Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC voor hobby videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Wil deze pc met name gaan gebruiken voor video-editen in Premiere Pro CS6 en Photoshop in CS6. Wil niet 4K videobewerking doen, maar maximaal 1080p. Wat betreft gaming ben ik meer gefocussed op oudere titels dan dat ik het nieuwste van het nieuwste wil spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik zit te denken tussen de 800 en 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik dit bedacht.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 164,90€ 164,90
1ASRock H310M-HDV€ 59,-€ 59,-
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 141,32€ 141,32
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,15€ 40,15
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,50€ 20,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 163,35€ 163,35
1Sharkoon SHP550 V2€ 47,95€ 47,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,97

Ik zou er ook graag een capture card op willen aan sluiten om oude games mee op te nemen. Op het moment ben ik nog op zoek naar een geschikt model daarvoor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Allereerst denk ik een krachtige CPU nodig te hebben die het video-editen soepel maakt. Ook wil ik gaan voor 16 GB RAM. Qua grafische kaart ben ik niet heel kieskeurig en ik denk dat een 1050 GT/ti genoeg zal zijn.
Daarnaast wil ik een (kleinere) SSD voor mijn besturingssysteem en belangrijke programma's, en 1 grotere Sata schijf voor edit materiaal.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen of wensen.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren of de build die ik nu voor ogen heb een goede is, of dat er geen snars van klopt. Ben redelijk nieuw met het samenstellen/bouwen van een pc, dus hoop hier te kunnen leren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die 960 EVO is onzin; zet daar "gewoon" een MX500 of EVO860 SATA-SSD voor in of anders een pricewatch: Intel 760p 256GB

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:55:
Die 960 EVO is onzin; zet daar "gewoon" een MX500 of EVO860 SATA-SSD voor in of anders een pricewatch: Intel 760p 256GB
Bedankt voor de tip! Hoe vind je de verdere configuratie?

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
Voor 60 euro heb je een 2TB HDD ipv 1 TB. In die vergelijking is de 1TB HDD een beetje duur, maar daar kan jij ook niks doen. Zo zijn ze nou eenmaal geprijsd. 2TB schijven hebben daarom een betere opslag-/prijs verhouding.

pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB
pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB

Ook merk ik dat je een mATX bordje voor een ATX ondersteuned behuizing hebt gekozen. Raad een ATX moederbord of een mATX behuizing. Behuizing is altijd eigen smaak. Voor de ene maakt het niet uit en voor de ander wilt iets van beter bij het bureau past of bepaalde features heeft bijvoorbeeld. Voor een moederbord is dit een leuke bordje voor je. pricewatch: MSI B360-A Pro

Voor een tientje minder heb je een 2666Mhz ram setje ook van 16GB. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK

Inmiddels zijn we 7 jaar verder en zijn er nieuwere koelers op de markt die voor hetzelfde geld hetzelfde(of beter) presteren en van een betere kwaliteit zijn. pricewatch: Arctic Freezer 33 of een pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II zal genoeg zijn.

Ik zelf ken die voeding van jou niet, dus ik kan niet over de kwaliteit ervan spreken. De pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is daarentegen een voeding van goede kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
De 100R Silent is niet bepaald silent. Een pricewatch: Fractal Design Define Mini C kost iets meer maar is veel stiller. Meer ruimte met inbouwen ook nog. Wel een mATX bord nemen voor de Mini C. pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) is een prima bordje.
De Sharkoon voedingen moet je zeker niet nemen. Presteert slecht en is duidelijk hoorbaar. De hierboven geadviseerde Bitfenix is een hele goede.

• Ayme
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-11-2019
Even een nota over AMD en Intel met betrekking op deze build: Alhoewel ik een paar maanden geleden een Ryzen build aangeboden zou hebben, is sinds een recente patch van de Media Encoder, Intel op eens VEEL sneller met renderen.

Source: YouTube: The REAL Reason We Switched to INTEL ... For Video Production!

[ Voor 19% gewijzigd door Ayme op 16-05-2018 22:04 . Reden: Andere source ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Ayme wel mooi dat ze dat er nu wat quicksync in premiere zit. Maar beetje nuance;

- de intel is sneller geworden met encoden, niet met renderen.
- je ziet het meer doen op 4k dan 1080p
- zonder aparte gpu er bij geeft het geen boost
- het is beperkt tot bepaalde output formaten
- lijkt meer te doen op quad dan 6 cores.

Wel leuk om te hebben, maar voor @Verwijderd niet meteen handig;
- doet alleen 1080p
- zit nog op CS 6

Sowieso @Verwijderd ; hou er rekening mee dat er mogelijk issues kunnen ontstaan met oude CS6 software en hardware versnelling op die nieuwe gpu. Iig moet je sowieso ook gpu versnelling aanzetten door de gpu naam in een text bestandje te zetten.

specs

• Ayme
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-11-2019
Ah, excuseer, dat had ik niet opgevangen.
Pagina: 1