Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wil deze pc met name gaan gebruiken voor video-editen in Premiere Pro CS6 en Photoshop in CS6. Wil niet 4K videobewerking doen, maar maximaal 1080p. Wat betreft gaming ben ik meer gefocussed op oudere titels dan dat ik het nieuwste van het nieuwste wil spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken tussen de 800 en 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik dit bedacht.
Ik zou er ook graag een capture card op willen aan sluiten om oude games mee op te nemen. Op het moment ben ik nog op zoek naar een geschikt model daarvoor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Allereerst denk ik een krachtige CPU nodig te hebben die het video-editen soepel maakt. Ook wil ik gaan voor 16 GB RAM. Qua grafische kaart ben ik niet heel kieskeurig en ik denk dat een 1050 GT/ti genoeg zal zijn.
Daarnaast wil ik een (kleinere) SSD voor mijn besturingssysteem en belangrijke programma's, en 1 grotere Sata schijf voor edit materiaal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen of wensen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren of de build die ik nu voor ogen heb een goede is, of dat er geen snars van klopt. Ben redelijk nieuw met het samenstellen/bouwen van een pc, dus hoop hier te kunnen leren.
Wil deze pc met name gaan gebruiken voor video-editen in Premiere Pro CS6 en Photoshop in CS6. Wil niet 4K videobewerking doen, maar maximaal 1080p. Wat betreft gaming ben ik meer gefocussed op oudere titels dan dat ik het nieuwste van het nieuwste wil spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken tussen de 800 en 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik dit bedacht.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | ASRock H310M-HDV | € 59,- | € 59,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 141,32 | € 141,32 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 40,15 | € 40,15 |
| 1 | Corsair Carbide 100R Silent Edition | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 20,50 | € 20,50 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 163,35 | € 163,35 |
| 1 | Sharkoon SHP550 V2 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 103,90 | € 103,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 795,97 | |
Ik zou er ook graag een capture card op willen aan sluiten om oude games mee op te nemen. Op het moment ben ik nog op zoek naar een geschikt model daarvoor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Allereerst denk ik een krachtige CPU nodig te hebben die het video-editen soepel maakt. Ook wil ik gaan voor 16 GB RAM. Qua grafische kaart ben ik niet heel kieskeurig en ik denk dat een 1050 GT/ti genoeg zal zijn.
Daarnaast wil ik een (kleinere) SSD voor mijn besturingssysteem en belangrijke programma's, en 1 grotere Sata schijf voor edit materiaal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen of wensen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren of de build die ik nu voor ogen heb een goede is, of dat er geen snars van klopt. Ben redelijk nieuw met het samenstellen/bouwen van een pc, dus hoop hier te kunnen leren.