Nieuwe Tweedehands - Wat te kiezen (budget tot 12,5k)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
Hallo tweakers!

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto/occasion. Omdat ik tussen de bomen het bos niet meer zie zou ik graag wat advies willen van kenners om tot een goede keuze te komen. Op dit moment rijd ik in een FoFo Mk2 station uit 2005. Qua ruimte en rijcomfort vind ik dat een erg fijne auto, echter sta ik met mijn huidige verbruik eens per week aan de pomp en dat begint aardig in de papieren te lopen. Ik ben op zoek naar een auto die wat lagere maandelijkse lasten oplevert, en ik zou ook af kunnen met een kleinere klasse auto (B segment). Afgelopen jaar heb ik ongeveer 20k afgelegd, ik verwacht over een paar maanden 25-30k af te gaan leggen per jaar met een verdeling van 1:3 stad:snelweg.

Budget: 12,5k inclusief inruil

Eisen:
- Comfortabele zit voor lange personen
- Zuinig; 1:17 of zuiniger
- A/C
- Cruisecontrol
- Hoef geen racebak, maar wil wel normaal mee kunnen komen met het verkeer (75pk+)
- Hoop er even mee door te kunnen (jaar of 5)
- Tot 60k op de teller

Nice to have:
- Bij voorkeur handbak
- 5 deur
- Stereo met BT+Telefoon

Liever niet:
- Alles Frans (peugeot/citroen/etc). Traag, veel goedkoop plastic en mijn ervaring ermee is dat ze even goed op de weg liggen als een moppenwagen.
- Suffe/Oma wagentjes (Denk daihatsu cuore etc.)

Wat heb ik zelf gevonden/Wat is mijn shortlist?
- VW Polo 1.2 (90pk)
Ik heb proefgereden in een polo (1.2) en vond dat fijn rijden. De opties van VW lijken mij relatief prijzig dus daarmee vallen occasions ook duurder uit. De editie die ik heb getest rekte tot de max van mijn budget terwijl niet alle opties die ik wil aanwezig waren. Tevens ook wat zorgen omdat men tegen (kostbare) problemen aanloopt met de TSI motoren. Onderbuikgevoel echter...

- Ford Fiësta 1.25 (80pk)
Vind het wel een knappe wagen, al komt het interieur wat gedateerd over (hello, nokia E51 is that you?) en schijnt hij wat lawaaiïg/stijf te zijn. De ecoblokken schijnen net als de TSI motoren wat kwaaltjes te hebben.

- Hyundai i20 (84pk)
Op papier de beste keuze, al denk ik niet dat ik met een glimlach richting mn auto zou lopen als ik daar elke ochtend in moest kruipen :P. Komt goed uit tests vd anwb en qua uitrusting lijkt hij het meest uitgebreid.

Wat raden jullie aan o.b.v. bovenstaand? Een van deze 3, doorsparen of juist iets heel anders waar ik naar zou moeten kijken? :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

Yucon

*broem*

Mits in echt nette staat: zet LPG in je huidige auto.

Motivatie: je bent er blijkbaar tevreden mee, het zijn goede auto's en met een wissel gooi je meestal sowieso al 1000 euro weg aan dingetjes die bij een autowissel nu eenmaal komen kijken. Dat kan ofwel wegwerken van achterstallig onderhoud zijn, en anders is het wel het feit dat een auto bij bv een dealer met up to date onderhoud en nog een extra flinke buurt nu eenmaal gewoon duurder is dan elders. Daarmee heb je je LPG installatie al grotendeels terugverdiend.

Mocht je stiekem ook gewoon een andere auto willen is dit natuurlijk niet van toepassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 12-05-2018 23:24 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Als je zuinig wilt en laag in de maandlasten kun je nog naar een Toyota Yaris Hybrid kijken. Dan haal je makkelijk 1:20 of beter.

Mocht je een Iers hogere km stand overwegen dan kan ik eigenlijk alleen een Lexus CT200h adviseren. Dan rij je wel echt een klasse hoger met veel luxe, lekker stil, en veel comfort plus dat 1:22 echt reëel haalbaar is en ze eigenlijk nooit stuk gaan aangezien het onderhuids een Toyota Prius is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Al eens aan een Honda Jazz hybride gedacht? Relatief zuinig, technisch erg betrouwbaar, ligt goed op de weg en ook nog redelijk vermogen met 100pk dus het rijdt ook best lekker door... enige echte minpunt die de auto heeft is het vrij 'stoffige karakter' als in dat het imago is dat er veel door ouderen in gereden wordt.

