Popcornmuren, hoe glad te krijgen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1071549

Topicstarter
Ik heb in mijn hal allemaal popcornmuren (heel grove structuur). Ook naar boven in het trapgat en boven op de overloop. Deze is lelijk en zou ik graag glad willen krijgen. Ik had al alabastine muurglad geprobeerd. Heb met een emmer van 10liter een stuk van zo'n 1,5 x 2m kunnen doen en deze niet eens volledig glad kunnen krijgen. Emmer wel leeg met enkel dit stuk. Moet nog ongeveer 10 zulke stukken doen. Om nu ff 100 liter erdoor te gooien vind ik zonde van me geld... Weet iemand een andere oplossing? Een goedkopere dan bovenstaande voorbeeld bij voorkeur. Afschuren met schuurband is ook geprobeerd, maar komt nog geen kruimeltje af.. 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Praxis is tot 21:00 open toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als het van dat gips/beton is, dan zal het in het ergste geval een hamer en beitel worden.
Of een boorhamer met opzetstuk.

Vergeet de koptelefoon niet ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Is dat tegenwoordig hip, registreren en advies vragen over "een probleem" op een forum dat (in principe) een heel andere doelgroep aanspreekt?
Of zouden dat soort mensen hun pc vragen juist (lekker hip) op het "Eigen huis en tuin forum" gooien. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 12-05-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Popcornmuren? Bedoel je niet gewoon een vorm van granol? Foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 19:53
Denk dat TS deze ellende bedoeld: https://www.google.com/se...AUICigB&biw=2547&bih=1293
Ik heb het ook, enigste manier is een stukadoor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:16
Gewoon eerst aansmeren met mp75, dat spul kost je de kop niet. Maar met een verbruik van 10 liter op 3 m2 heb je slechts een gemiddelde laagdikte van 3 mm. Fix en finish kan dan ook prima werken en gaat een stuk sneller als je niet teveel m2 moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-06 14:30
Anoniem: 1071549 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:15:
Ik heb in mijn hal allemaal popcornmuren (heel grove structuur). Ook naar boven in het trapgat en boven op de overloop. Deze is lelijk en zou ik graag glad willen krijgen. Ik had al alabastine muurglad geprobeerd. Heb met een emmer van 10liter een stuk van zo'n 1,5 x 2m kunnen doen en deze niet eens volledig glad kunnen krijgen. Emmer wel leeg met enkel dit stuk. Moet nog ongeveer 10 zulke stukken doen. Om nu ff 100 liter erdoor te gooien vind ik zonde van me geld... Weet iemand een andere oplossing? Een goedkopere dan bovenstaande voorbeeld bij voorkeur. Afschuren met schuurband is ook geprobeerd, maar komt nog geen kruimeltje af.. 8)7 8)7
Als het goed vast zit, een primer er over en stucen.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:01

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Ik weet niet hoe oud muren zijn maar vroeger werd er ook asbest gebruikt voor de structuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hoogstwaarschijnlijk bedoel je spachtelputz.

Optie a, alles afbikkelen, opnieuw stucen.
Optie b, een fatsoenlijk (industriële) schuurmachine tegenaan te zetten en hopen dat de die dik genoeg is.
Optie c, overheen stucen, alleen moet je dan weer oppassen welke muurverven allemaal zijn gebruikt. Als dat een verfsoort is geweest waar niks op hecht valt de nieuwe stuc er weer af.

Licht er aan hoeveel je er aan stoort want er is niet echt een easy fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04

Yucon

*broem*

1337aldi schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:35:
Denk dat TS deze ellende bedoeld: https://www.google.com/se...AUICigB&biw=2547&bih=1293
Ik heb het ook, enigste manier is een stukadoor denk ik.
Ik heb dat supermakkelijk met knauf paars glad gekregen. Eerst heel lichtjes met een schuurmachine er overheen om de echte scherpe puntjes weg te krijgen. Vervolgens in de voorstrijk tenzij er al echt gladde muurverf gebruikt is, en tenslotte met knauf er op smeren. Dit puntjes werken al als een soort afstandsgeleiders waardoor je met een raapspaan ik moest de naam ook opzoeken, het is zo'n ding over de muur kunt glijden. Omdat die paarse knauf nogal dun is vult het juist mooi de holtes op.

[ Voor 2% gewijzigd door Yucon op 13-05-2018 09:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:16
Ik ken dat ding als plakspaan. Paars knauf = fix en finish. Dat zoekt makkelijker.
Pagina: 1