Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe custom pc, in elkaar laten zetten bij informatique. Na een paar dagen kreeg ik strepen op t scherm. Had een post gemaakt op tweakers en men dacht ook dat het aan me videokaart lag, ik zelf ook al. Dus die laten vervangen door een hele andere versie. Dat gaat nu een week goed en nu krijg ik weer dezelfde strepen. Het beeldscherm heb ik al vervangen want de oude had een krasje, maar is wel het zelfde model als het daar aan kan liggen.
Bij elke game die ik speel gebeurt dit nu, soms na een half uur spelen, soms na 2 uur spelen. Ik doe niet aan overclocken, heb niks bijzonders veranderd aan mn pc of de instellingen..
Dit gebeurt meestal tijdens laadschermen of als ik alt tab.

Hier 2 videos die ik met mn mobiel heb gefilmd, en geupload naar youtube:

YouTube: pc fix 1

YouTube: pc fix 2

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt? Advies zou fijn zijn. Ik zelf heb namelijk echt geen idee en kon niet zo snel wat via google vinden wat er op lijkt.

Ik heb een i7 8700k, gigabyte z370 ultra gaming en een gigabyte aorus rx 580.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Drivers zijn allemaal up to date ? Verder zou ik dit voorleggen bij het bedrijf waar je je pc hebt laten bouwen. Als je pc niet werkt zoals je mag verwachten dan zouden zij hier iets in moeten gaan doen.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat lijkt inderdaad een driver issue? Al eens een andere game of applicatie geprobeerd?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Gri77ie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 02:40:
Drivers zijn allemaal up to date ? Verder zou ik dit voorleggen bij het bedrijf waar je je pc hebt laten bouwen. Als je pc niet werkt zoals je mag verwachten dan zouden zij hier iets in moeten gaan doen.
Ja, alle drivers zijn up to date en zelfs uit wanhoop een paar keer opnieuw geinstalleerd. Als ik er niet uit kom ga ik inderdaad naar dat bedrijf toe, maar ik zou t ook graag zelf oplossen als t lukt. Dan leer ik er nog eens wat van.
_Dune_ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 03:01:
Dat lijkt inderdaad een driver issue? Al eens een andere game of applicatie geprobeerd?
Jep, verschillende games geprobeerd, ook van verschillende platformen zoals steam, uplay, origin. Ook op ssd en hd allebei geinstalleerd, overal hetzelfde probleem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Undercovert schreef op zondag 13 mei 2018 @ 03:45:
[...]

Ja, alle drivers zijn up to date en zelfs uit wanhoop een paar keer opnieuw geinstalleerd. Als ik er niet uit kom ga ik inderdaad naar dat bedrijf toe, maar ik zou t ook graag zelf oplossen als t lukt. Dan leer ik er nog eens wat van.

[...]

Jep, verschillende games geprobeerd, ook van verschillende platformen zoals steam, uplay, origin. Ook op ssd en hd allebei geinstalleerd, overal hetzelfde probleem helaas.
Ik begrijp dat je er graag van wilt leren. Maar kennelijk is er iets niet in orde met het systeem. Je computer is net nieuw en je hebt er goed geld voor betaald. Zou het een eigen bouw zijn, of ouder systeem snap ik dat je stap voor stap gaat uitdokteren wat er aan de hand is. Echter nu mag het bedrijf wat je pc heeft geleverd dit probleem gaan uitzoeken en oplossen.

Het is wat lastig om te bepalen wat het probleem dan kan zijn. Zou ook een warmte-issue kunnen zijn of misschien wel een defect moederbord. Je hebt gewoon garantie op je PC en dus zou ik terug gaan naar het bedrijf.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Hoeveel hertz is je monitor en hoeveel hertz heb je ingesteld op je pc? Daarnaast kun je in plaats van de nieuwste driver misschien ook een keer een oudere proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Gri77ie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 04:06:
[...]

Ik begrijp dat je er graag van wilt leren. Maar kennelijk is er iets niet in orde met het systeem. Je computer is net nieuw en je hebt er goed geld voor betaald. Zou het een eigen bouw zijn, of ouder systeem snap ik dat je stap voor stap gaat uitdokteren wat er aan de hand is. Echter nu mag het bedrijf wat je pc heeft geleverd dit probleem gaan uitzoeken en oplossen.

Het is wat lastig om te bepalen wat het probleem dan kan zijn. Zou ook een warmte-issue kunnen zijn of misschien wel een defect moederbord. Je hebt gewoon garantie op je PC en dus zou ik terug gaan naar het bedrijf.
Ja dat ga ik komende week ook wel doen denk ik. Maar dan is me pc misschien ook weer een week weg en daar heb k ook geen zin in haha.
skipe schreef op zondag 13 mei 2018 @ 05:54:

Hoeveel hertz is je monitor en hoeveel hertz heb je ingesteld op je pc? Daarnaast kun je in plaats van de nieuwste driver misschien ook een keer een oudere proberen?
Monitor is 144 hertz, bij windows instellingen ook al op 144 gezet en ook in het amd programma. Zou een oude driver kunnen proberen inderdaad, moet ik even daar naar zoeken. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Om vast te stellen of het een warmte probleem is (want daar klnkt het wel naar), zou je in ieder geval kunnen controleren of de fan op de videokaart wel gaat spinnen als je de PC aan staat. Wordt de koeler niet normaal heet?
Zou het kunnen dat de airflow in de kast niet optimaal is, waardoor de kaart te heet wordt?
Dat zijn nog dingen die je kunt controleren voordat je er mee terug gaat naar de leverancier.
Dan kun uje ook direct aangeven waar dat je denkt dat het aan ligt.

Succes er mee.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1