Zoiets: https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/jazz/40126860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
@boven is LPG het wel waard met dit kilometrage? Ik merk her en der wat kraakjes maar (nog) geen echte problemen met de wagen. Hij gaat binnenkort over de 2 ton heen dus dat leek mij een goed moment om op zoek te gaan naar iets anders. Tevens heb ik ook wat moeite met het rondrijden zonder reservewiel of het opofferen van ruimte in de kofferbak. De ruimte om een kast/huis/koe/whatever achterin te gooien is juist zo fijn. :)

Yaris hybrid is een goede, de CT200h gaat op dit moment een beetje boven budget maar zou ik voor door kunnen sparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

thetrueman2 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:44:
@boven is LPG het wel waard met dit kilometrage? Ik merk her en der wat kraakjes maar (nog) geen echte problemen met de wagen. Hij gaat binnenkort over de 2 ton heen dus dat leek mij een goed moment om op zoek te gaan naar iets anders. Tevens heb ik ook wat moeite met het rondrijden zonder reservewiel of het opofferen van ruimte in de kofferbak. De ruimte om een kast/huis/koe/whatever achterin te gooien is juist zo fijn. :)

Yaris hybrid is een goede, de CT200h gaat op dit moment een beetje boven budget maar zou ik voor door kunnen sparen.
Die auto gaat waarschijnlijk nog wel even mee. Terugverdientijd is ca 30k en nog wel wat korter als je de gemiste kosten voor de autowissel meeneemt.

En ruimte.. Tja, je was voor een yaris aan het kijken. Zelfs de resterende ruimte in je focus zal meer zijn. Als je de tank op de plaats van het reservewiel legt en het reservewiel in de kofferbak hou je meer ruimte over en kun je het ook nog eens loshalen als je die koe mee moet nemen. Bij een yaris zou hij er aan een touwtje achteraan moeten rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
Een ford fiesta? 1.0 staat bekend al degelijk, redelijk rap (100pk+ variant) en zoek een titanium versie voor goede uitrustig. Ook wegligging moet goed zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:25

WhySoSerious

Be the change.

Ondanks geen handbak ga ik 't toch voorstellen. Toyota Prius 3? Ziet er naar mijn mening goed uit, ruim, zuinig en goedkoop in onderhoud. Met jouw budget zijn de plug-ins zelfs bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Geen handbak, maar mijn stem zou ook uit gaan naar de luxe Lexus CT200H. Past ook mooi binnen je budget. Erg zuinig, vrij vlot (al merk je niet dat ie in 10s op de 100 zit) en verder wat je wil.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
thetrueman2 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:17:
Afgelopen jaar heb ik ongeveer 20k afgelegd, ik verwacht over een paar maanden 25-30k af te gaan leggen per jaar met een verdeling van 1:3 stad:snelweg.
Hoe sta je tegenover diesel? Met zulke kilometrages zal een diesel zeker lonend zijn, plus kunnen diesels de zuinigheid leveren die jij zoekt. 5,8 liter / 100km is eenvoudiger voor een diesel, bij benzineauto's eindig je dan vaak met hybride of van die bejaardenauto's. Het nadeel van hybrides wil nog wel eens zijn dat ze op lage snelheden zuinig zijn, maar op de snelweg al dat voordeel kwijtraken. Als je veel snelweg rijdt is dat iets om naar te kijken.

Bij de diesel versie van de Ford Fiesta is er ruime keuze.

Een Opel Astra is misschien ook een idee? Genoeg keuze als je daar een diesel versie van wil hebben.

De Volvo V40 is ook een ex-lease lieveling waar voldoende keuze is bij diesels.

