Vloerverwarming in badkamer met EvoHome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobbertje101
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 13:56
Mijn vraag
...Sinds enige jaren gebruik ik in huis EvoHome. Beneden vloerverwarming (3 zones) in diverse ruimtes, enkele radiatoren (HR-80) en boven 3 kamers met radiatoren, geregeld met HR80.
Mijn vraag: Ik wil graag vloerverwarming in de badkamer, daar is ongetwijfeld weer een pompje voor nodig. Hoe regel / stuur ik deze aan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Monochroom/ oude Wifi thermostaat

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gelezen, maar ik kom er niet echt uit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kun je de badkamer niet gewoon laten meelopen via de benedenverdieping verdeler? (trapkoof voor de leidingen om er te komen?)

[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-05-2018 22:51 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44
De meeste vloerverwarming systemen hebben centraal een pomp bij de verdeler. Deze zal doorgaans voldoende capaciteit hebben voor een relatief kleine groep als een badkamer.

Als je de badkamer wilt schakelen, kun je dat met een zone klep (Y-VC8015AG1100) doen, of met een motor (MT4-230-NC) op de verdeler.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobbertje101
Bedankt voor jullie reacties!
De verdeler van de vloerverwarming is volgens mij uit te breiden, lastig wordt wel om de slangen dan naar boven te krijgen. Dus een extra pompje boven is vermoedelijk de oplossing. Maar kunnen er dan twee pompen op het systeem aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 08:34
Voor een kleine ruimte als een badkamer of wc kan je ook een K-RTL toepassen ( https://www.technischeunie.nl/product/prd1999847403 ). Dat heeft geen pomp nodig. Enige nadeel is dat de EVOHome knoppen er niet op passen ((Misschien het nieuwe type wel, dat weet ik niet). Maar dan draait het gewoon mee op de rest op basis van een thermostaat knop. Voor vloerverwarming ook niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44
Normaalgesproken zit er bij een HR92 een verloop voor een Heimeier thermostaatknop. Dus grote kans dat het gewoon werkt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobbertje101
Met jullie reacties ga ik aan de gang, bedankt voor al jullie info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 09:22
Misschien past 't niet in je oplossingsrichting maar wij hebben afgelopen jaar de badkamer verbouwd en daar gekozen voor elektrische vloerverwarming, dit voldoet zo goed dat ik 't je niet wilde onthouden ;-)

Dit spul: https://www.magnumheating.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door WeirCo op 16-05-2018 15:26 . Reden: Toevoeging URL ]

Twitch Kanaal

Pagina: 1