Coins gestolen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyOZ
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-08-2023
Na het publiceren van de wachtwoordenzoekmachine eind maart/begin april ben ik blijkbaar wat te laks geweest met het aanpassen van mijn wachtwoorden. In die tijd heb ik niets gemerkt behalve dat ik op een ochtend mijn mailbox opende en het leek alsof iemand in mijn mail was geweest. Toen heb ik mijn wachtwoord direct veranderd maar niet aan mijn coinpayments gedacht.

Nu een ruime maand later kreeg ik een email van coinpayments met een 2FA-code. Deze was ongelezen (ik heb mijn wachtwoord inmiddels dus veranderd) maar ik werd er natuurlijk wel wat ongemakkelijk van. Ingelogd op mijn coinpayments, en inderdaad, 4 april zijn al mijn coins gestolen/overgeschreven. Ik heb een support ticket bij coinpayments met de vraag of zij iets kunnen betekenen, maar ik ga er al vanuit dat die coins gewoon weg zijn.
Hoe dan ook, misschien is het leuk om uit te zoeken waar die coins naartoe zijn? En wie ze heeft? ik heb

*knip*

De reden dat ze bij mijn coins konden is dus omdat ik met 3 verschillende wachtwoorden alle sites gebruikte, wel soms wat verschillende hoofdletters/speciale tekens etc. Ben nu over op een heel ander systeem met voor iedere website een ander wachtwoord met allerlei willekeurige letters en cijfers. Te debiel dat 99% van de bevolking dit allemaal moet doen, omdat er een kleine groep is die niet capabel genoeg is om voor zichzelf te kunnen zorgen zonder van anderen te moeten stelen.

[ Voor 33% gewijzigd door F_J_K op 13-05-2018 11:24 . Reden: Het zuigt voor je, maar laten we geen heksenjacht doen en geen persoonsgegevens publiceren. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben nu over op een heel ander systeem met voor iedere website een ander wachtwoord met allerlei willekeurige letters en cijfers. Te debiel dat 99% van de bevolking dit allemaal moet doen, omdat er een kleine groep is die niet capabel genoeg is om voor zichzelf te kunnen zorgen zonder van anderen te moeten stelen.
Even voor de duidelijkheid ...
Er wordt al jaren gewaarschuwd dat je NIET dezelfde wachtwoorden moet gebruiken op verschillende pagina's.
En jij doet juist dat ?

Wat wil je nu van ons horen, dat we het nooit meer zullen doen, en iedereen waarschuwen dat ze niet mogen inloggen op andere accounts ?

Heb je een idee waarom Lips, Nemef en andere sleutelfabrieken zoveel verschillende modellen maken ?
Misschien omdat het anders handig is om bij de buren zomaar binnen te stappen ?

Sorry, maar hier kan ik gewoon geen medelijden mee hebben, iets met een gewaarschuwd mens ...

edit :
1851.35 XEM = 500€
20.10 LSK = 163€
3.710 XMR = 610 €
Je hebt iig geluk dat je LTC niet doorgingen, á 9000€
Tja, het niet opletten kost je dus bijna 1300€
Dure les ...

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 13-05-2018 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:02

Blokker_1999

Full steam ahead

Tjah, je kan het gaan aangeven bij de politie, verhoog je de statistiek mee maar de kans dat je ooit iets terug zult zien is natuurlijk zeer klein.

En over wachtwoorden is de laatste 10 jaar al genoeg gezeverd, iedereen die ook maar een beetje van veiligheid houdt weet al lang dat unieke wachtwoorden en degelijke 2FA van levensbelang zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<knip> Nuttig..

[ Voor 94% gewijzigd door Grotman op 13-05-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
We gaan hier niet op heksenjacht, maar wel erg rot voor je dat je zoveel schade hebt!
Ik zie dat je al beseft hebt hoe je dit kan voorkomen in de toekomst, dus ik gooi dit topic maar dicht aangezien de kans groot is op nog meer eigen schuld dikke bult reacties.

Dit topic is gesloten.