Bij diesels moet je de eis van 60K maximaal op teller laten varen, die modellen zijn buiten je bereik. Maar een dieselmotor gaat langer mee. Je hebt hier genoeg keuzen uit exemplaren die rond de 100K op hun teller zitten. Alle bovengenoemde modellen zijn vaak ex-lease auto's dus hun onderhoud hebben ze wel gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
liever niet: Alles Frans (peugeot/citroen/etc). Traag, veel goedkoop plastic en mijn ervaring ermee is dat ze even goed op de weg liggen als een moppenwagen.
Ga eens rijden in de franse auto's die binnen je budget vallen. Je opmerkingen raken kant noch wal namelijk ;)
Het is namelijk maar net waar je het tegen afzet.
Ik zou sowieso liever voor een rijk aangeklede franse auto gaan dan een zeer kale basisuitvoering van 1 van de Duitse merken. Je krijgt namelijk een stuk meer waar voor je geld.
Als je dan toch echt niet frans wilt rijden(een 107 is hetzelfde als een Aygo) kijk dan eens naar de japanners, zoals Honda, Toyota etc. Zeer betrouwbaar over het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat als je die stand van 60k laat varen en voor zoiets gaat?

www.autotrader.nl/auto/op...eurs-cosmo-lpg-g3-140-pk/

Astra met 5 deuren en fabrieksaf op LPG. Zeker met de afstanden die jij wil gaan rijden kun je dat overwegen.

Anders maatje kleiner en wel binnen 60k. Alles wat je zou willen op het lijstje behalve de 5 deuren :P

https://www.autowereld.nl...lpg-26460368/details.html

Meriva zijn te dun gezaaid om er iets degelijks over te zeggen. Kun je ook nog overwegen.

Grootste voordeel is fabrieksaf geleverd met LPG. Dus de kansen op gezeik met het systeem zijn heel klein. Grootste voordeel is dat LPG niet duur is. Zeker niet in verhouding met diesel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Wat de Hyundai i20 betreft spreken de ADAC pechstatistieken voor zichzelf vrees ik...
http://ap.lc/Ev4G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ik ga wat raars roepen hier, maar is 25-30K niet de Diesel grens? Vaak zijn diesel motoren al zuiniger en betrouwbaarder, en diesel is ook nog eens goedkoper in brandstof.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Yucon schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:24:
Mits in echt nette staat: zet LPG in je huidige auto.

Motivatie: je bent er blijkbaar tevreden mee, het zijn goede auto's en met een wissel gooi je meestal sowieso al 1000 euro weg aan dingetjes die bij een autowissel nu eenmaal komen kijken. Dat kan ofwel wegwerken van achterstallig onderhoud zijn, en anders is het wel het feit dat een auto bij bv een dealer met up to date onderhoud en nog een extra flinke buurt nu eenmaal gewoon duurder is dan elders. Daarmee heb je je LPG installatie al grotendeels terugverdiend.
Ja, plus dat de enige kosten die je nu nog hebt aan je FoFo zijn de benzinekosten. De ergste afschrijving heb je gehad en je hoeft hem ook niet meer all risk te verzekeren. Met een nieuwe auto ga je dus niet goedkoper uit zijn per km.

Wel kan ik me voorstellen dat zo nu en dan nieuwe wielen leuk is, maar voor de kosten hoef je het niet te doen dus.
Een CT200h heb je echt wel tussen de 12k5 en 15k hoor, zelfs zonder inruil gerekend. Alleen misschien niet met 60k op de teller, maar ik denk dat je die eis sowieso beter kunt laten varen.

[ Voor 17% gewijzigd door SeatRider op 17-05-2018 08:28 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
MartijnAbel schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:59:
[...]

Ga eens rijden in de franse auto's die binnen je budget vallen. Je opmerkingen raken kant noch wal namelijk ;)
Het is namelijk maar net waar je het tegen afzet.
Ik zou sowieso liever voor een rijk aangeklede franse auto gaan dan een zeer kale basisuitvoering van 1 van de Duitse merken. Je krijgt namelijk een stuk meer waar voor je geld.
Als je dan toch echt niet frans wilt rijden(een 107 is hetzelfde als een Yaris) kijk dan eens naar de japanners, zoals Honda, Toyota etc. Zeer betrouwbaar over het algemeen
Een 107 is gelijk aan een Aygo, niet een yaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Yucon schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:49:
Die auto gaat waarschijnlijk nog wel even mee. Terugverdientijd is ca 30k en nog wel wat korter als je de gemiste kosten voor de autowissel meeneemt.
Vergeet je dan niet de hogere motorrijtuigenbelasting bij LPG?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:44
Staar je niet blind op de kilometerstand. een te lage kilometerstand zou ik zelfs vermijden.
Een auto die in 10 jaar tijd minder dan 40.000km gereden zal waarschijnlijk alleen maar korte ritten gemaakt hebben.

kijk daarnaast niet alleen naar de brandstofkosten. mrb en afschrijving zijn ook een aardige kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Mitsubishi Space Star Cool+
https://www.mitsubishi-motors.nl/space-star/

