Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1071625

Topicstarter
Hallo,

Ik ben radeloos en heb dus besloten om hier mijn probleem voor te leggen. Ik heb geprobeerd om te zoeken naar informatie maar kon niets vinden waar ik wat aan zou hebben. Ik heb zelf opnieuw verbinding gemaakt met de wifi-verbinding en heb ook de modem gereset.

Het probleem is dus dat ik iedere keer na een minuut of 5-10 uitval qua verbinding. Bijvoorbeeld tijdens FIFA profclubs of gewoon een potje seizoenen. Ook bij GTA kwam dit probleem voor. Het internet doet het gewoon goed en ook als verbinding test staat alles goed. Ik snap niet hoe dit probleem dan ook voorkomt en wat ik er eventueel tegen kan doen? De modem is ook erg dichtbij mijn PS4 dus ook dat kan het niet zijn.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet,

O2O-Oussama

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
Ik heb een antwoord wat je niet wilt horen:

gebruik een kabel voor je PS4: sneller en stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zetje01 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:38:
Ik heb een antwoord wat je niet wilt horen:

gebruik een kabel voor je PS4: sneller en stabieler.
Snap ik.. maar de plek van mijn router en de plek van mijn PS4 liggen wat onhandig van elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh en voorheen deed hij het altijd gewoon goed. Problemen begonnen week geleden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
Je zou met een app op je mobieltje kunnen checken (wifi analyzer) of er misschien een beter wifi kanaal voor je router beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:57
Mijn PS4 ondersteunde alleen 2.4Ghz wifi wat echt niet te doen was met de EA servers. Sinds ik via de kabel speel werkt het perfect. Ondanks de korte afstand was het signaal gewoon niet stabiel genoeg. Ondersteunt jouw PS4 dit wel? Ik had geen PS4 pro oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb werkelijk geen idee. Eerst was alles echt top, alles ging soepel en snel. Tot ik op gegeven moment ergens vorige week echt vaak merkte dat ik amper een potje fatsoenlijk kon afmaken. Met alles werkt mijn wifi top, behalve dan met mijn PS4. Heel random moment loopt het vast en valt het uit. En vervolgens doet mijn wifi het weer alsof er niks aan de hand was. Misschien iets instellen dacht ik qua DNS ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De modem is ook erg dichtbij mijn PS4 dus ook dat kan het niet zijn.
+
mijn router en de plek van mijn PS4 liggen wat onhandig van elkaar..
+
Problemen begonnen week geleden ongeveer.
Ongetwijfeld ligt het aan mij maar wat is er vorige week veranderd dan? Zijn er buren aan de gang geweest met hun eigen WiFi? Heb je al gemeten wat de signaalsterkte is op de plek van je PS4? Heb je provider al gebeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:54:
[...]

+

[...]

+

[...]

Ongetwijfeld ligt het aan mij maar wat is er vorige week veranderd dan? Zijn er buren aan de gang geweest met hun eigen WiFi? Heb je al gemeten wat de signaalsterkte is op de plek van je PS4? Heb je provider al gebeld?
Oh, ja de router en de ps4 zitten wel in één ruimte maar zou onhandig zijn om een kabel te moeten zetten door het midden van de kamer. En ik zou het echt niet weten? Wel weet ik dat als ik de verbinding test van PS4 uitvoer dat alles succesvol uitkomt en de signaalsterkte altijd wel op 90+% komt (94, 98 etc). Daarom vind ik het zo vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Anoniem: 1071625 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:58:
[...]

Oh, ja de router en de ps4 zitten wel in één ruimte maar zou onhandig zijn om een kabel te moeten zetten door het midden van de kamer. En ik zou het echt niet weten? Wel weet ik dat als ik de verbinding test van PS4 uitvoer dat alles succesvol uitkomt en de signaalsterkte altijd wel op 90+% komt (94, 98 etc). Daarom vind ik het zo vaag..
Gewoon een kabel langs de muur trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Zeker bij wifi zegt signaalsterkte zo goed als niks. Het is niet alleen een broadcast-protocol, maar ook een gedeelde-frequentie protocol, en er zit wel méér op die radioband dan alleen wifi.

Misschien is een van je buren aan het netflixen over dezelfde 2,4GHz band, staat er een garagedeur ergens, of is er babyfoon ergens actief. Als je 5GHz kan gebruiken, zet die 2,4 band dan uit/forceer het op een ander SSID, en ga naar 5GHz. Maar nogmaals, tenzij je je PS4 constant door versjouwd... een kabeltje is wel zó veel stabieler... en met wat wil is een hoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm oke, dus het heeft echt niets te maken met bepaalde instellingen qua DNS et cetera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 1071625 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:15:
Hmm oke, dus het heeft echt niets te maken met bepaalde instellingen qua DNS et cetera?
Daar is dus niks over te zeggen zolang jij niets meet. Installeer eens een wifi analyzer app op je telefoon, en kijk hoe druk het is op elke frequentie. Staat jouw netwerk wel op de rustigste frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TommyboyNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:25:
[...]

