McAfee blokkeert verbinding van bestand dat niet bestaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323027

Topicstarter
Net blokkeerde McAfee een mogelijk kwaadaardige verbinding van stremio.exe. Dit heb ik een aantal weken geleden geïnstalleerd en eigenlijk gelijk weer verwijderd (via Programma verwijderen in windows).

Nu kreeg ik dus vandaag de melding dat deze verbinding met internet probeerde te maken vanuit een folder in AppData/Local/Programs/LNV/stremio/.

Nu ben ik dus gaan kijken en de map LNV is leeg. Heeft McAfee deze snel verwijderd of is er meer aan de hand? Ik heb verder de verborgen mappen op zichtbaar staan natuurlijk.

Zoeken op "stremio" levert niks op. Malware Bytes heeft ook niks gevonden.

Iemand een suggestie wat ik zal doen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:20
Betrof het een inkomende of uitgaande verbinding? Je kunt de logs en quarantaine van McAfee checken om te zien wat het precies heeft onderschept en heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ging volgens mij om een uitgaande verbinding. In quarantaine staat niks van het bestand, wel een ouder bestand, dus hij is er zeker niet bij gekomen.

In de logfiles kan ik het niet echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik ken McAfee niet. Gebruik je een product met firewall en av? Kun je een screenshot posten met de logs van de firewall rondom het tijdstip waarop de melding optrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 17:36
Dit raadt ik altijd bij vrienden en family aan om eerst te doen, sinds het om een programma gaat dat al verwijderd zou moeten zijn. Zal vast niet veel opleveren, maar het kan geen kwaad om het even te checken toch? :+

Probeer te scannen met AdwCleaner en Emsisoft Emergency Kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan wel een screenshot posten van de logs, maar daar staan alleen ip adressen in en het zijn er ontzettend veel. Veel van die ip adressen zijn van Matlab, of andere niet gevaarlijke programma's.

@rain2reign Ik heb AdwCleaner gebruikt en daar kwam ook niks uit. Die andere zal ik nog even proberen.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 323027 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:44:
Ik heb verder de verborgen mappen op zichtbaar staan natuurlijk.
Systeembestanden ook? (Al meen ik me te herinneren dat dat een legacy optie is die niets meer doet).
Dit heb ik een aantal weken geleden geïnstalleerd en eigenlijk gelijk weer verwijderd (via Programma verwijderen in windows).
Sindsdien de PC opnieuw opgestart?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 323027 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:20:
Ik kan wel een screenshot posten van de logs, maar daar staan alleen ip adressen in en het zijn er ontzettend veel. Veel van die ip adressen zijn van Matlab, of andere niet gevaarlijke programma's.
Zit er een filter optie op de log viewer die je kunt gebruiken? We hebben enkel de melding over stremio nodig.
Pagina: 1