Incl airco: 12.690

Afbeeldingslocatie: https://www.mitsubishi-motors.nl/uploadedImages/Contents/Models/Space_Star_MY18/Space_Star_MY18/360_View/360-view//Space%20Star%20MY18_9a641c38-f1cf-4be7-8710-c3e8d4b1008c_de39c013-033f-4581-8e5d-0d4f62d61ca4_1043_01.png

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

RemcoDelft schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Bij G3 is dat nauwelijks iets om rekening mee te houden. Het scheelt voor een middenklasser 25 euro per maand. Op de totale autokosten is dat vrij weinig.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 13-05-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
als je de grens van 60k loslaat en iets hoger kijkt (richting 100k) dan zou je ook een Toyota Auris (Hybrid) kunnen overwegen, lekker veel ruimte en toch best zuinig. en als ik me goed ingelezen heb zijn die dingen ook niet stuk te krijgen :P staan er momenteel aardig wat voor rond je prijsrange te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Al gekeken naar private lease ? Zeker in het B (polo) segement zeer interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
tomas123 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Een 107 is gelijk aan een Aygo, niet een yaris.
Klopt inderdaad, excuus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

@boven is LPG het wel waard met dit kilometrage?
Met 20-25-30k km per jaar haal je zeker voordeel uit LPG rijden t.o.v benzine. Ik rij zelf een Corsa D met fabrieks-LPG zoals @Touchdomex linkt, vanaf 2k km per jaar maak ik al winst t.o.v de benzine versie. Misschien een beetje oneerlijk vergelijk aangezien ik in België tank, maar als je in NL tankt (LPG tot 2x zo duur) haal je met 4k km per jaar de extra kosten er al uit :) Opzich voldoet hij aan al je eisen:
- Comfortabele zit voor lange personen
Ik ben 1m93 en kan prima lange afstanden rijden
- Zuinig; 1:17 of zuiniger
Dat ga je (of LPG tenminste niet halen) maar dat is vrij normaal want LPG verbruikt altijd meer
- A/C
Standaard
- Cruisecontrol
Genoeg te vinden met cruisecontrol
- Hoef geen racebak, maar wil wel normaal mee kunnen komen met het verkeer (75pk+)
83pk houdt niet over, maar je komt prima mee
- Hoop er even mee door te kunnen (jaar of 5)
- Tot 60k op de teller

Nice to have:
- Bij voorkeur handbak
Enkel met handbak geleverd
- 5 deur
In de latere lateren als 5-deurs leverbaar
- Stereo met BT+Telefoon
Kies een met Touch&Connect systeem
https://www.autoscout24.n...55-a091252085cb?cldtidx=3
(deze mist dan toevallig Touch&Connect/Bluetooth)

Als je goed zoekt kan je zelfs Corsa E's Bi-Fuel vinden:
https://www.autoscout24.n...70-0e0a2f80dbc2?cldtidx=2
Touchdomex schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:10:
Meriva zijn te dun gezaaid om er iets degelijks over te zeggen. Kun je ook nog overwegen.
Is hetzelfde blok als de Astra :) Maar gekoppeld aan een 5-bak waardoor je de kans op problemen met de M32-bak sowieso vermijdt :P
https://www.autoscout24.n...68-21e094943b67?cldtidx=2
https://www.autoscout24.n...42-991caf288b23?cldtidx=3
Zeer praktische auto zeker voor het formaat, 1.4T kom je echt vlot met het verkeer mee en ook nog eens vrij betrouwbaar. BT/USB/telefoon was een optie wat op de meeste Meriva's met LPG raar genoeg ontbreekt.

Enige "nadeel" aan LPG is de beperktere range, voor de Corsa's is dat zo'n 400km op 1 tank, zo'n Astra/Meriva 500km.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

@MK_ Overigens voordeel van zo'n Meriva is wel dat die jij linkt de verstelbare stoelen hebben die zeker voor mensen die wat langer zijn beter uitkomen omdat je de zitting kan verlengen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Touchdomex schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:00:
@MK_ Overigens voordeel van zo'n Meriva is wel dat die jij linkt de verstelbare stoelen hebben die zeker voor mensen die wat langer zijn beter uitkomen omdat je de zitting kan verlengen.
Dat was me nog niet eens opgevallen :o Maar dat zijn inderdaad de AGR-stoelen (Aktion Gesunder Rücken), dat zijn echt wel fijne stoelen is mijn ervaring. Maar ook met de standaardstoelen is weinig mis (zelfde stoelen als o.a in de Insignia).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zelf heb ik begin dit jaar mijn Golf uit Duitsland laten importeren. Ik had een compleet model met weinig op de teller, maar je kan voor rond jouw bedrag ook een Golf 7 vinden. Zie: AutoScout24.

