dakdoorvoer 50mm pvc help ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik wil een afdak maken, maar er komen 2 buizen doorheen voor zwembad dakverwarming.
het afdakje wil ik van hout + shingles maken,.
Het is geen hemelwater/rookkanaal en er staat aardig wat druk op dus zomaar een dakdoorvoer kopen hmm

Ik heb hier en daar wel dakdoorvoer gezien (epdm dakdoorvoer 50mm via google) maar omdat het epdm aan de binnenzijde zit en er druk op staat vraag ik me af of ik wel goeie lijmhechting krijg

Dus ik zoek een oplossing hoe ik het aan de buiten zijde "waterdicht" kan monteren (lees welke materialen zijn handigst?)

Tja vanalles

Beste antwoord (via vso op 18-05-2018 00:25)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je wil dus 50mm druk PVC door een dak maken, maar dit wel afdichten zodat het er niet langs loopt? Gebruik vijverkit. Dat is blijvend elastisch, kan hoge temperaturen aan en is UV-bestendig.
Ik heb zelf ook 2 PVC pijpen door een dak gemonteerd voor mijn EPDM matten. Beide gaten gedicht met vijverkit (bovenkant/buitenkant vh dak) en nog steeds lekvrij (sterker nog, ik gebruik vijverkit zelfs om niet goed gelijmde PVC drukleidingen lekvrij te krijgen :P )

Tijd voor een nieuwe sig..

Alle reacties

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02-2025

Consigliere

Engineer

Eerlijk gezegd volg ik echt weinig van je verhaal..

Je wilt een afdak maken dat is duidelijk.
Het afdakje word gemaakt van hout en word bekleed met shingles.

Door het dakje komen 2 buizen voor het zwembad ? of voor dakverwarming? die volg ik niet.
Waar veel druk op staat volg ik ook niet en dan iets over een lijmlaag...

Zou je iets duidelijker willen zijn zodat wij jou beter kunnen helpen.

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • Beste antwoord

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je wil dus 50mm druk PVC door een dak maken, maar dit wel afdichten zodat het er niet langs loopt? Gebruik vijverkit. Dat is blijvend elastisch, kan hoge temperaturen aan en is UV-bestendig.
Ik heb zelf ook 2 PVC pijpen door een dak gemonteerd voor mijn EPDM matten. Beide gaten gedicht met vijverkit (bovenkant/buitenkant vh dak) en nog steeds lekvrij (sterker nog, ik gebruik vijverkit zelfs om niet goed gelijmde PVC drukleidingen lekvrij te krijgen :P )

Tijd voor een nieuwe sig..