Target Display Mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliver84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08 13:13
Even een vraagje waar ik niet uitkom. Ik heb twee iMacs, een 27" iMac uit 2009 met alleen mini display port en een 21,5" iMac uit 2011 met Thunderbolt. Nu begrijp ik dat die twee niet compatible met elkaar zijn voor Target Display Mode.
Maar is er een manier om ze toch met elkaar te verbinden? Het maakt me niet uit welke de primaire is en welke de secundaire...
Oh en ze draaien allebei op High Sierra.

Thanks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Apple heeft hier een mooi artikel over. Wat er niet staat is niet compatibel ;)

https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

(overigens eerste hit op google... :X )

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 12-05-2018 14:54 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliver84
Ja, dat artikel ken ik natuurlijk, mijn vraag is dan ook of iemand iets weet waardoor ik het wel kan laten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Oliver84 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:08:
Ja, dat artikel ken ik natuurlijk, mijn vraag is dan ook of iemand iets weet waardoor ik het wel kan laten werken..
Een wedervraag: wat is het beoogde doel van de apparaten met elkaar verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliver84
Een wedervraag: wat is het beoogde doel van de apparaten met elkaar verbinden?
Simpelweg een van de twee als tweede scherm gebruiken, het maakt me niet uit welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Oliver84 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:30:
[...]

Simpelweg een van de twee als tweede scherm gebruiken, het maakt me niet uit welke.
Je hebt dus ook al geprobeerd met een miniDP naar miniDP kabel (dus niet een thunderbolt kabel)?

Want dat zie ik niet staan in je startpost. Niet geschoten is altijd mis. Er wordt in het artikel niet nadrukkelijk gezegd dat een iMac niet aan een andere iMac kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:12
Oliver84 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:24:
Even een vraagje waar ik niet uitkom. Ik heb twee iMacs, een 27" iMac uit 2009 met alleen mini display port en een 21,5" iMac uit 2011 met Thunderbolt. Nu begrijp ik dat die twee niet compatible met elkaar zijn voor Target Display Mode.
Maar is er een manier om ze toch met elkaar te verbinden? Het maakt me niet uit welke de primaire is en welke de secundaire...
Oh en ze draaien allebei op High Sierra.

Thanks
Dit is niet mogelijk.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 11:56
Ik lees in het artikel nergens dat het niet zou kunnen.

Volgens het artikel heb je bij de Imac uit eind 2009 een mini displayport naar mini displayport kabel nodig en moet de imac waar je hem op aansluit een mini displayport of thunderbolt aansluiting hebben.
De imac uit 2011 zou een thunderbolt aansluiting hebben meer zou er niet voor nodig zijn of ik moet iets over het hoofd gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
SacredRose schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:04:
Ik lees in het artikel nergens dat het niet zou kunnen.

Volgens het artikel heb je bij de Imac uit eind 2009 een mini displayport naar mini displayport kabel nodig en moet de imac waar je hem op aansluit een mini displayport of thunderbolt aansluiting hebben.
De imac uit 2011 zou een thunderbolt aansluiting hebben meer zou er niet voor nodig zijn of ik moet iets over het hoofd gezien hebben.
Uit eigen ervaring kan ik melden dat een thunderbolt 2 kabel ook gewoon werkt en zelfs met een adapter naar thunderbolt 3 werkt target display mode. We hebben er hier 3 staan (iMac 27" die target display kunnen.)

Wel moet de iMac in kwestie geboot zijn naar OSX en moet op een keyboard dat aan de iMac een keycombo gedaan worden om target display mode te activeren. Daarna kan je gewoon een MacBook Pro 2017 of whatever maar een DP signaal kan uitsturen er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliver84
Blijkbaar was het een issue op de 2011 iMac in combinatie met de 2009 iMac, want ik heb nu een MacBook Pro uit 2011 aangesloten op de 2009 iMac en dan werkt het wel gewoon. En dat is ook een prima oplossing. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 12:52
Raar ik heb exact dezelfde situatie aan de praat gekregen met een mini-displayport kabel van de mediamarkt. letterlijk 2009 mac target display mode aangezet en de imac 2011 aangesloten en werkte in een keer. Thunderbolt kabels deden erg moeilijk. IIG de originele van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliver84
jctjepkema schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:32:
Raar ik heb exact dezelfde situatie aan de praat gekregen met een mini-displayport kabel van de mediamarkt. letterlijk 2009 mac target display mode aangezet en de imac 2011 aangesloten en werkte in een keer. Thunderbolt kabels deden erg moeilijk. IIG de originele van apple.
Ja, ik heb het ook met allebei geprobeerd, dus Thunderbolt én een Mini displayport kabel en met die laatste lukte het wel op m'n laptop, maar niet op die iMac uit 2011, dan gaat de iMac uit 2009 gewoon niet op Target Display Mode. Heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Tsja, in 2009 hadden we ook nog geen Thunderbolt; dat hebben we pas sinds 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
ppl schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:21:
Tsja, in 2009 hadden we ook nog geen Thunderbolt; dat hebben we pas sinds 2011.
macbook pro uit 2011 heeft wel thunderbolt...

