Macbook air geen verbinding iPhone X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuup
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 11:07
Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe Macbook Air. Gisteren wilde ik mijn iPhone X hierop aansluiten via USB maar dat lukte niet. De telefoon heeft steeds een seconde contact en schiet dan weer weg en dat gaat zo door. Dit is ook het geval met andere telefoons die ik aan sluit.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de USB poorten lag, maar dat is niet het geval. Een USB sticks krijgt wel verbinding. Vervolgens heb ik mijn telefoon aan een andere computer verbonden; dit lukte wel.

Vraag is nu wat er aan de hand is en hoe ik het probleem kan verhelpen!

[ Voor 7% gewijzigd door ekuup op 13-05-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Lees dit even helemaal door in de tussentijd zal ik kijken of ik eventueel meer kan vinden indien nodig. https://support.apple.com/en-us/HT204095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37

SuBBaSS

-has Ryzen

Gebruik je hiervoor de originele usb-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 12:52
SuBBaSS schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:40:
Gebruik je hiervoor de originele usb-kabel?
Zelfde probleem op macbook air, mac mini, imac. Met Niet originele kabels. Koop of originele Apple kabels, of haal ze met de "oficiele apple made for iphone" certificering. Zelf goede ervaring met de kabels van Celly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37

SuBBaSS

-has Ryzen

jctjepkema schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Zelfde probleem op macbook air, mac mini, imac. Met Niet originele kabels. Koop of originele Apple kabels, of haal ze met de "oficiele apple made for iphone" certificering. Zelf goede ervaring met de kabels van Celly.
Er zijn idd. alternatieven die werken, zelf niet heel veel ervaring mee maar is genoeg over te vinden in bepaalde topics hier. Sowieso kun je met 3rd party merken die apple zelf ook voert (zoals Belkin) 'het risico' wel nemen.
Heb dat zelf bijv. met meerdere action lightning kabels geprobeerd. Met sommigen was alleen te laden, bij anderen werkte alles een tijdje goed maar ging om onduidelijke redenen alsnog problemen geven bij verbinden met itunes enzo. Op een windows pc, dat wel. Denk dat MacOS/apple hardware er nog wel wat kritischer over is.