enorm lang. Heb ook niet goed opgelet bij schijfruimte toewijzen (slepen). Nu heb ik 287gb gereserveerd voor Linux... Kan ik dit later nog ongedaan maken?

De cursor draait wel al de heletijd maar is al 20 min bezig zonder veranderingen of volgende stappen.
Klopt dit? Durf ook niet te onderbreken, omdat ik bang ben dat ik dan deze hdd sloop...

(waarom het plaatje op z'n kop staat weet ik niet...)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/144b1jt.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 13-05-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Is nog steeds bezig... Kan ik dit proces onderbreken?

Edit: eindelijk gaat ie verder... Bijna een uur :-$

[ Voor 34% gewijzigd door Monda op 13-05-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Btw, je hoefde geen ubuntu te installeren. Je kan gewoon ubuntu draaien vanop cd en zo alles backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 11:56
Wat ik gedaan zou hebben is de overclock uitzetten en dan proberen in windows te komen. Ik had ook last van BSOD in windows 10 en kwam doordat ik een te lage voltage had ingesteld voor mijn overclock.

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:16:
Btw, je hoefde geen ubuntu te installeren. Je kan gewoon ubuntu draaien vanop cd en zo alles backuppen.
Oké ik zag m'n andere schijven niet toen ik ubuntu draaide vanaf de usb... Pas toen ik ubuntu geïnstalleerd had zag ik al m'n andere schijven staan... Maar misschien iets niet goed gedaan. Back uppen is inmiddels wel gelukt. Moet alleen nog Ubuntu en partitie verwijderen. En natuurlijk alles weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Basverhaak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:52:
Wat ik gedaan zou hebben is de overclock uitzetten en dan proberen in windows te komen. Ik had ook last van BSOD in windows 10 en kwam doordat ik een te lage voltage had ingesteld voor mijn overclock.
Ja dat zou ook nog kunnen. Heb ik idd in verleden ook gehad. Te ver overclocked en steeds bsod. Ik heb nu een clean install gedaan en vooralsnog niet gehad. Als 't weer terugkomt ga ik dat wel terug zetten naar standaard (2,4 ghz). Thnx voor de tip.

Nog een vraagje... Ik heb nu mijn ssd geformatteerd en opnieuw windows 10 geïnstalleerd. Echter zie ik nu in Magician van Samsung dat AHCI deactivated staat. Ook de benchmarks zijn een stuk lager van de ssd.

Terwijl ik zeker weet dat AHCI aan staat in de bios. Voor het formateren etc stond dit wel geactiveerd... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Correcte sata driver geinstalleerd in windows? Je hebt zoveel zitten klooien in bios, mss is die na reset terug op emulation komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:30:
Correcte sata driver geinstalleerd in windows? Je hebt zoveel zitten klooien in bios, mss is die na reset terug op emulation komen te staan?
Oh ik heb eigenlijk geen en idee. Dacht dat de sata drivers automatisch geïnstalleerd werden met windows. Niet zo'n idee hoe of wat.

Qua kloten in de bios valt 't wel mee. Ik heb enkel de boot prioriteit aangepast, ivm Ubuntu en clean windows install...AHCI stond nog aan. Ik heb juist nog gekeken tijdens de eerste reboot na clean install ...

[ Voor 10% gewijzigd door Monda op 13-05-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Bij mijn laptop installeert die ook een of andere vage SATA/IDE driver welke wel werkt. Ik moet de driver manueel installeren of ik ontbreek ook AHCI. (AMD chipset moederbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Wat zegt je BSOD eigenlijk? Wat is de error code, daarmee kunnen wij veel meer.

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Basverhaak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:05:
Wat zegt je BSOD eigenlijk? Wat is de error code, daarmee kunnen wij veel meer.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/z8ok4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
1. Reboot your computer until you see ‘Preparing Automatic Repair’. It usually takes three attempts to get this message.
2. Select Advanced options, then Troubleshoot, Advanced options and Command Prompt.
3. Type or paste ‘cd c:\windows\system32\config’ and press Enter.
4. Type or paste ‘MD backup’ and press Enter.
5. Type or paste ‘copy *_* backup’ and press Enter. The window will show the files as they are copied. Wait for them to finish before proceeding.
6. Type or paste ‘CD regback’ and press Enter. You should see copies of your registry files with a number next to them. If that number is no 0, continue.
7. Type or paste ‘copy *_* ..’ and press Enter.
8. You will be asked to confirm copy, type ‘a’ and press Enter.
9. Reboot your PC.