Polo uit 2015 met 34k en 90pk voor 10.250 euro:
https://www.autoscout24.n...53-e350040a897c?cldtidx=1

Golf uit 2013 met 60k en 90pk voor 10.950 euro:
https://www.autoscout24.n...cb-33cefe228798?cldtidx=3

Zijn redelijk zuinige auto's, enorm degelijk en veilig. En Volkswagens zijn volgens mij redelijk waardevast :)

[ Voor 28% gewijzigd door Blue-eagle op 13-05-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Laatst online: 12-09 09:03
Kijk een wat leaseplan te bieden heeft.

Zag deze staan Seat Ibiza SW (2016) voor 12.900

https://www.carnext.com/n...at/ibiza/3pmw6-p55f-0z5w/

verder veel opel corsa's voor minder, enkele met erg weinig kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
Bedankt voor de uitstekende tips allemaal!

Investeren in diesel zie ik niet zitten. Kijkend naar de trend en opinie tov diesel denk ik dat het een uitdaging wordt om weer van zo'n auto af te komen tegen een leuke restwaarde. Daar komt bij dat de mrb hoger ligt, ook als de auto minder gebruikt zou worden.

Ik ga me verdiepen in de inbouw en omgang met LPG omdat veel mensen hier er dermate enthousiast over zijn. De Ibiza en CT200h komen erbij op de shortlist. Ik heb de FoFi en i20 geschrapt. Mis vernieuwing voor dat budget, en ik betaal liever iets bij als ik daarvoor meer ruimte en comfort in huis haal :)

@Blue-eagle Er staan inderdaad meer golfjes/polos die zijn geïmporteerd. Zo ook het exemplaar wat ik heb proefgereden (kwam uit spanje). Heb er ook geen problemen mee, mits gewoon goed onderhouden en achtergrond bekend zal het mij worst wezen uit welk land een auto komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
thetrueman2 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 00:50:
@Blue-eagle Er staan inderdaad meer golfjes/polos die zijn geïmporteerd. Zo ook het exemplaar wat ik heb proefgereden (kwam uit spanje). Heb er ook geen problemen mee, mits gewoon goed onderhouden en achtergrond bekend zal het mij worst wezen uit welk land een auto komt.
Nee, nee, ik bedoel zelf importeren :) Auto's die al zijn geïmporteerd maken ze weer vette winst op natuurlijk. In Duitsland heb ik een auto kunnen kopen voor €20.000 euro (vraagprijs was 23k) waar ik in Nederland €30.000 euro verder zou zijn geweest.

Importeren kost alleen tijd, of als je het laat doen (wat ik heb gedaan) ook wat geld. Al met al was ik voor €23.000 euro klaar en had ik een auto die ik hier in Nederland eigenlijk gewoon niet kan vinden (Golf 7, 18k op de teller, standkachel, automaat, 150pk, Highline editie, ACC, lane assist). Modellen uit Duitsland zijn vaak uitgerust met features die in Nederland niet te krijgen zijn.

Niet een import-auto kopen. Het levert gewoon veel geld op om zelf te importeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thetrueman2
@Davidshadow13 @SeatRider en anderen bedankt voor alle feedback en tips. Na 2 weken half nederland door te hebben (proef)gereden heb ik afgelopen weekend mijn FoFo ingeruild voor een CT200h met iets meer dan een ton op de teller.

Heb inmiddels mijn eerste 800km er op zitten (hoofdzakelijk plezier, deel zakelijk :P) en wat een héérlijke auto. De zit is erg comfortabel, reacties van de omgeving zijn erg positief en de stilte is een verademing vergeleken met de 'aanwezige' station. Mijn uiteindelijke keuze is gevallen op een 'basis' editie met goede onderhoudshistorie, zonder nav en met CC/AC/LED. Dit door de lagere mrb klasse waar deze in viel tov de BL/LL en de beperkte meerwaarde die ik zag in de opties die luxere edities hadden tov dit exemplaar.

