Hoi iedereen
Na enkele jaren terug een htpc gebouwd met de volgende setup:
- mobo MSI B350M PRO-VDH
- CPU AMD Ryzen 5 2400 G met Radeon RX Vega Graphics
- 8GB ram
- 250GB SSD
- …
Installatie W10 64bit OK, activatie OK, driver Radeon OK, maar driver Realtek lukt dus absoluut niet.
Ik heb eerst van meegeleverde CD van MSI geïnstalleerd --> lukt niet.
Tweede, derde en vierde poging via website MSI ook niet.
Ik heb W10 zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd en dat doet ook niets...
Verbinding is via HDMI en ik krijg enkel maar luidsprekertje met kruisje erdoor.
Bij lijst programma's staat Realtek er wel degelijk in, maar ik kan geen bronnen kiezen (melding 'er zijn g een luidsprekers of hoofdtelefoon gevonden). Om gek van te worden...
Ik heb een diagnostiek uitgevoerd voor DirectX en inderdaad, er is geen stuurprogramma voor geluid geïnstalleerd.
Melding: Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren.
Kan iemand me helpen aub? Alvast bedankt!
Na enkele jaren terug een htpc gebouwd met de volgende setup:
- mobo MSI B350M PRO-VDH
- CPU AMD Ryzen 5 2400 G met Radeon RX Vega Graphics
- 8GB ram
- 250GB SSD
- …
Installatie W10 64bit OK, activatie OK, driver Radeon OK, maar driver Realtek lukt dus absoluut niet.
Ik heb eerst van meegeleverde CD van MSI geïnstalleerd --> lukt niet.
Tweede, derde en vierde poging via website MSI ook niet.
Ik heb W10 zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd en dat doet ook niets...
Verbinding is via HDMI en ik krijg enkel maar luidsprekertje met kruisje erdoor.
Bij lijst programma's staat Realtek er wel degelijk in, maar ik kan geen bronnen kiezen (melding 'er zijn g een luidsprekers of hoofdtelefoon gevonden). Om gek van te worden...
Ik heb een diagnostiek uitgevoerd voor DirectX en inderdaad, er is geen stuurprogramma voor geluid geïnstalleerd.
Melding: Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren.
Kan iemand me helpen aub? Alvast bedankt!