Ben bezig om voor mijn kinderen hun eerste game PC te bouwen, waarmee ook huiswerk gemaakt moet gaan worden. De kast met inhoud is inmiddels samengesteld. Nu nog de randapparatuur. Ik heb wat opties uitgezocht en ben benieuwd naar jullie advies hierover.
Ik zoek een?
Twee game gear set voor mijn kinderen die 10 jaar oud zijn. De set bestaat uit toetsenbord, muis en gaming headset en moet wel een aantal jaren mee kunnen, dus wel een beetje op de groei.
Wat is je budget?
Het streefbedrag is 100,- euro per set. Maar als het echt een grote verbetering oplevert, kan het opgehoogd worden naar 120,- euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe geen voorkeur voor merken, maar ben geen fan van Trust.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
De producten zullen aan een basic gaming computer worden gekoppeld, gebaseerd op AMD processor en videokaart.
Mijn overwegingen met het uitzoeken van de onderdelen.
Voor het toetsenbord dacht ik aan lage indruk kracht om de vingers niet te veel te vermoeien. In verband met de wat smalle schouders leek mij een TKL beter. Ook lijkt het mij verstandig om een low-profile toetsenbord te nemen in verband met polshouding.
Voor de muis dacht ik aan een optische muis met instelbare DPI/CPI. Ik wil geen draadloze muis, maar met USB verbinding. De muis moet niet te groot zijn en liefst ook met een thumb rest. De muis moet wel een degelijke gaming sensor hebben, geschikt voor FPS gaming.
Voor de gaming headset heb ik nog niet zoveel eisen. Wat ik wel fijn zou vinden is dat de omgevingsgeluiden niet te veel worden afgeschermd. Heb zelf nog een oude Speedlink Medusa 5.1 en daarmee kan je gewoon nog met iemand praten als je hem op hebt.
Voorlopige short list van de onderdelen
Toetsenborden
Muizen
Gaming Headsets
Bekijk collectie
Importeer producten
Ik zoek een?
Twee game gear set voor mijn kinderen die 10 jaar oud zijn. De set bestaat uit toetsenbord, muis en gaming headset en moet wel een aantal jaren mee kunnen, dus wel een beetje op de groei.
Wat is je budget?
Het streefbedrag is 100,- euro per set. Maar als het echt een grote verbetering oplevert, kan het opgehoogd worden naar 120,- euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe geen voorkeur voor merken, maar ben geen fan van Trust.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
De producten zullen aan een basic gaming computer worden gekoppeld, gebaseerd op AMD processor en videokaart.
Mijn overwegingen met het uitzoeken van de onderdelen.
Voor het toetsenbord dacht ik aan lage indruk kracht om de vingers niet te veel te vermoeien. In verband met de wat smalle schouders leek mij een TKL beter. Ook lijkt het mij verstandig om een low-profile toetsenbord te nemen in verband met polshouding.
Voor de muis dacht ik aan een optische muis met instelbare DPI/CPI. Ik wil geen draadloze muis, maar met USB verbinding. De muis moet niet te groot zijn en liefst ook met een thumb rest. De muis moet wel een degelijke gaming sensor hebben, geschikt voor FPS gaming.
Voor de gaming headset heb ik nog niet zoveel eisen. Wat ik wel fijn zou vinden is dat de omgevingsgeluiden niet te veel worden afgeschermd. Heb zelf nog een oude Speedlink Medusa 5.1 en daarmee kan je gewoon nog met iemand praten als je hem op hebt.
Voorlopige short list van de onderdelen
Toetsenborden
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sharkoon Pure Writer TKL Kailh Red | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Sharkoon Sharkoon Skiller Mech SGK2 Red | € 49,90 | € 49,90 |
Muizen
1 | Corsair Gaming Harpoon RGB | € 28,- | € 28,- |
1 | Corsair Gaming Sabre Optical RGB | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Logitech G300s | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Sharkoon Shark Force Zwart | € 14,- | € 14,- |
1 | Sharkoon Skiller SGM1 Optical Gaming Mouse | € 39,- | € 39,- |
Gaming Headsets
1 | Gamdias Hebe E1 RGB 3.5mm | € 19,99 | € 19,99 |
1 | Sharkoon Rush ER2 (Zwart/Wit/Oranje) | € 25,- | € 25,- |
1 | Sharkoon SKILLER SGH2 | € 25,20 | € 25,20 |
Bekijk collectie
Importeer producten
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE