Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1071485

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zoek een nieuwe telefoon. Het wordt mijn eerste smartphone, en na enig lezen op o.a. Tweakers duizelt het me een beetje.

Wat is je budget?
200-250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat ik ermee wil kunnen doen: internetten en liefst verschillende apps tegelijkertijd openen/bekijken zonder dat hij traag wordt, chatten, foto’s maken (vooral van landschappen/natuur) en navigeren bij fietsen en wandelen. Een goed kompas en GPS is dus belangrijk. Hij moet verder eenvoudig in gebruik zijn en redelijk wat geheugen en opslagruimte lijkt me prettig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel over de Motorola Moto G5 plus, de Huawei P smart, de Huawei P10 lite en de Sony Xperia X. Maar ik kwam nog wel meer modellen tegen in mijn prijsklasse (200-250 Euro) die aardig leken.
De Moto G5 Plus wordt hier zeer positief besproken en aangeraden, maar de Consumentenbond is er minder positief over, en beoordeelt met name navigeren bij wandelen en fietsen nogal slecht. De Huawei P smart idem: hier erg goed, bij de Consumentenbond minder. Wat moet ik dan geloven, en wat zijn jullie ervaringen?

Welke vragen heb je hier verder nog over?
Ik lees veel over bloatware, kaal Android dan wel een ‘skin’ erover (Huawei) en hoe vaak updates, maar kan slecht beoordelen hoe belangrijk dat voor me is en hoeveel last je daarvan kunt hebben als het niet zo goed is? Idem voor poorten en cores, al dan geen 5GH ondersteuning etc.

Mijn vraag is wat jullie me aanraden en hoe ik tot een goede keuze kan komen?

Met dank voor je reactie,
Pelles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

hoe je tot de beste keuze kan komen is gewoon lekker dagje de stad in gaan en de verschillende modellen proberen handgevoel en contrast qua kleuren is vaak erg persoonlijk ikzelf ben een sony liefhebber vind dat deze veel scherper zijn vooral met donkere kleuren terwijl mijn vriendin liever een samsung heeft voor het gebruikers gemak testen proberen en ze in de voelen blijft altijd je eigen beste advies ....en doe daarna gezellig een bakkie op het terras terwijl je nieuwe telefoon uit test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Filter in de Privewatching eerst wat in je prijsklasse beschikbaar is, bijvoorbeeld:
categorie: Smartphones

Nu lees je van deze modellen wat reviews, en maakt een shortlist en ga die in de winkel test zoals @Anoniem: 977269 suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de adviezen! Probleem is dat ze in de winkel veel modellen niet hebben. De Motorola bijvoorbeeld en de Sony hadden ze niet, alleen de Huawei P smart. Dus daarmee kwam ik helaas niet zoveel verder.
Weet iemand misschien meer over hoe de Motorola G5 plus het doet qua navigeren en hoe de GPS daarvan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Anoniem: 1071485 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:47:
Beste mensen,

Ik zoek een nieuwe telefoon. Het wordt mijn eerste smartphone, en na enig lezen op o.a. Tweakers duizelt het me een beetje.

Wat is je budget?
200-250 euro.
Op de P Smart na zijn dit allemaal telefoons van minimaal een jaar oud en bijna 2 jaar zelfs in het geval van de X. Dat is in smartphonetermen wel bijna de steentijd ;-)

Verder geldt dat als je in het middensegment koopt, je naar mijn mening beter voor een merk zonder (zware) skin kan gaan. Dat zorgt ervoor dat de telefoon veel vlotter aanvoelt en dat ook langer blijft.

Huawei zou dan uit je lijstje afvallen, en je blijft dan over met merken als Nokia en Motorola. Persoonlijk zou ik gaan voor een van de telefoons uit de huidige generatie, dus de Nokia 6 2018 of de Motorola G6 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
Anoniem: 1071485 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:19:
Weet iemand misschien meer over hoe de Motorola G5 plus het doet qua navigeren en hoe de GPS daarvan is?
Ik heb deze telefoon zelf. De telefoon heeft geen kompas, wel GPS. Wat betekend dit?
- De telefoon weet wel waar je bent
- De telefoon weet niet hoe je georiënteerd bent.

Wat betekend dit in de praktijk? Dat je eerst moet bewegen (lopen, fietsen, auto rijden) voordat de telefoon weet welke richting je op gaat.

Vind ik het een gemis? Nee, mijn vorige telefoon had een kompas die constant de verkeerde richting op wees, daar had je ook niks aan. Je hebt al snel door als je beweegt hoe je georiënteerd bent.

Maar als Google Sky je favorieten app is (om in het donker de sterrenhemel te bekijken) dan kan je deze telefoon beter niet kopen. Want als je je telefoon op de hemel richt weet deze dus niet welke kant deze op gericht is).

Verder heeft de telefoon een fijne accuduur, voldoende opslag capaciteit en makkelijk uit te bereiden met een SD kaart. De camera is mwa, prima foto's maar ze voelen soms niet natuurlijk aan (ik raad aan wat voorbeelden online te zoeken of jij het mooi vindt). Prima scherm en vingerafdrukscanner.

[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 14-05-2018 09:50 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quote:
“Op de P Smart na zijn dit allemaal telefoons van minimaal een jaar oud en bijna 2 jaar zelfs in het geval van de X. Dat is in smartphonetermen wel bijna de steentijd ;-)”

Ja, daar twijfelde ik ook wel over, daarom heb ik de Sony Xperia nog niet gekocht :) Maar wat zijn daarvan precies de nadelen? Trager? Minder mogelijkheden? Minder updates?

Quote:
“Persoonlijk zou ik gaan voor een van de telefoons uit de huidige generatie, dus de Nokia 6 2018 of de Motorola G6 bijvoorbeeld.”

Ik kwam ook nog de Motorola Moto X 4 tegen, wat is daar je indruk van? De Nokia 6 2018 is weer net wat duurder. De motorola Moto G6 heeft geen reviews (pricewatch: Motorola Moto G6 Blauw en de G6 Plus is weer net wat duurder. Of zijn de nokia 6 en motorola g6plus dat echt waard? Ik zal geen heel intensieve gebruiker worden denk ik, maar wil er wel een waar ik echt een tijd mee vooruit kan, ook om deze keuzestress niet over twee jaar weer te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Nokia 6 2018 heeft Android One met 3 jaar updates, zorg je er goed voor kun je er misschien wel 5 jaar mee doen. Andere toestellen zitten al aan het einde van wat hun maker aan updates doet, dus kun je er korter mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:15
De Huawei P Smart zit ook in het android enterprise programma. Hierbij krijg je minimaal 1 major update (dus Android P) en 3 jaar updates.

https://androidenterprise...m/#!/results/browse-all/2

DIt is oa ook de reden dat ik deze als eerste gsm aan mijn dochter geef.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1