[Vakantie] (Zuid) Frankrijk: Resort met een baby (1 jaar)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Beste ouders ;), mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een leuk vakantiepark in (bij voorkeur) Frankrijk met onze baby van 1 jaar. Nu kan ik mezelf wel redelijk ervaren reiziger noemen, maar een geschikte acomodatie voor een baby vinden is dan weer lastig. Ik vind wel veel vakantieparken, maar of ze zijn niet leuk voor ons (niet nabij stad/groot dorp) of ze zijn voor onze baby ongeschikt..

Wat we zoeken:
- (verwarmd) peuter zwembad
- goede temperatuur eind mei om bij een zwembadje te zitten
- dichtbij een leuk (Frans) dorpje met goede restaurants/barretjes
- We zijn geen campeerders, dus liefst een houten blokhut of een appartementje

Wat is jullie ervaring met een baby van 1 jaar? Sta ook open voor andere landen (vliegen is ok).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 12-05-2018 18:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:06
Sport_Life schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:23:
Wat is jullie ervaring met een baby van 1 jaar? Sta ook open voor andere landen (vliegen is ok).
Dat een baby van 1 jaar echt geen plezier/geluk haalt uit vakantie... Het kind is te jong om te beseffen dat het op vakantie is en is het met een paar weken toch al weer vergeten. Een verwarm peuterbad? Een plastic zwembadje in de tuin met (lauw) water erin is prima. Is er geen zwembadje dan mist het kind het ook niet.

Het gaat er dus vooral om waar jullie je plezier uit halen en dan moet je realistisch rekening houden met welke activiteiten vroeger wel mogelijk waren en nu niet. Geen idee of jullie een kind hebben dat makkelijk in de wandelwagen slaapt, maar het kind zal vooral gebaat zijn bij schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 14:14

CeesKees

I rest my Kees

Sport_Life schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:23:
Beste ouders ;), mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een leuk vakantiepark in (bij voorkeur) Frankrijk met onze baby van 1 jaar. Nu kan ik mezelf wel redelijk ervaren reiziger noemen, maar een geschikte acomodatie voor een baby vinden is dan weer lastig. Ik vind wel veel vakantieparken, maar of ze zijn niet leuk voor ons (niet nabij stad/groot dorp) of ze zijn voor onze baby ongeschikt..

Wat we zoeken:
- (verwarmd) peuter zwembad
- goede temperatuur eind mei om bij een zwembadje te zitten
- dichtbij een leuk (Frans) dorpje met goede restaurants/barretjes
- We zijn geen campeerders, dus liefst een houten blokhut of een appartementje

Andere opties...

Goed idee.

1. Menorca
2. Mallorca

Omgekeerde volgorde kan ook

Ikzelf ben nu op Mallorca, weliswaar met een jochie van 4 jaar oud, maar die komt hier al een poosje.

Kort vliegen
Prima temperatuur
Prima Accomodatie.

Zoek eens op pollenca / alcudia.

[ Voor 11% gewijzigd door CeesKees op 12-05-2018 19:10 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
President schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:01:
[...]

Dat een baby van 1 jaar echt geen plezier/geluk haalt uit vakantie... Het kind is te jong om te beseffen dat het op vakantie is en is het met een paar weken toch al weer vergeten. Een verwarm peuterbad? Een plastic zwembadje in de tuin met (lauw) water erin is prima. Is er geen zwembadje dan mist het kind het ook niet.

Het gaat er dus vooral om waar jullie je plezier uit halen en dan moet je realistisch rekening houden met welke activiteiten vroeger wel mogelijk waren en nu niet. Geen idee of jullie een kind hebben dat makkelijk in de wandelwagen slaapt, maar het kind zal vooral gebaat zijn bij schaduw
Onze baby beseft het inderdaad niet, maar wij willen er ook even tussenuit :). Thuisblijven kan ook, maar dan ga je toch weer de dagelijkse dingen doen (lees thuiswerken ;) ), dus even eruit en de laptop thuis laten.
Verder is onze dochter vrij makkelijk, slaapt overal en altijd, vindt alles prachtig dus wat dat betreft geen zorgen. Zwembadje is wel leuk om in te spetteren ..

Ik zoek eigenlijk zoiets: https://www.pierreetvacan...2-og9UEAAYAyAAEgLAOvD_BwE maar die krijgt zoveel negatieve reacties dat mij dat afschrikt :). (mag best ook iets duurder zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 12-05-2018 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 18:50
Ik zou er nog ff van profiteren dat je op die leeftijd nog naar niet te veel hoeft te kijken. Dus je kan nog gemakkelijk stadjes bezoeken ed zonder gezeur ;).

Je zou ook eens naar hier kunnen kijken: Domaine Clos des Oliviers. Daar waren wij wel tevreden over. Alleen was er geen airco, dus de bovenste kamers kunnen wel warm worden.

