Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDios
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-07-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag mee kunnen gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€600 is m'n budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, maar ik zou graag de NZXT-H200i in de build willen houden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn idee is dat ik met een klein budget pctje begin en dat ik hem kan upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte moet mini-ITX blijven omdat ik een mini pc wil ;)

Ga je overklokken?
Ik zou wel graag willen overclocken om wat extra fps erbij te krijgen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Op het moment heb ik zelf een pc build bij elkaar gezet. Ik wil vragen of ik iets zou moeten veranderen of het wel verstandig is om die components te gebruiken.

Hier zie je alle components die ik op het moments bij elkaar gezet heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 139,-€ 139,-
1Gigabyte AB350N-Gaming WiFi€ 111,95€ 111,95
1Seagate Barracuda, 1TB€ 40,10€ 40,10
1NZXT H200i Rood/Zwart€ 119,95€ 119,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 568,82

[ Voor 79% gewijzigd door BlackDios op 12-05-2018 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Zet die er nog even bij, dan is iedereen tevreden :).

Als je ook nog even onder je wenslijstje op "genereer RML" klikt en die tekst hierheen copy-paste heb je automatisch een mooie tabel.

Succes!

[ Voor 71% gewijzigd door br00ky op 12-05-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:38

tomaszcs

✔️

Ik zou qua moederbord meer gaan voor een: pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac
Lijkt mij over het algemeen een beter bord.

Verder als je nog geld wilt besparen zou je een goedkopere case kunnen doen zoals;
pricewatch: Sharkoon QB One
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini
pricewatch: Fractal Design Node 202

En eventueel eerst de hdd vervangen voor een ssd;
pricewatch: Toshiba TR200 240GB
Je hebt een sneller systeem qua gevoel en je kan later een hdd toevoegen zonder windows opnieuw te installeren. Tenzij je de opslag nodig hebt en opstartsnelheid en snappyness van je systeem niet van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDios
tomaszcs schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:35:
Ik zou qua moederbord meer gaan voor een: pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac
Lijkt mij over het algemeen een beter bord.

Verder als je nog geld wilt besparen zou je een goedkopere case kunnen doen zoals;
pricewatch: Sharkoon QB One
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini
pricewatch: Fractal Design Node 202

En eventueel eerst de hdd vervangen voor een ssd;
pricewatch: Toshiba TR200 240GB
Je hebt een sneller systeem qua gevoel en je kan later een hdd toevoegen zonder windows opnieuw te installeren. Tenzij je de opslag nodig hebt en opstartsnelheid en snappyness van je systeem niet van belang is.
Waarom zou het moederbord veranderd moeten worden? En ik denk dat ik de SSD later haal aangezien ik eerst voor een betere monitor+toetsenbord wil gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:38

tomaszcs

✔️

Zie hier: https://nl.hardware.info/...rden-voor-ryzen-conclusie

Bekijk de mini itx conclusie

Het scheelt 5 euro meer voor een ssd ipv een hdd. Dan hoef je later niet windows opnieuw te installeren. Al moet je het zelf weten uiteraard.

[ Voor 31% gewijzigd door tomaszcs op 12-05-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDios
tomaszcs schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:47:
Zie hier: https://nl.hardware.info/...rden-voor-ryzen-conclusie

Bekijk de mini itx conclusie

Het scheelt 5 euro meer voor een ssd ipv een hdd. Dan hoef je later niet windows opnieuw te installeren. Al moet je het zelf weten uiteraard.
Ik denk dan ook dat ik het moederbord ga switchen en dat ik van de hdd een ssd maak.

Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-06 15:27
Ben wel nieuwsgierig naar welke games je er mee wilt gaan spelen.. Voor games als CS GO, dota etc. is een 2400 prima maar voor grote titels komt ie echt tekort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
Nou, zo mini is een H200i niet. Er zijn mATX kasten die net zo groot of kleiner zijn en daar gaat een moederbord in die een stuk goedkoper is en/of beter uitgerust. Of het moet je om de onboard Wifi gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDios
Baloes schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:59:
Ben wel nieuwsgierig naar welke games je er mee wilt gaan spelen.. Voor games als CS GO, dota etc. is een 2400 prima maar voor grote titels komt ie echt tekort..
Ik heb gezien dat als je m overclocked met stock +3mhz 75 fps op high settings overwatch kunt doen. En dan speel ik ook echt lage games zoals gmod of payday 2. Ik speel niet zulke zware graphic games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDios
Uszka schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:31:
Nou, zo mini is een H200i niet. Er zijn mATX kasten die net zo groot of kleiner zijn en daar gaat een moederbord in die een stuk goedkoper is en/of beter uitgerust. Of het moet je om de onboard Wifi gaan.
Die onboard wifi heb ik opzich wel nodig omdat mn vader geen LAN kabel wilt aanleggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:51
Is maar wat je als 'mini' beschouwd in mini-pc. Ik vindt de H200i absoluut niet mini. Klein? dat wel, maar er zijn zat kasten voor mATX die kleiner of net zo groot zijn en 1(!) kast van ATX die bijna net zo groot is. Dit is wat ik als mini beschouw pricewatch: In Win Chopin Zwart, weliswaar een slecht voorbeeld met betrekking to upgrade mogelijkheden en een voeding die moeilijk te vervangen is (150w)...

Een aantal alternatieven die een stuk meer mini zijn:
pricewatch: Fractal Design Node 202,
pricewatch: Silverstone Milo ML05B,

of iets groter, maar nog steeds kleiner als de H200i:
pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ02
pricewatch: Silverstone Milo ML08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackDios
rain2reign schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:21:
Is maar wat je als 'mini' beschouwd in mini-pc. Ik vindt de H200i absoluut niet mini. Klein? dat wel, maar er zijn zat kasten voor mATX die kleiner of net zo groot zijn en 1(!) kast van ATX die bijna net zo groot is. Dit is wat ik als mini beschouw pricewatch: In Win Chopin Zwart, weliswaar een slecht voorbeeld met betrekking to upgrade mogelijkheden en een voeding die moeilijk te vervangen is (150w)...

Een aantal alternatieven die een stuk meer mini zijn:
pricewatch: Fractal Design Node 202,
pricewatch: Silverstone Milo ML05B,

of iets groter, maar nog steeds kleiner als de H200i:
pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ02
pricewatch: Silverstone Milo ML08
Ik vind de h200i tegenover bijvoorbeel H440 toch wel een stuk kleiner. En de mogelijkheid moet er nog wel zijn om te kunnen upgraden. En ik wil er sowieso wel glas in hebben om beetje te showen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazigeside
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
De Sharkoon QB one is een heel leuk kastje. Makkelijk in te bouwen, best goede kwaliteit, prima koeling en goedkoop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 10:43
Als het toch niet super mini hoeft te zijn: ik heb toevallig onderzoek gedaan naar de kleinste uATX kastjes, vooral omdat er veel meer keuze en goedkopere micro ATX bordjes zijn. De kleinste die een full micro ATX bordje kan herbergen is de product: Sharkoon CA-M

[ Voor 7% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-05-2018 11:51 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Pagina: 1