Voodoo heatsink er af?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:37
Hoe krijg ik de standaar heatsink van mijn Voodoo 3 2K af? Heb een mooi overklokprogje gevonden, maar ding word veel te heet en volgens mij is dit het enige probleem. Heb er een slot-cooler onder zitten en nu een 5 bij 5 cm fannetje opgeschroefd.

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:21

VorteX

held

Nou, we hebben het hier net gister gedaan...zo van: zet de kaart ff in de vriezer...als ie koud is ram je met een schroevedraaier en grof gewld zo het domme heatsinkje eraf :)

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

De V3 2k/3k heeft geen vastgelijmde heatsink.
Das alleen met de TNT2 enzo toch?

Bij mijn V3 zaten gewoon 2plastic pinnetjes aan de heatsink en die is makkelijk eraf te halen.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 09:05

Animal_X

Rodin

V3 2k is vastgelijmd, 3k niet!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

wat is een heatsink?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Een koelfin,
maar waarom zal je hem er afhalen?
Ik heb mijn voodoo3-2k op 175Mhz stabiel lopen en heb op de heatsink een 486 koelertje geschroeft.

eppie

Verwijderd

ok, Heatsink gaat er MEGA makkelijk af. heb er al 3x eentje afgesloopt. maar hij hoeft er niet af. voodoo3 2k [oudere stepping] clock je niet veel hoger dan 177Mhz. zet er een fan op, en je bent perfect bezig.

ik heb heatsink eraf gesloopt en AAN BEIDE KANTEN een Peltier unit gezet, MET heatsink en fan. DAARNAAST 2x 220V fan. kaartje gekoeld tot zo`n 2 Graden celcius. hoger dan 183mhz krijg je em ECHT NIET. dus bespaar je alle moeite, neem een simpel fannetje en clock em op 177Mhz. :) mocht je STABIEL hoger komen dan 185Mhz mail dan ff HOE. banshax@xcl-clan.com [dan heb je vermoedelijk betere stepping. heb hier stepping 0 vrees ik :( ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24
Ik heb er een slotkoeler ondergezet en krijg hem gewoon stabiel op 195 MHz (loopt dus NOOIT vast).

ik heb wel een voodoo 3k, zou dat het verschil zijn..?

200MHz geeft lelijke kleuren en sneeuw. ;-)

Verwijderd

niet direct. ik denk dat je een heeel sappige v3 3000 hebt. je hebt em niet gekocht toen ie net uitkwam denk ik :)
anders zat je lager. de nieuwe "stepping" voodoo`s clocken insane hoog.

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik heb m'n voodoo3 2k op 183mhz lopen. Ik heb gewoon een socket7 koeler op de heatsinkgeplaasts. Wou eerst ook nog eentje achterop doen maar dat heb ik nog niet gedaan. Misschien kan ie ook wel hoger als 183mhz, hij word totaal nog niet heet maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

ooooh ik zeg altijd fannetje

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24
Nieuwe stepping..??

kan je nagaan als dit ook zou lukken op de voodoo 5 6000

dan heb je dus >> 195MHz * 2 * 4 = 1,56 Gigapixels/s

plus de voodoo 6000 is niet zo erg beperkt door zijn geheugen als de GeForce 2.. ;-)
ik denk dus dat ie dan makkelijk de GeForce zijn reet schopt..!!

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ben bang dat de geforce2 met 64mb de voodoo5 6000 echt wel gaat kontschoppen. Maar de voodoo5 6000 zal veel moeilijker over te klokken zijn omdat als 1 chip (van de 4) het niet aan kan je geen van alle kan overklokken. Dus je moet extra veel geluk moeten hebben.

Verwijderd

denk dat v5 best over te clocken wordt, maar net zo goed als de voodoo3?? zou er niet direct van uit gaan. maar zou wel erug leuk zijn
Pagina: 1