Ook de ford heeft me goed gediend. Na 38.000 km heb ik er slechts 750 euro op afgeschreven (+200 ish voor apk/onderhoud), maar om dan hier naar over te stappen is een groot genot. Hopelijk blijft de auto zo betrouwbaar als hij staat aangeschreven.

Voor iemand die vergelijkbare wensen heeft en twijfelt over een proefrit: Zeker doen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Gefeliciteerd! Het is inderdaad een heerlijke auto. Dat je Navi mist is niet erg want dat is eigenlijk het grootste minpunt bij Lexus het infotainment is enorm ongebruiksvriendelijk en verouderd. Dus dat ga je niet missen.

Veel veilige kilometers toegewenst! Ik mis hem nog steeds wel een klein beetje maar heb hem in februari ingeruild voor een volledige EV.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:09
RemcoDelft schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Goedkoper dan diesel in ieder geval.. en een veel lagere brandstofprijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Gefeliciteerd! Hele toffe auto :)

Mocht je toch infotainment willen, als je een beetje handig bent kan je de radio unit wellicht vervangen door een aftermarket model met Android.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Blue-eagle schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:48:
[...]

Nee, nee, ik bedoel zelf importeren :) Auto's die al zijn geïmporteerd maken ze weer vette winst op natuurlijk. In Duitsland heb ik een auto kunnen kopen voor €20.000 euro (vraagprijs was 23k) waar ik in Nederland €30.000 euro verder zou zijn geweest.

Importeren kost alleen tijd, of als je het laat doen (wat ik heb gedaan) ook wat geld. Al met al was ik voor €23.000 euro klaar en had ik een auto die ik hier in Nederland eigenlijk gewoon niet kan vinden (Golf 7, 18k op de teller, standkachel, automaat, 150pk, Highline editie, ACC, lane assist). Modellen uit Duitsland zijn vaak uitgerust met features die in Nederland niet te krijgen zijn.

Niet een import-auto kopen. Het levert gewoon veel geld op om zelf te importeren.
Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Strider schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:10:
[...]

Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? :)
Dat mag ;) Ik heb het gedaan bij meneer Marco Nieuwenhuizen van AutomotiveImport (punt NL). Een erg positieve ervaring. Ik heb hun Full Service pakket genomen en dat kost je € 699,--

Jij vindt een auto en besluit dat je hem wil kopen. Zij kunnen de prijsonderhandelingen voor je doen waarna jij de auto koopt. Hierna wordt de auto geïmporteerd en na enige tijd gekeurd en op kenteken gezet. Het kost wel enige tijd natuurlijk (ligt aan de drukte) maar scheelt uiteindelijk een behoorlijke klap geld.

Ik zou iedereen aanraden een auto uit Duitsland te halen omdat daar vaak uitgebreidere uitvoeringen beschikbaar zijn met weinig kilometers voor veel... veeeel minder geld.

Als je verdere vragen hebt mag dat ook in een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetrueman2
Richh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:45:
Gefeliciteerd! Hele toffe auto :)

Mocht je toch infotainment willen, als je een beetje handig bent kan je de radio unit wellicht vervangen door een aftermarket model met Android.
Thanks! :)

Ik dacht er al voor de aankoop aan om de unit te vervangen omdat de radio er uit ziet alsof hij uit een mercedes uit 1983 is gejat. De radio schijnt (ergens op een lexus forum gelezen) een afwijkende form factor te hebben waardoor ik het waarschijnlijk bij de originele unit houd. Ik heb niet zo'n zin om de kabine te gaan modden voor een systeem wat an sich redelijk voldoet, en het geluid is ook wel ok. De bas was naar mijn idee wat voller in de ford maar ik klaag niet.

Voor nu heb ik van AE een bluetooth -> 3.5mm receiver gehaald zodat ik niet steeds met een kabel hoef te klooien voor muziek. Met mijn privetoestel gekoppeld aan de carkit en mijn werktelefoon voor muziek vermaak ik me prima. Onhandig wel dat de telefoon gewoon met BT gekoppeld zit aan het mediasysteem maar dat daar vervolgens geen audio over afgespeeld kan worden :?. Zal wel een dingetje zijn om je een luxere editie aan te praten, ik vind het geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:38

ScreamGT

joejoe

Edit:

al gekocht zie ik :+

[ Voor 100% gewijzigd door ScreamGT op 08-06-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
Je hebt in de gaten dat er al lang een auto gekocht is?
Pagina: 1