Heb je dat al geprobeerd? Het lijkt geen overclock error. En ik zie ook dat je de test builds gebruikt, dan kan je beter zeggen GSOD. Heb die tips op een website gevonden:
http://www.tomshardware.c...em-config-info-error.html

EDIT:
De bios settings zouden niet een heel groot probleem moeten veroorzaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Basverhaak op 13-05-2018 19:25 ]

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Basverhaak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:24:
1. Reboot your computer until you see ‘Preparing Automatic Repair’. It usually takes three attempts to get this message.
2. Select Advanced options, then Troubleshoot, Advanced options and Command Prompt.
3. Type or paste ‘cd c:\windows\system32\config’ and press Enter.
4. Type or paste ‘MD backup’ and press Enter.
5. Type or paste ‘copy *_* backup’ and press Enter. The window will show the files as they are copied. Wait for them to finish before proceeding.
6. Type or paste ‘CD regback’ and press Enter. You should see copies of your registry files with a number next to them. If that number is no 0, continue.
7. Type or paste ‘copy *_* ..’ and press Enter.
8. You will be asked to confirm copy, type ‘a’ and press Enter.
9. Reboot your PC.

Heb je dat al geprobeerd? Het lijkt geen overclock error. En ik zie ook dat je de test builds gebruikt, dan kan je beter zeggen GSOD. Heb die tips op een website gevonden:
http://www.tomshardware.c...em-config-info-error.html

EDIT:
De bios settings zouden niet een heel groot probleem moeten veroorzaken.
Oh top dankjewel. Ja klopt het is dan eigenlijk gsod. Ik sla dit gelijk op als het zich weer voordoet. Nu ik geformatteerd heb, is het meer gebeurd, maar voor het geval het weer gebeurt, hou ik dit bij de hand.

Waar ik nog wel mee zit is AHCI. Maar ik ga zo weer even in de bios kijken. Ik dacht ook gelezen ze hebben dat je dit moet instellen voor je een ssd koppelt en een clean install doet, maar misschien ben ik in de war. Dit was overigens wel het geval, aangezien ik hier niks heb aangepast en gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:38:
Bij mijn laptop installeert die ook een of andere vage SATA/IDE driver welke wel werkt. Ik moet de driver manueel installeren of ik ontbreek ook AHCI. (AMD chipset moederbord)
Oké duidelijk! Ga ik even checken dan. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik heb geprobeerd de drivers te updaten (Intel 975x). Dit is wel gelukt maar er is niets veranderd.
Ik zie bij apparaatbeheer AHCI controller. Deze veranderd naar: Intel ICH7R/DH SATA AHCI controller.
Maar Samsung magician geeft nog steeds AHCI deactivated aan...
Iemand een idee? Misschien op een andere sata aansluiting? Vaak werken deze toch op verschillende snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Andere snelheden, dan zal je ook andere kleuren sata poorten moeten hebben..
Ik draai ook Insider Builds, in de Red stone update zat een bug die BSODs veroorzaakte. Heb hem zelf gelukkig niet gehad.
Overigens is dit het risico van Insider Builds draaien, dan kan er wel eens wat mis gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
mAiden88 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:24:
Andere snelheden, dan zal je ook andere kleuren sata poorten moeten hebben..
Ik draai ook Insider Builds, in de Red stone update zat een bug die BSODs veroorzaakte. Heb hem zelf gelukkig niet gehad.
Overigens is dit het risico van Insider Builds draaien, dan kan er wel eens wat mis gaan..
Ja ik moet 't denk niet in de aansluitingen zoeken, want die heb ik niet gewijzigd. Ik denk eerder dat er iets is misgegaan bij het installeren van Windows icm de AHCI driver oid. Ik las dat meer mensen problemen hadden hiermee. Vooral om 't achteraf dan nog aan te krijgen als windows al is geïnstalleerd.
Men zegt dat je eerst AHCI in de bios gewijzigd moet hebben voor Windows geïnstalleerd wordt. Maar dit was bij mij al het geval. In de bios is niets gewijzigd. AHCI stond al aan en werkte gewoon goed.

Klopt idd van de insiders build. Hier ben ik ook mee gestopt. Dus Hoop op minder gsod ;)

Als iemand een inzicht heeft mbt AHCI, hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Update mbt het AHCI probleem...
Heb een oudere versie van Samsung Magistic geïnstalleerd en daar is AHCI wel geactiveerd... Als ik dan weer naar de nieuwste versie update, is AHCI weer gedeactiveerd...
8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Monda op 16-05-2018 18:00 ]

Pagina: 1