Toon posts:

[idee] Tweakers code base?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al gemerkt dat er veel tweakers zijn die zich dagelijks bezig houden met het programmeren in verschillende programeer talen!..

Zou het nu niet leuk zijn om een soort code base aan het forum toe te voegen?... zodat mensen niet eerst hoeven te vragen maar kunnen zoeken in de source code library?..

Hoe krijg je mee bezoekers op je site? :D

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
* Ramon is voor

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

D'r was volgens mij al eens geprobeert in /14 om dat tedoen. Zal wel kwijt zijn door BC3 denk k.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 12:36 schreef Tweaky het volgende:
D'r was volgens mij al eens geprobeert in /14 om dat tedoen. Zal wel kwijt zijn door BC3 denk k.
so next try :P

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Er is wel een GoT PHP function library, maar ik denk eigenlijk niet dat je GoT moet uitbreiden met van alles en nog wat. Hier zijn vast al heel wat andere sites voor.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar tweakers komen hier voor vragen dus code zou het leven veel makkelijker maken!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Owkee, maar, what's next, een gfx-base? een tutorialsite? een html reference site?
Dat is toch niet het idee achter een forum?

Je zou het natuurlijk wel kunnen doen zoals bv. sitechecks, nl. een aparte site, waar wel veel GoTters komen.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen inderdaad of code.tweakers.net en gewoon de site ergens anders neer zetten

en ik wil best sources adden ('k heb meer dan 10.000 source codes) in veel talen!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
Op maandag 16 juli 2001 13:15 schreef Taradino het volgende:
Owkee, maar, what's next, een gfx-base? een tutorialsite? een html reference site?
Dat is toch niet het idee achter een forum?

Je zou het natuurlijk wel kunnen doen zoals bv. sitechecks, nl. een aparte site, waar wel veel GoTters komen.
je zou gewoon een link in de FAq moeten zetten naar dit soort sites... zodat iedereen je daarnaartoe kan doorverwijzen... :7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 12:55

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 16 juli 2001 13:17 schreef Xtentic het volgende:
en ik wil best sources adden ('k heb meer dan 10.000 source codes) in veel talen!
dan bouw je de site toch zelf :)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
Xtentic: en ik wil best sources adden ('k heb meer dan 10.000 source codes) in veel talen!
En hoe denk je al die code makkelijk vindbaar, toegangkelijk en gedocumenteerd te houden?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 08:30

ThE_ED

Stuffed Animal

Op maandag 16 juli 2001 13:46 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

En hoe denk je al die code makkelijk vindbaar, toegangkelijk en gedocumenteerd te houden?
Op functie ("dit print een documentje") en progtaal sorteren, verder kan iedereen het voor zich dan uitzoeken...

Ik ben fan van dingen

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 16 juli 2001 13:51 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Op functie ("dit print een documentje") en progtaal sorteren, verder kan iedereen het voor zich dan uitzoeken...
jaaa dat wordt bruikbaar :?

affjin ik zie liever snipplets dan complete scripts. Verder heeft dit geen kont met 'tweakers' te maken in het huidige concept...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
10.000 sources zegt niets.. als ik de kernelsource erbij plak dan heb je ook best veel source..

het gaat er dus wel om dat je het zelf geschreven/gebruikt hebt denk ik :)
zodat je mensen je source kan aanraden / uitleggen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• mbravenboer
ThE_ED: Op functie ("dit print een documentje") en progtaal sorteren, verder kan iedereen het voor zich dan uitzoeken...
Ja en dat gaat lekker werken :? |:( .

Een grote berg code is onzin. Bibiotheken moet verspreid worden via projecten met goede documentatie. Als er dus een site komt waarop tweakers bibliotheken kunnen plaatsen is dat aardig, maar ja daar zijn al meer dan genoeg andere sites voor.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op maandag 16 juli 2001 13:55 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ja en dat gaat lekker werken :? |:( .

Een grote berg code is onzin. Bibiotheken moet verspreid worden via projecten met goede documentatie. Als er dus een site komt waarop tweakers bibliotheken kunnen plaatsen is dat aardig, maar ja daar zijn al meer dan genoeg andere sites voor.
Het voordeel dat je hierbij kunt hebben, is dat de maker(s) ook commentaar kunnen leveren op mogelijke vragen ed. Maar of zoiets echt zinvol is, ik denk van niet. Het "newby" gehalte bij zowel Scripting als Webdev op GoT is tochal hoog, als ze dan ook nogeens gratis goede scripts kunnen krijgen zal dit alleen maar toenemen..

Gisteren was op een gegeven moment zelfs de helft van Webdesing en Graphics een slotje..

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Op maandag 16 juli 2001 13:53 schreef chem het volgende:

[..]

jaaa dat wordt bruikbaar :?

affjin ik zie liever snipplets dan complete scripts. Verder heeft dit geen kont met 'tweakers' te maken in het huidige concept...
Ja, ibm.com/java
Had vroeger ook zoiets volgens mij, gewoon gestorteerd, dus dan ging het van;
printing->printing using blaat->zooi code voorbeelden

Ik ben fan van dingen

• mbravenboer
HGM: Het voordeel dat je hierbij kunt hebben, is dat de maker(s) ook commentaar kunnen leveren op mogelijke vragen ed.
Ach, de meeste serieuze projecten hebben wel een mailing list die veel nuttigs op kan leveren...

• mbravenboer
ThE_ED: gewoon gestorteerd, dus dan ging het van;
printing->printing using blaat->zooi code voorbeelden
Maar dat is al iets heel anders. In je eerste voorstel leek het alsof je een simpel search mechanisme wilde gebruiken waarbij gebruik wordt gemaakt van beschrijvingen van stukjes code. Hier is de code echter netjes hierarchisch ingedeeld.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op maandag 16 juli 2001 14:21 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ach, de meeste serieuze projecten hebben wel een mailing list die veel nuttigs op kan leveren...
Dr staat niet voorniets het voordeel dat je kunt hebben.. En ik meen toch dat zo'n codebase niet zal zijn voor de mensen die het zelf kunnen schrijven??

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Op maandag 16 juli 2001 14:23 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Maar dat is al iets heel anders. In je eerste voorstel leek het alsof je een simpel search mechanisme wilde gebruiken waarbij gebruik wordt gemaakt van beschrijvingen van stukjes code. Hier is de code echter netjes hierarchisch ingedeeld.
Sorry, ik ben slecht in uitleggen... :)

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

Topicstarter
en verder hier [topic=188692] :+
Pagina: 1