je zou misschien nog andere kabels kunnen proberen. maar wordt misschien wel iets te gek allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

jctjepkema schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:24:
[...]

macbook pro uit 2011 heeft wel thunderbolt...
Dat zegt-ie toch ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
ja maar hij werkt wel met die macbook die thunderbolt heeft en niet met een imac 2011 die ook thunderbolt heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dan lees je over de iMac 2009 heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliver84
ppl schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:16:
Dan lees je over de iMac 2009 heen ;)
Ik denk dat hij bedoelt, en dat is terecht, dat ik dus een iMac uit 2011 heb en een MacBook uit 2011 heb, die allebei Thunderbolt hebben. En dat de MacBook wél kan verbinden met die iMac uit 2009 en die iMac uit 2011 niet kan verbinden met de iMac uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Oliver84 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt, en dat is terecht, dat ik dus een iMac uit 2011 heb en een MacBook uit 2011 heb, die allebei Thunderbolt hebben. En dat de MacBook wél kan verbinden met die iMac uit 2009 en die iMac uit 2011 niet kan verbinden met de iMac uit 2009.
en ppl impliceert dat het logisch is dat het niet werkt omdat de iMac 2009 het thunderbolt protocol niet snapt, dus dat je een speciale mDP>TB kabel moet hebben. En als dat niet werkt dan is het einde oefening 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Precies. Thunderbolt stamt uit 2011 en zit alleen op de 2011 modellen. Wanneer je een model ouder dan dat op een 2011 model wil aansluiten zal dat nooit en te nimmer gaan werken met een Thunderbolt kabel.

Het probleem is dat veel mensen ten onrechte zijn gaan denken dat mini-DisplayPort, DisplayPort en Thunderbolt allemaal hetzelfde is. Fabrikanten en winkeliers zijn dat over gaan nemen met als gevolg dat ze het hebben over een Thunderbolt naar DisplayPort kabel terwijl dit een mini-DisplayPort naar DisplayPort kabel betreft (als vuistregel geldt dat iedere kabel die je op een scherm aan kunt sluiten geen Thunderbolt kabel is, of ze nou die naam dragen of niet).

Als je target display mode wil hebben met een iMac 2011 en een andere Mac die ouder is dan dat vereist dat een echte DisplayPort kabel.

Ditzelfde probleem zien we ook bij de Thunderbolt 2 - Thunderbolt 3 adapter van Apple. Mensen denken ook ten onrechte dat ze daarmee een niet-Thunderbolt scherm mee aan kunnen sluiten (nee dus, ding is Thunderbolt-only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliver84
ppl schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:04:
Precies. Thunderbolt stamt uit 2011 en zit alleen op de 2011 modellen. Wanneer je een model ouder dan dat op een 2011 model wil aansluiten zal dat nooit en te nimmer gaan werken met een Thunderbolt kabel.

Het probleem is dat veel mensen ten onrechte zijn gaan denken dat mini-DisplayPort, DisplayPort en Thunderbolt allemaal hetzelfde is. Fabrikanten en winkeliers zijn dat over gaan nemen met als gevolg dat ze het hebben over een Thunderbolt naar DisplayPort kabel terwijl dit een mini-DisplayPort naar DisplayPort kabel betreft (als vuistregel geldt dat iedere kabel die je op een scherm aan kunt sluiten geen Thunderbolt kabel is, of ze nou die naam dragen of niet).

Als je target display mode wil hebben met een iMac 2011 en een andere Mac die ouder is dan dat vereist dat een echte DisplayPort kabel.

Ditzelfde probleem zien we ook bij de Thunderbolt 2 - Thunderbolt 3 adapter van Apple. Mensen denken ook ten onrechte dat ze daarmee een niet-Thunderbolt scherm mee aan kunnen sluiten (nee dus, ding is Thunderbolt-only).
Ja, ik heb ook een Displayport kabel en daarmee werkt het wel tussen m'n 2011 MacBook en die 2009 iMac, maar niet met die iMac uit 2011. Dat is het hele raadsel dus. Maar ik zie je punt wel, ik had destijds ook niet direct door dat dat twee verschillende kabels waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat komt omdat sindsdien de boel over Thunderbolt gaat. Voor je MacBook 2011 en iMac 2011 heb je een Thunderbolt kabel nodig, voor je Macbook 2011 en iMac 2009 moet dat een DisplayPort kabel zijn.

Apple heeft dit samengevoegd in een handig artikeltje: Use your iMac as a display with Target Display Mode. De tabel zegt alles.
Pagina: 1