Daar is dus niks over te zeggen zolang jij niets meet. Installeer eens een wifi analyzer app op je telefoon, en kijk hoe druk het is op elke frequentie. Staat jouw netwerk wel op de rustigste frequentie?
Doe ik nu, hoe dien ik dit precies te meten en wat moet ik hier vermelden qua gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
De boogjes geven aan op welke kanalen alle omliggende wifi netwerken zitten. Jij wil dat jouw netwerk op een rustig plekje zit. De kanalen hebben overigens wel overlap, dus in de praktijk zijn er maar 3 bruikbare kanalen; 1, 6, en 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TommyboyNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:00:
De boogjes geven aan op welke kanalen alle omliggende wifi netwerken zitten. Jij wil dat jouw netwerk op een rustig plekje zit. De kanalen hebben overigens wel overlap, dus in de praktijk zijn er maar 3 bruikbare kanalen; 1, 6, en 11.
Zitten we wel op dezelfde app? Wat is de exacte naam als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Anoniem: 1071625 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:02:
[...]

Zitten we wel op dezelfde app? Wat is de exacte naam als ik vragen mag?
Zoek gewoon wifi analyzer in de app store.
En: gebruikt je PS4 nou 2.4GHz wifi of 5.0GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nino_070 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:03:
[...]

Zoek gewoon wifi analyzer in de app store.
En: gebruikt je PS4 nou 2.4GHz wifi of 5.0GHz?
Heb ik gedaan, en de eerste gedownload. Ik kan hier alleen meten hoeveel mbps de wifi is en allerlei andere dingen zoals IP adres.

En hoe moet ik precies weten hoeveel ghz het gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien moeten jullie even afspreken wat voor telefoon er gebruikt wordt.

Er is voor IOS nl. geen kanalen-tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Anoniem: 1071625 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:05:
[...]

En hoe moet ik precies weten hoeveel ghz het gebruikt?
Log eens in op je router/modem (indien je beide hebt op je router) en kijk daar of zowel 2.4Ghz als 5.0Ghz zijn ingeschakeld. Probeer als beide zijn ingeschakeld eens 2.4GHz uit te schakelen en probeer of je PS4 nog wifi heeft

Reden: 2.4GHz band is relatief storingsgevoelig en wordt heel veel gebruikt in drukke gebieden.

[ Voor 10% gewijzigd door nino_070 op 13-05-2018 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nino_070 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:06:
[...]

Log eens in op je router/modem (indien je beide hebt op je router) en kijk daar of zowel 2.4Ghz als 5.0Ghz zijn ingeschakeld. Probeer als beide zijn ingeschakeld eens 2.4GHz uit te schakelen en probeer of je PS4 nog wifi heeft

Reden: 2.4GHz band is relatief storingsgevoelig en wordt heel veel gebruikt in drukke gebieden.
Waar kan ik 2.4 of 5.0 zien als ik ingelogd ben? Ik zoek namelijk.. sorry ben totaal niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Dat kan ook in zo’n wifi-analyzer app dat is misschien makkelijker. Download wat @TommyboyNL zegt eerst. Mocht je iOS gebruiken, kijk dan in Taakbeheer op Windows (op je pc/laptop) bij het tabje “netwerk” en daar staat als het goed is “Type verbinding: 802.11X”

En vermeld hier wat er ipv de X staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nino_070 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:37:
Dat kan ook in zo’n wifi-analyzer app dat is misschien makkelijker. Download wat @TommyboyNL zegt eerst. Mocht je iOS gebruiken, kijk dan in Taakbeheer op Windows (op je pc/laptop) bij het tabje “netwerk” en daar staat als het goed is “Type verbinding: 802.11X”

Heb iOS, en er staat 802.11n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nino_070 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:37:

Je maakt allemaal aannames die je niet kan laten reproduceren.
IOS heeft geen taakbeheer op de desktop - het is een telefoon ( of ipad )

IOS heeft geen open structuur zoals Android dat heeft, dat soort 'analyses' kan je helaas niet zomaar laten doen dan.

@Anoniem: 1071625 : heb je een windows-laptop, kan je insidder gebruiken om de omgeving te scannen op netwerkkanalen.
https://www.metageek.com/products/inssider/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
FreshMaker schreef op zondag 13 mei 2018 @ 02:58:
[...]

Je maakt allemaal aannames die je niet kan laten reproduceren.
IOS heeft geen taakbeheer op de desktop - het is een telefoon ( of ipad )

IOS heeft geen open structuur zoals Android dat heeft, dat soort 'analyses' kan je helaas niet zomaar laten doen dan.
Ik zeg toch ook “in het geval van iOS, gebruik dan windows om dit vast te stellen”?
Pagina: 1