Win 10 - Gebruik van MS Account (ja/nee) voor Licentie(s)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theodeboer
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-04-2021
Nu met Windows 10 is er veel mogelijk met een Microsoft Account, en MS stimuleert dit ook wel heel erg om te gebruiken. Mijn voorkeur gaat nog steeds naar lokale gebruiker(s) op het systeem, Wat gelukkig ook nog steeds mogelijk is!

De synchronisatie opties van een MS Account is niet iets wat ik nodig heb en wil gebruiken.
En heb ook niet zo'n behoefte om gegevens/instellingen/bestanden bij MS in de Cloud op te slaan.
Hou dit liever allemaal lokaal en in eigen beheer.

De enige reden om een MS Account te gebruiken voor mij zou misschien zijn om de "Windows Licentie(s)" te koppelen aan zo'n MS Account.
Om te kunnen gebruiken als er activatie problemen zijn bij een herinstallatie van een systeem (clean install),
of bij hardware wijzigingen in een systeem.

Hoe noodzakelijk is dit om de "Windows Licentie(s)" te koppelen aan een MS Account, is dit iets wat aan te raden is..??
En hoe erg blijft zo'n MS Account dan aanwezig op het systeem, moet dit dan altijd gekoppeld blijven,
of kan ik na activatie van het systeem het MS Account weer probleemloos ontkoppelen van het systeem..??

Mijn situatie zou dan worden:
1 Lokale gebruiker met "admin rechten", voor software installaties e.d.
1 Lokale gebruiker met "normale rechten", voor dagelijks gebruik
En dan misschien 1 MS Account gebruiker, die verder niet gebruikt wordt, enkel voor de koppeling met de Windows Licentie op het systeem.

(Ik ga er vanuit dat als Windows is geactiveerd met het MS Account, de lokale gebruikers ook de geactiveerde Windows kunnen gebruiken).

En als ik verder niet inlog met het MS Account op het systeem wordt er dan ook verder niets gedeeld en gesynchroniseerd met de MS Cloud..??
Beïnvloed zo'n MS Account nog ergens de "lokale" accounts op het systeem, of blijft dit volledig gescheiden van elkaar..??

Bedankt alvast voor de reactie(s) !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvandijk
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 02:07
nee dat is niet nodig in de pc en laptops die met Windows 8.1 of Windows 10 standaard geleverd zijn hebben een chip in gebouwd waar de licentie Key in verwerkt zit en dus verwerking via de MS account niet nodig is

dit is niet bij alle laptops/op zo volgens mij dus je kunt het het beste vragen aan de fabrikant u laptop/pc of dit zo is anders weet ik het ook niet

bij Dell laptops en pc zit dit er zeker in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theodeboer
Dank voor je reactie!
Mijn systemen zijn altijd zelf samengesteld en gebouwd, dus licentie(s) staan niet "ingebakken" in het systeem.

Edit:
(Aangezien bijna iedereen hier zijn systemen zelf bouwt, had ik er niet aan gedacht dit te vermelden.
Had dit idd moeten doen).

[ Voor 35% gewijzigd door theodeboer op 12-05-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 23:19
De koppeling van je account aan de activatie staat volgens mij los van het daadwerkelijk gebruiken van een MS-account i.p.v. een lokaal account. Dan moet je het wel instellen via Bijwerken en beveiliging —> Activering. Weet het alleen niet zeker.

Mij heeft dit laatst erg geholpen toen ik mijn hardware had gewijzigd. Inloggen, apparaat selecteren en Windows is weer geactiveerd zonder telefoontje en lange codes overtypen.

[ Voor 3% gewijzigd door remco8264 op 13-05-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theodeboer
Dank voor je reactie!

Ik zie inderdaad de voordelen om bij problemen met de activatie van Windows, om dan de "licentie/activatie" gekoppeld te hebben staan aan een MS account.

Echter ik ben wat terughoudend om mijn "licentie/activatie" aan een MS account te gaan koppelen, omdat ik wil voorkomen dat ik er dan voortaan aan vast zit. En dit MS account verplicht moet gaan gebruiken en op mijn systeem moet hebben staan!

Als het voor de her-activatie (bij problemen) alleen een kwestie is van aangeven welk MS account de "licentie/activatie" heeft via "Bijwerken en beveiliging -> Activering".

En het systeem wordt vervolgens netjes geactiveerd zonder dat het MS account wordt toegevoegd op het systeem (of dat een lokale gebruiker wordt geconverteerd). Dan zou dat mooi zijn, en heb ik verder niets meer met het MS account te maken.

Als er iemand is die dit kan bevestigen, dan hoor ik dat graag!

Concrete vraag :
Als ik mijn Windows 10 "licentie/activatie" koppel aan een MS account, ben ik dan verplicht om dan voortaan dit MS account altijd te gebruiken en ook op mijn systeem moet hebben staan..??

Of wordt het MS account, als ik dat gebruik voor de heractivatie, wel toegevoegd aan het systeem, maar kan ik het daarna weer verwijderen/ontkoppelen en blijft Windows netjes geactiveerd voor de lokale gebruikers..??