Ik zou toch ook naar een (5 sterren) camping kijken, een (luxe)camper huren buiten het hoogseizoen is spotgoedkoop en naar mijn ervaring zijn de zwembaden en andere accommodaties (activiteiten, buurtwinkeltje, restaurantje(s)) beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 13:39
(verwarmd) peuter zwembad gaat je ook niet helpen. Jonge kinderen krijgen het nu eenmaal snel koud.

Maar goed wij zijn net terug uit Zuid Frankrijk. Voor het 2e jaar op camping Les Sablons gestaan. In het hoog seizoen best prijzig maar in het voor en na seizoen zeer goed betaalbaar. Vorig jaar hebben we in een ingerichte tent gezeten maar dit jaar waren we wat vroeger dus hebben we voor een stacaravan gekozen. Het is iig erg goed bevallen.

Het peuterbadje is niet verwarmd maar goed door de zon komt het snel genoeg op temperatuur. Portiragnes zit er bijna naast, wij hebben alleen geen ervaring met de eettentjes in het dorpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kijk eens hier:

https://www.lesranchisses.fr/nl/

Echt een fijne plek. Kleinschalige camping met veel luxe en daarnaast verhuren ze ook luxe accomodaties.
Veel dorpjes en bezienswaardigheden in de buurt en vanaf Utrecht 1050km rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:23
President schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:01:
[...]

Dat dus.

Waarom dat kind honderden kilometers meezeulen? Zoek het dichter bij huis. Weer kan tegenvallen (is eigenlijk nergens gegarandeerd goed)., maar dat is meer iets wat de ouders merken dan de kinderen en je spaart ook nog eens geld uit.
Toen onze kinderen die leeftijd hadden zijn we in NL/BE op vakantie geweest. Vakantiepark met overdekt zwembad en ze waren helemaal tevreden. Op mooie dagen beetje de omgeving verkennen of een opblaasbadje voor de accommodatie. Op mindere dagen zwembad of andere faciliteiten bezoeken.

Eigen mening en ervaring, iedereen is natuurlijk vrij om te doen of laten wat ie wil. Als jij een kind hebt dat de hele weg lekker ligt te pitten: vooral gebruik van maken :9

[ Voor 6% gewijzigd door TheOmen op 16-05-2018 11:37 . Reden: nuancering ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:34
Gewoon idd zoeken naar een vakantie dat jullie leuk vinden en het kind meenemen.
Zo hebben wij dat ook altijd gedaan.
En daar plukken we wel de vruchten van. Ze is veel makkelijker om mee te nemen in een lange auto rit of vliegtuig.

Ook al zeggen ze dat ze er nooit niets van zal herinneren maar de ervaring en dat ze meegenomen wordt is al leuk en ze merken er echt wat van.

Als ik het vergelijk met vrienden om ons heen met kleine die niet verder zijn geweest dan de achtertuin en een uurtje rijden Centerparks en die nu een vliegreis gemaakt hebben met ons.. Was die van ons al helemaal bekend ( 3 jaar) en de kleine van de andere juist helemaal niet. veel huilen in het vliegtuig en niet kunnen zitten om weer te lopen ( ook 3).

Het heeft dus denk ik wel degelijk effect of je reist of bijna niet

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Clavat schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:37:
Gewoon idd zoeken naar een vakantie dat jullie leuk vinden en het kind meenemen.
Zo hebben wij dat ook altijd gedaan.
En daar plukken we wel de vruchten van. Ze is veel makkelijker om mee te nemen in een lange auto rit of vliegtuig.

Ook al zeggen ze dat ze er nooit niets van zal herinneren maar de ervaring en dat ze meegenomen wordt is al leuk en ze merken er echt wat van.

Als ik het vergelijk met vrienden om ons heen met kleine die niet verder zijn geweest dan de achtertuin en een uurtje rijden Centerparks en die nu een vliegreis gemaakt hebben met ons.. Was die van ons al helemaal bekend ( 3 jaar) en de kleine van de andere juist helemaal niet. veel huilen in het vliegtuig en niet kunnen zitten om weer te lopen ( ook 3).

Het heeft dus denk ik wel degelijk effect of je reist of bijna niet
Want n=1.......totdat jouw kleine volgend jaar opeens 4 uur brult op een vliegreis van 5 uur.
Hier kun je echt niks zinnigs over zeggen behalve dat je lekker moet doen waar je zelf zin in hebt.
Slechte ervaringen overkomen iedereen wel eens. Dan gaat het je echt niet helpen als je kind al wat vaker langer in de auto of het vliegtuig heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wij kamperen al sinds we kinderen hebben. Tot 3 jaar terug in een huurtent, nu met een eigen caravan.
Alle keren zijn we naar Frankrijk gegaan (1000-1400km enkele reis) en nooit problemen gehad.
Natuurlijk moet je wat vaker stoppen dan je zonder kinderen zou doen, maar dat weet je.

Komende zomer met een kleine van 1,5 maand, zoontje van 4 en dochter van 11 naar de camping die ik eerder suggereerde.
Ik maak me er niet druk om, m'n vrouw ook niet. Het is maar hoe je er zelf in staat natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 16-05-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:34
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:47:
[...]

