Wat is werkelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
reviews: De maakbaarheid van beeld en geluid

Sectie "Waarschuwingen en tegenmaatregelen", één-na-laatste paragraaf, laatste zin:
Een van de aanbevelingen is dat de NASA en NIST methodes ontwikkelen om dit soort vervalsingen tegen te gaan.
Het klinkt mij zeer vreemd in de oren dat NASA hier iets mee te maken zou hebben. In de bron kan Ctrl+F "NASA" inderdaad niet vinden. Zoeken op "NSA" geeft het volgende:
Recommendation #11: NIST and the NSA should explore technological options for countering AI-enabled forgery.
Dit lijkt precies de zin te zijn die voor het artikel vertaald is. Dat de bron hier "NSA" zegt lijkt mij voldoende om te concluderen dat "NASA" een typefoutje was.

@duqu: Bovenstaande is overdreven specifiek en veel uitgebreider onderbouwd dan nodig, maar ik dacht dat het beter was om teveel detail te geven dan te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Dank! Was er even niet, vandaar de late reactie. Is een tikfoutje inderdaad en zal het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
Oei nogal cruciaal foutje. stel je voor... 'nasa' 'vervalsingen', en dan.... 'poppen aan't dansen'.
Goed opgelet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd