Ipad disconnect steeds van de wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ Lock
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2020
Mijn vraag:

Mijn Ipad blijft om de paar minuten willekeurig disconnecten van de wifi. Het wifi signaal valt niet weg maar de ipad verliest wel verbinding. Vervolgens selecteer ik bij instellingen weer het netwerk en is alles weer even prima. Waarom blijft de ipad niet verbonden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Apple iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular (zonder SIM) 32GB met ios 11.3.1 en ik heb een KPN wifi versterker verbonden aan het netwerk via kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de Ipad meerdere malen opnieuw opgestart. Ik heb de router opnieuw opgestart. Ik heb het wifi signaal geswitcht naar alleen 2.4GHz en/of naar 5GHz. Op mijn Galaxy S6 heb ik nergens last van en op twee verschillende laptops ook niet. Het ligt niet aan het bereik, en er zitten niet teveel muren tussen de router/versterker en de ipad.

Beste antwoord (via TJ Lock op 14-05-2018 00:00)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Probeer even je netwerk instellingen te herstellen. Dat wil nog al eens werken met een dergelijke klacht.

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerk instellingen.

Mocht dit niet helpen dan kan je proberen een hotspot te maken met je Smartphone. Houd de iPad daar ook geen verbinding mee dan is hij stuk. Lukt dat wel dan zit het in je WiFi netwerk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 17:20
Ipad nieuwste software? Router nieuwste software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ Lock
Yes, beide up-to-date

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Probeer even je netwerk instellingen te herstellen. Dat wil nog al eens werken met een dergelijke klacht.

Mocht dit niet helpen dan kan je proberen een hotspot te maken met je Smartphone. Houd de iPad daar ook geen verbinding mee dan is hij stuk. Lukt dat wel dan zit het in je WiFi netwerk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@TJ Lock
Je geeft aan dat je een KPN versterker hebt.

Is het probleem voor/na het plaatsen van de versterker begonnen?

Zoja, begin bij de basis en trek deze versterker(tijdelijk) uit. En kijk hoelang je WiFi op je iPad nu wel stand houdt,

Misschien zitten je router en versterker op een ander kanaal ?(en overlapt het signaal elkaar)

[ Voor 4% gewijzigd door frankym op 13-05-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TJ Lock Wat Donstil zegt kun je proberen, en zet ook even handmatig het mobiele netwerk uit. Schuif de vliegtuigmodus aan en verbind dan met WiFi. Hoe heb je verder je instellingen staan, gewoon basis ?
Gebruik je eoa VPN ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je toevallig de wifi-assistentie aanstaan (onder de mobiel netwerk instellingen)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJ Lock
Donstil schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:33:

Dit lijkt gewerkt te hebben, thanks voor de simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariaW
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01-2021
Ditzelfde probleem had ik ook met m'n Ipad. Nadat ik VPN had uitgeschakeld was het probleem opgelost.
Pagina: 1