Want n=1.......totdat jouw kleine volgend jaar opeens 4 uur brult op een vliegreis van 5 uur.
Hier kun je echt niks zinnigs over zeggen behalve dat je lekker moet doen waar je zelf zin in hebt.
Slechte ervaringen overkomen iedereen wel eens. Dan gaat het je echt niet helpen als je kind al wat vaker langer in de auto of het vliegtuig heeft gezeten.
Dat kan natuurlijk ook maar ik denk toch dat het zijn vruchten wel afwerpt.

Maar ik zou zeggen doe gewoon wat je zelf wilt met wat aanpassingen als je een kleine mee neemt.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Nou inmiddels zijn we weer terug van een heerlijk weekje Portugal! Uiteindelijk vielen de accomodaties in Frankrijk wat tegen.

Vliegreis beviel uitstekend, alleen op de terugweg toen we het plan hadden om op de luchthaven te eten was de taxi die ons naar het vliegveld zou brengen veel telaat (geregeld door Sunweb).. Dat was dus rennen om de vlucht te halen, waardoor onze dochter met een lege maag de lucht in ging. Normaal is het geen huilbaby, behalve als ze honger heeft..
Op een aantal ouwe zeikers na gelukkig wel begrip van medereizigers :).

Volgende keer regelen we zelf vervoer naar het vliegveld, verder was alles top! Verder is 2,5 uur vliegen met een baby op schoot wat ons betreft de max, richting usa (ons favoriete vakantieland) klinkt leuk, maar ik moet er niet aan denken dat met een baby <2 jaar te doen :).

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 26-05-2018 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 12:53
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:47:
[...]

Niet alle kinders over 1 kam scheren ;-) die kleine van ons viel om toen we in het vliegtuig zaten en werd net na de landing wakker en ook op de terugweg.
Afijn hij was toen 2.
Met een 1 jarige zou ik gewoon met de auto gaan idd, als het nodig is kan je ergens stoppen.

Voor de rest als accommodatie? zoals President zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet dat ik het topic wil kapen, maar ik zoek ook nog zoiets voor eind augustus, dus tips welkom :)
Wij hebben er eentje van 2,5 en eentje van dan 6 maanden. Vliegen zou qua kids prima gaan maar alles wat nu mee moet, dat zie ik niet zitten.

Ik ben nu aan het kijken voor een huisje op een camping. Gite ofzo, maar geen idee wat in Frankrijk leuk is. Airco wel vereist

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:53:

Wij hebben er eentje van 2,5 en eentje van dan 6 maanden. Vliegen zou qua kids prima gaan maar alles wat nu mee moet, dat zie ik niet zitten.
Dat viel met 1 baby best mee: een buggy (tas volgestopt met zwem bandjes ed) mag gratis de ruimbagage in, baby kleertjes ed nam weinig ruimte in de koffer en luiers en doekjes namen we voor een paar dagen mee, die verkopen ze overal ;). Babyvoeding mag ook mee het vliegtuig in als handbagage (zo hadden wij 500ml melk mee)

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 27-05-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik overigens nog niet genoemd heb gezien is Airbnb.

Er zijn veel huizen die kind- en/of babyvriedelijk zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:19:
Kijk eens hier:

https://www.lesranchisses.fr/nl/

Echt een fijne plek. Kleinschalige camping met veel luxe en daarnaast verhuren ze ook luxe accomodaties.
Veel dorpjes en bezienswaardigheden in de buurt en vanaf Utrecht 1050km rijden.
Deze is wat mij betreft een goede aanrader (vertel het niet teveel verder!), over exact drie weken hopen wij de tent daar weer op te zetten met twee mannetjes van 4 en 1. Wordt voor ons de tweede keer op deze plek. Wat wellicht ook belangrijk is in de overweging is hoe je er naar toe reist, indien met de auto dan kan ik aanraden op zo’n 2/3 van de reis een overnachting te boeken en de reis dus in twee dagen te doen. Doe je jezelf, je vrouw en de baby veel plezier mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sport_Life schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Dat viel met 1 baby best mee: een buggy (tas volgestopt met zwem bandjes ed) mag gratis de ruimbagage in, baby kleertjes ed nam weinig ruimte in de koffer en luiers en doekjes namen we voor een paar dagen mee, die verkopen ze overal ;). Babyvoeding mag ook mee het vliegtuig in als handbagage (zo hadden wij 500ml melk mee)
I know, de oudste is vorig jaar tot twee keer mee naar Griekenland geweest. Mannetje vond het fantastisch O+ Papa iets minder, 3 koffers plus buggy plus 3 personen handbagage in je uppie sjouwen (vriendin had de kleine) is best een toer. Laat staan als je dan ipv de buggy ook nog een wandelwagen voor twee en een ectra koffer en babyshizzle mee moet sjouwen. Het is niet onoverkomelijk, maar de boel achterin de leasstation knallen en gaan is een stuk handiger ;)

Die camping in Frankrijk ga ik eens naar kijken, thx voor de tip, zal het niet doorvertellen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wij gingen ook maar een week, geen maand :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wij ook :X

Pagina: 1